Gå til innhold

iPhone killer/iPhone kloning: Meizu M8

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Hva vet vi om Meizu M8 / Meizu MiniOne så langt?

Det er ikke mye som har blitt sagt om Meizu M8 / Meizu MiniOne fra produsenten selv, men dette vet vi om mobiltelefonen foreløpig:

- Fortsatt under utvikling

- Lansering vil bli sent i 2007 eller tidlig i 2008

- Meizu har litt problemer med å få mobiltelefontillatelse i tide til lanseringen. Dette har medført spekulasjoner om at Meizu vil slippe den først som et multimediaprodukt, men med muligheter for utvidelse til en mobiltelefon ved hjelp av tillegg etter hvert. Detaljene rundt dette området er veldig få, så noen konklusjon er det for tidlig å komme med.

- Telefonen vil komme i 4GB, 8GB og 16GB versjoner. Prisen er forventet å bli $260, $330 og $460 for hver enkelt. Med dagens kurs - som er omtrent 5,8 - vil dette tilsvare 1500 kr, 1900 kr og 2700 kr!

Spesifikasjoner

Dimensjoner: 105mm x 58mm x 11,8mm (H x B x T)

Prosessor: ARM11 667MHz+

Skjerm: 3,32", 16600K, 720x480 pixler, touchscreen TFT LCD

PC-overføring: USB 2.0

Flashminne: 4GB, 8GB og 16GB

Operativsystem: Windows CE for Meizu M8 / Meizu MiniOne (basert på Windows CE 6.0)

Videoformater: AVI, MPEG-2, RM(VB), MPEG-4/H.263/H.264 i 30FPS

Kamera: 0,3 megapixel kamera foran - 3,0 megapixel kamera med autofokus bak

Batteri: 1500 mAh Li-ion

Støtte for:

- GSM + SCDMA nettverk

- Bluetooth 2.0

- Wi-Fi | Et forummedlem på Amobil.no har kommet med opplysninger om at Wi-Fi mest sannsynlig ikke vil finne sted i mobilen, men ingenting er 100% sikkert - enda

- TV-out

- Line-out

- Video Conferencing

- USB Host / OTG

- GPS (tillegg)

Ekstra egenskaper:

- Lyssensor som justerer lysstyrken på skjermen ut ifra lysstyrken rundt telefonen.

- Horisontal/vertikal sensor som automatisk bytter mellom horisontal og vertikal visning på mobilen

- Bevegelsessensor som registrer diverse bevegelser på mobilen. Denne teknologien kan bli brukt i forskjellige spill. Et forummedlem på Amobil.no har kommet med opplysninger om at denne funksjonen mest sannsynlig ikke vil finne sted på mobilen, men ingenting er 100% sikkert - enda

All informasjon er hentet fra Meizu Me, men oversatt av meg.

Ha en fin dag! :)

Endret av SkyFly
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spesifikasjonene ser gode ut på denne telefonen/mp3-spilleren, men er svært skeptisk til batteritiden på dette "monsteret". Har samme kapasitet på batteriet på min telefon og hvis jeg bruker den til å høre på mye musikk, litt Wi-Fi osv så holder den bare litt over 14-15 timer. Og denne har altså større skjerm og raskere prosessor. Men vi får se når den kommer.

Lenke til kommentar
hva menes med at gps er tillegg? blir det en ekstern boks?

uansett er specsene litt drøye kontra pris, får se om den kommer

9152069[/snapback]

Jepp, tviler litt på den prisen der... Noe med slike spesifikasjoner (sammenlignet med andre produkter) ville nok kostet mer i retning av 6 000 kr.

Og hvis GPS er en ekstern boks, så er det vel forsåvidt ikke en del av spesifikasjonene da de fleste smartphones med Bluetooth har denne muligheten.

Lenke til kommentar
hva menes med at gps er tillegg? blir det en ekstern boks?

uansett er specsene litt drøye kontra pris, får se om den kommer

9152069[/snapback]

Jepp, tviler litt på den prisen der... Noe med slike spesifikasjoner (sammenlignet med andre produkter) ville nok kostet mer i retning av 6 000 kr.

Og hvis GPS er en ekstern boks, så er det vel forsåvidt ikke en del av spesifikasjonene da de fleste smartphones med Bluetooth har denne muligheten.

9152122[/snapback]

Jeg kan dessverre ikke svare dere på noen av spørsmålene da spesifikasjonene ble hentet fra Meizu Me. Er dog helt enig med dere at prisen må være gal, men mange hevder at den vil bli noe billigere i forhold til andre telefoner siden all utvikling og produksjon foregår i Kina. Når det gjelder GPS-en så har jeg ingen anelse hvorfor den er et tillegg, men kanskje den har en slags sperre som må låses opp ved hjelp av å betale litt ekstra?

