Gå til innhold

iPhone killer/iPhone kloning: Meizu M8

Anbefalte innlegg

Håper de satser på å få den ut som mobil.

Og de som kaller den en apple ripoff, burde egentlig se seg selv i speilet og tenke litt på hvor apple har det meste i sin telefon ifra.

Men det hjelper vel uansett ikke hva man sier, apple fanboys er apple fanboys for life, så vi får bare vente og se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du noensinne brukt en Mac ? En iPod ?

Var for første gang i en Apple butikk i Drammen om lørdagen hvor en bekjent kjøpte en Macbook. Bare å få igang maskina var nesten barnslig enkelte sammenlignet med min egen Dell XPS for noen mnd siden.

Og hva som er galt med noe som faktisk FUNGERER og er BRUKERVENNLIG tar jeg gjerne en forklaring på. Er faktisk en del mennesker som BRUKER utstyret de kjøper og de har ikke tid til å sitte å jævles med ting som henger, krasjer eller tar 2-3 mnd for å til å fungere.

Er omgitt av folk som inntil nylig har ledd av Mac brukere, men etter å ha fått testet maskinene fant de fort ut hvor bra dette egentlig er.

At ett garasjefirma i Kina skulle komme med en iPhone killer vil vel tiden vise, Apple har i det minste satt datoene på sin...og lever på fornøyde kunder.

Håper de satser på å få den ut som mobil.

Og de som kaller den en apple ripoff, burde egentlig se seg selv i speilet og tenke litt på hvor apple har det meste i sin telefon ifra.

Men det hjelper vel uansett ikke hva man sier, apple fanboys er apple fanboys for life, så vi får bare vente og se hva som skjer.

8185957[/snapback]

Lenke til kommentar

Om det var meg du spurte, så ja, brukt både mac og ipod, men per dags dato holder jeg meg til min creative spiller og selvbygd pc.

Har ikke sagt noe på at ting skal fungere å være idiotsikkert og brukervennlig, men det høres ut på folk som at det er kun apple som klarer å få til det, og ingen andre får lov til å påstå at de er det.

Men fint du ikke komenterte hva jeg faktisk prøvde å få frem, apple "stjeler" like mye fra andre som alle andre, selv om de lager noe med et hjul, kan du ikke komme å påstå de har funnet det opp og alle andre har ripoff.

Lenke til kommentar

Nå er jeg lei over at alle skal klage på lydkvaliteten til iPod!

Når man kjøper en iPod og bruker den med original ørepluggene er LYDKVALITETEN bra, men LYDSTYRKEN er for lav. Bruker man derimot litt penger på nye ørepropper/hodetelefoner (feks. Sony MDR-EX71) vil lyden fra iPod bli helt fantastisk.

Det virker som alt for mange ute i den vide verden ikke vet at det er forskjell på lydkvalitet og lydstyrke.

Så over til den aktuelle saken. iPhone har wifi og det kommer en versjon med 3G.

Multi touch på iPhone er også en snedig finesse, er kanskje ikke d man har mest bruk for, men det ser bra ut og hvem vil vell ikke ha flest mulig "kule" funksjoner i sine mobiltelefoner.

Personlig synes jeg iPhone ser bedre ut, dessuten kan jeg garantere at materialvalget som er utført på iPhone er langt høyere enn M8.

Ett annet minus med M8 er at den kjører Windows, dette er selvsagt en smakssak hva angår brukervennlighet og grensesnitt, men ingen kan påstå att windows mobile er 100% stabilt og dette er i mine øyne hvertfall ett stort minus.

Skulle jeg kjøpt en av disse to hadde det blitt iPhone, jeg er sikker på at det er ett bedre produkt, Apple vil gi bedre kundesupport og utseendet tiltaler meg mest.

Lenke til kommentar

Når man kjøper en iPod og bruker den med original ørepluggene er LYDKVALITETEN bra, men LYDSTYRKEN er for lav. Bruker man derimot litt penger på nye ørepropper/hodetelefoner (feks. Sony MDR-EX71) vil lyden fra iPod bli helt fantastisk.

Det virker som alt for mange ute i den vide verden ikke vet at det er forskjell på lydkvalitet og lydstyrke.

Så over til den aktuelle saken. iPhone har wifi og det kommer en versjon med 3G.

