Gå til innhold

Hva påvirker minne ytelsen i Vista?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har endelig fått installert Vista på hoved pc'en min, og ble, ja litt skuffet over ytelses resultatet.

Spessielt når det er minne ytelsen den klager på. Se her:

 

post-46264-1171581125_thumb.jpg

 

og er er et par bilder fra CPU-Z:

 

post-46264-1171581171_thumb.jpg

post-46264-1171581231_thumb.jpg post-46264-1171581244_thumb.jpg

 

Kan det være fordi jeg bare har 1 GB med RAM tro?? Disse minne brikkene kjører jo kjappere en mye annet, så de skulle ikke være noen flaske hals.

 

Ellers ble det fine resultater på en pc som nå er snart 18 måneder. Uten overklokk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

4,5 er ikke så galt da... men litt rart og ha 1Gb ram i en sånn killer maskin, mulig det er det som gjør det, kansje det er selve rammen, dårlig timing på rammen, eller bare "dårlig" ram

Lenke til kommentar
4,5 er ikke så galt da... men litt rart og ha 1Gb ram i en sånn killer maskin, mulig det er det som gjør det, kansje det er selve rammen, dårlig timing på rammen, eller bare "dårlig" ram

7954293[/snapback]

 

hehe, disse ram brikkene er ikke mye dårlige....jeg har 1 GB Corsair TWIN2X 8000UL DDR2 som kjører på PC-6400 (800 Mhz) med timings: 4-3-3-6

De er sertifisert opp til 1000 Mhz med 2.1v...så det skal ikke stå på dem.

 

Som jeg skriver er pc'en 18 måneder, og 1 GB RAM sto for over 10% av kjøpe summen som lå på 35k.

 

Men jeg ser at 4,5 går igjen hos mange med 1 GB RAM, så skal prøve med 2 GB RAM i morgen (i dag), dog ikke like bra RAM brikker da.

 

Det spiller ikke så stor rolle heller, for jeg har tenkt litt, og pc'en får ett nytt liv som server fra i morgen. Jeg bruker den knapt, og jeg har planer om å oppgradere serveren min som jeg bruker mye. Siden jeg har såpass mange disker i hoved pc'en (7 stk), passer den perfekt som server. Litt "over kill" på skjermkortet på en server, men pytt pytt. Kan hive det på stue pc'en hvis behovet dukker opp..

Dytter inn 4 GB RAM og så er den klar.

Endret av myhken2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...