Jeg håper i alle fall at prisen blir OK og at telefonen vil bli like bra i bruk som spesifikasjonene på papiret. Uansett et spennende produkt som jeg skal følge med på fremover!

Ha en god dag!

Endret av SkyFly
Lenke til kommentar

@SkyFly

Ikke for å drepe gleden din, men nå har det seg slik at WiFi og bevegelsessensor er noe av det som antagelig IKKE KOMMER, om du leser litt mer på forumet.

Husk, prisen skal ikke bli for høy, og batterilevetiden skal helst være brukbar :)

Lenke til kommentar

Det er greit at bevegelsessensoren forsvinner, men hvis Wi-Fi forsvinner synes jeg mobilen taper seg mye i forhold til konkurrentene (iPhone er vel den største foreløpig, men ser at flere mobiler kommer med Wi-Fi). Planen var å kunne installere Skype og Opera Mobile slik at jeg kunne være enda mer mobil når jeg er ute på reise, men å bruke disse uten Wi-Fi er uaktuelt. Å ringe hjem fra utlandet hadde blitt gratis med Skype over Wi-Fi (da til en annen Skype konto selvfølgelig). Jeg legger i hvert fall ikke mobilen helt på hylla før de endelige - offisielle - spesifikasjonene kommer.

Er helt enig at det å kutte Wi-Fi kan være en måte å få ned prisen, men for å øke batterilevetiden så er det vel bare å skru av Wi-Fi når man ikke har bruk for dette?

Takk for opplysningene forresten - de skal legges til informasjonstråden min lenger oppe! :)

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...
Skal det være WiFi på den eller ikke?

Omtrent når kommer den? Når kommer den til Norge?

Hvor mye vil den koste?

Takker for alle svar  :thumbup: !

9606373[/snapback]

That's the fun. Nobody knows.

Ikke sikkert den kommer til norge engang.

Endret av ze5400
Lenke til kommentar

Hmm.. første gang jeg hører om denne faktisk.. Så jo lovende ut. Får håpe den kommer til norge så den i allefall gir apple litt konkuranse.

Ser at det har blitt mye synsing i tråden her, litt vel mange fanboys/haters når vi tross alt snakker om et uferdig og ulansert produkt, både fra apple og Meizu.. I den forstand noe kan kalles en "killer" holder det ikke bare at specs overgås. En virkelig "killer" måtte i tillegg selge mere enn konkurentene og dermed oppnå størst popularitet. Heller meget tvilsomt når det kommer til iPhone og apples kundegruppe.

Utdatert eller ikke, når iPhone omsider lanseres i europa og norge vil den høyst sannsynlig selge godt- om ikke fletta av konkurentene. Ikke fordi iPhone nødvendigvis har de beste specsene under panseret, men p.g.a. all hypen og alle de potensielle kundene som har et av apples produkter fra før.

Jeg skal ikke ha iPhone. Helt ok telefon/gadget, men den har ikke akkurat det jeg ser etter i min neste telefon. En iPhone2 kunne kanskje blitt aktuell, helt avengig av hva apple evt. putter i den. Dessuten gidder jeg ikke vente lenger siden det haster med ny mobil.

LGs nye flaggskip KU990 Viewty blir min neste telefon da den har omtrent alt jeg ønsker og den er rett rundt hjørnet. Les testen for spørsmål, specs ol. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
LGs nye flaggskip KU990 Viewty blir min neste telefon da den har omtrent alt jeg ønsker og den er rett rundt hjørnet. Les testen for spørsmål, specs ol. :thumbup:

KU990 var ganske stilig. Et verdig alternativ til Meizu M8 om den skulle vise seg å være dritt/veldig forsinket/ikke i Norge. :) Jeg har også vurdert iPhone, men har først lyst å se hvordan M8 er i forhold. Og ikke minst, om alle kjøper en iPhone så kjøper ikke jeg en. Det er småkjedelig med en telefon som "alle" har.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
fytterakkern dette ser jo supert ut, eneste jeg er veldig skeptisk til er prisen. den blir nok ikke billig i Norge =/ Men utrolig fin da, men det er jo iPhone også...og dette er jo en iPhone i bunn og grunn..bare bedre =)

Så bra at jeg nesten blir skeptisk.

Hadde vært perfekt om den kom før jul.

Meeeen, jeg tviler...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...