Multi touch på iPhone er også en snedig finesse, er kanskje ikke d man har mest bruk for, men det ser bra ut og hvem vil vell ikke ha flest mulig "kule" funksjoner i sine mobiltelefoner.

Personlig synes jeg iPhone ser bedre ut, dessuten kan jeg garantere at materialvalget som er utført på iPhone er langt høyere enn M8.

Ett annet minus med M8 er at den kjører Windows, dette er selvsagt en smakssak hva angår brukervennlighet og grensesnitt, men ingen kan påstå att windows mobile er 100% stabilt og dette er i mine øyne hvertfall ett stort minus.

Skulle jeg kjøpt en av disse to hadde det blitt iPhone, jeg er sikker på at det er ett bedre produkt, Apple vil gi bedre kundesupport og utseendet tiltaler meg mest.

8201040[/snapback]

Så du mener at mac er 100 % stabilt ? tror nokk at windows er like stabilt/ustabilt som mac.

Men det er min mening og tankegang

Endret av 2mmen
Lenke til kommentar

Nå har ipod blitt bedre, og det å skifte headset vil hjelpe endel, men de er fortsatt ikke best, men de er bra nok for de fleste på lydkvalitet blitt. Styrkesperren på volum er enkel å omgå, så det er ikke akkurat noe hinder med tanke på å koble til et skikkelig headset i stedet for pluggene som følger med.

Du kan garantere dette? Du kommer med mange fine påstander uten noen form for kilde. Hvilken garanti kan du gi oss på dette?

8201040[/snapback]

Apple bedre kundesupport? Fulgt med på hva som har skjedd der de siste par årene eller? Er det noen som trenger å få et spark i ræva for å få fikset supporten sin, er det apple.

Men før telefonen faktisk kommer på markedet med sin siste firmware, er det mye som kan skje. Skal bli morro å se hvordan ting blir.

Edit: Leif sneik seg inn.

Endret av lain
Lenke til kommentar

8201040[/snapback]

Kjøper du en iPod og bruker den med de originale pluggene er lydkvaliteten forferdelig. Lyden fra iPod med MDR-EX71 blir IKKE fantastisk. Den blir kanskje helt grei og middelmådig hvis man er glad i popmusikk med mye bass o.l. Meizus mp3-spillere er kjent for å ha bedre hardware enn apples mp3-spillere, så dersom du plugger high-end-propper i en Meizu vil du få bedre lyd enn du får fra iPoden dersom iPoden ikke er moddet med line out og du eier en portabel forsterker av høy kvalitet.

Denne er litt interessant:

http://www.redwineaudio.com/iMod.html

Hvordan kan du garantere at materialvalget er bedre i iPhone? Apple er ikke best på materialvalg i sine mp3-spillere, så hvorfor skulle iPhone være garantert bedre enn Meizu M8?

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar

8201040[/snapback]

Kjøper du en iPod og bruker den med de originale pluggene er lydkvaliteten forferdelig. Lyden fra iPod med MDR-EX71 blir IKKE fantastisk med MDR-EX71. Den blir kanskje helt grei og middelmådig hvis man er glad i popmusikk med mye bass o.l. Meizus mp3-spillere er kjent for å ha bedre hardware enn apples mp3-spillere, så dersom du plugger high-end-propper i en Meizu vil du få bedre lyd enn du får fra iPoden dersom iPoden ikke er moddet med line out og du eier en portabel forsterker av høy kvalitet.

Denne er litt interessant:

http://www.redwineaudio.com/iMod.html

Hvordan kan du garantere at materialvalget er bedre i iPhone? Apple er ikke best på materialvalg i sine mp3-spillere, så hvorfor skulle iPhone være garantert bedre enn Meizu M8?

8202877[/snapback]

Sa ikke at iPod spiller bedre enn Meizu's mp3 spillere, er bare lei av alle anti-apple hodene der ute som hele tiden skal klage på lydkvaliteten til iPod.

