Gå til innhold

iPhone killer/iPhone kloning: Meizu M8

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den har visst ikke det heller.

Ikke stol på meg sp mye, kan hende jeg missforsto.

Wikipedia den allvitende påstår noe annet. Høres uansett usannsynlig ut å utelate en såpass viktig funksjon i et slikt teknologisk vidunder.

http://en.wikipedia.org/wiki/Meizu_M8#Specifications

Vurderer å enten kjøpe denne eller Nokia 5800. Prismessig er de ganske like, men vanskelig å bestemme seg. Nokia er jo "tryggere," om man tenker på garantier osv. Tror jeg skal klare å få skaffet M8 fra kina da, så det står ikke på det. Noen kloke ord rundt saken? Vet vi i det hele tatt om M8 snart er i salg?

Endret av hk91
Lenke til kommentar

Ikke WiFi i det hele tatt nei, desverre.

Ikke bare softlås som det først var snakk om, vekk med hele chipen.

Kinesiske myndigheter kødde man ikke med.

Meizu har sagt at den internasjonale utgaven vil ha WiFi, men med dette tempoet kommer den vel neppe før i 2036 ...

Lenke til kommentar

Noen sannsynlighet for at vi snart får høre noe mer om denne mobilen? Dukker den opp på mobile world congress, kanskje? : D

Begynner å bli et mysterium hvorfor meizu velger å holde denne telefonen unna markedet så lenge. Skjønner at det å skaffe lisenser er problematisk i Kina, men Meizu må da vel snart starte masseproduksjon for å dekke utviklingskostnadene?

Videre er det jo et faktum at denne telefonen er uaktuell for verdensmarkedet dersom den ikke har Wi-fi/WLAN.. Håper dette endres snart;p

Endret av hk91
Lenke til kommentar
Uten wi-fi så forsvinner halve vitsen med telefonen for min del. Synd.

..Og for resten av verden som bor utenfor Kina. De m8-telefonene som allerede er ute på markedet har imidlertid innebygd Wi-fi, og en eventuell internasjonal versjon av telefonen vil jo meget sannsynlig inneholde dette.

Lenke til kommentar

Det spekuleres i at telefonen blir sluppet offisielt før det kinesiske nyttår, som er i slutten av januar. Det vil i første omgang kun være den svarte utgaven i 8 GB-versjon som er å få kjøpt.

16 GB-versjonen kommer sannsynligvis i mars.

Mobilen støtter de fleste lyd- og video-formater (avi, Mpeg, MP4, Realvideo, quicktime mm).

Usikkert når det kommer en internasjonal versjon.

Lenke til kommentar

En 7 siders test av M8 er nå tilgjengelig på det franske mobilnettstedet Mobifrance sine sider.

Den norske oversettelsen finner du her.

Første video-opptaket som viser kvaliteten finner du her.

Lett å forstå det meste, masse gode bilder og mye skryt.

Og dette er test-versjonen. Oppgraderinger fram til offisiell utgivelse skjer daglig og kan finnes på meizume.com, en engelsk-språklig Meizu-fanside.

IMG_8742.JPGIMG_8732.JPGIMG_8845.JPG

smartphone-Meizu-M8-025.JPG

sms7.gifmeizuphoto2.jpgdash1.giffiles.gifnotes1.gifmusic1.gifphotos6.gifvideo3.gifweb5.gifdial1.giftime1.gifsms2.gifsettings1.gifsettings4.gif

IMG_8754.JPG

Denne telefonen er i mine øyne overlegen på følgende områder: Videoavspilling og musikkavspilling. I tillegg har den et videokamera i øverste divisjon. Det holder for meg. :grin: :grin: :grin: Jeg har ikke behov for GPS, WiFi eller 3G, selv om de 2 sistnevnte sikkert kommer på en internasjonal versjon i løpet av året, denne må jeg ha snarest mulig!

Lenke til kommentar
... selv om de 2 sistnevnte sikkert kommer på en internasjonal versjon i løpet av året ...

Tror du har glemt en "muligens" ett sted inni der :p

Det er Meizu vi snakker om, så jeg kan ikke akkurat si jeg forventer en internasjonal utgave på leeeeeeenge.

Meizu har tross alt satset alt på M8, så antagelig vil vi ikke se noe til en internasjonal utgave før de er GODT etablert på smarttelefonmarkedet i Kina.

Tviler sterkt på at de vil ha flere baller i luften enn strengt tatt nødvendig, akkurat nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...