Tok meg nok litt vann over hodet ved å garantere att materialvalget blir bedre :blush: men jeg tror materialvalget i iPhone vil bli bedre. iPhone er så hypet at Apple vil gjøre alt for å levere ett "perfekt" produkt. Mens jeg tviler på at Meizu vil legge like mye vekt på detaljene.

lain: Apple vil gi bedre kundesupport enn Meizu siden Meizu M8 sannsynligvis ikke vil komme til å bli solgt i Norge :) prøv å lever en cect eller nokir telefon til reperasjon hos din lokale forhandler å se hva som vil skje :)

Å bare for å få det klart en gang for alle: JEG ER IKKE APPLE FANBOY! Jeg bare tror iPhone blir d beste produktet av disse to, men jeg kommer sannsynligvis ikke til å kjøpe hverken iPhone eller Meizu M8.

Lenke til kommentar

I tilfelle enkelte ikke har fått det med seg;

Den versjonen av M8 som skal selges i Europa og USA vil hverken ha telefon eller kamera. Altså en ren MP3-spiller.

Dette melder Engadget som presset fram noen svar av Meizu-folket på CeBit-messa nå nylig.

Lenke til kommentar
prøv å lever en cect eller nokir telefon til reperasjon hos din lokale forhandler å se hva som vil skje :)

8203034[/snapback]

Nå kan vel egentlig ikke Meizu stilles helt på linje med Nokir, da ... :roll:

8204132[/snapback]

Poenget her var ikke å sette dem i samme bås, men ingen av dem selges hos din lokale forhandler! Kom bare ikke på noe annen telefon du kan anskaffe deg men som ikke har en fastsatt importør...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Masse informasjon om M8 fra designer J.Wong

på Meizu's kinesiske forum.

Det går an å få det oversatt via Babelfish eller Google,

men oversettelsen til engelsk gjør ikke MEG særlig klokere.

Er det noen av dere som kan kinesisk

eller kjenner noen som kan det er det mye info å hente her.

En ting som er nytt er en viss endring av designet,

her er noen før og etter-bidler:

FØR

post-116692-1177371238_thumb.jpg

ETTER

post-116692-1177371262_thumb.jpg

post-116692-1177371209_thumb.jpg

Endret av JackBauer2
Lenke til kommentar

Det er tvilsomt om Meizu M8 kommer i ordinært salg i Norge.

Om den skulle komme vil prisen bli ganske mye høyere enn i Kina, siden forbrukerkjøpsloven krever 5 års reklamasjonsrett på mobiltelefoner. Fabrikken gir 1 års garanti (som er vanlig), dermed må importør ta risikoen selv i de neste 4 år. Prisen må derfor økes betraktelig.

Modellen uten GSM er det derimot større sjanser for vil komme, men det blir i tilfelle mot slutten av året/begynnelsen av neste år.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Første oppdatering på over en måned!

Ikke mye nytt som har skjedd,

VG har skrevet om mobilen, uten at det har skjedd noe nytt.

Det skal komme en virkelig high-end versjon av M8, ifølge designer J.Wong (på den kinesiske Meizu-BBS'en).

Den har foreløpig fått navnet M8w.

Det eneste nye jeg vet er at begge versjonene skal kunne streame realplayer-materiale OG følgende:

"M8 support 2.75G GSM/3G,

M8w support 3.5G WCDMA/HSDPA/GSM/EDGE"

-

Det virker som designeren ikke er helt fornøyd med touch-teknologien enda, skal bli spennende om det blir noe produkt før 2008 (mine ord, ikke J. Wong's)

Lenke til kommentar

Blir uansett spennende med Iphone, og noe nytt på markedet. Noen her diskuterer jo så usaklig når det gjelder iphone, istedet for å rakke det ned føre man vet hvordan det blir. Dette er uansett den aller første mobilen dems og når de har sommlet og kommet seg så kan det kanskje bli like bra som ett hvilket som helst annet som er på markedet idag. Fler forskjellige mobil produsenter, gir mer konkuranse osv, noe som faller brukerne til gode

Lenke til kommentar

Nå kjøper jo folk mobil for mange mange kr, som noen av nokia sine er svin dyre, så klart det ikke er alle som kjøper disse heller. Kanskje ikke noe vits med alt for dyr mobil om man bare ringer og sender sms, noe jeg selv gjør. Men mange bruker mobilen til utrolig mye mer enn dette, noe jeg ikke kommer skjønne bæret av. Da jeg ikke skjønner all verden sånn teknisk ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...