Erik91 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 heihei godtfolk! skal ha en sånn komando i dos som skrur av pc'n etter så lang tid jeg velger! jeg har pc'n på om kvelden når jeg legger meg så hører jeg på musikk! skulle hatt en sånn sleep greie veit det er en komando i dos men husker den ikke! takk på forhånd Lenke til kommentar
Lagn Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 ja, jeg savner det samme.. vet noen? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 shutdown -s -t 30 shutdown er kommandoen -s betyr at den skal skru av -t er tid i sekunder. shutdown -a for å avbryte. Hvis du skriver bare shutdown får du opp en liste med alle kommandoene. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Du kan bruke scheduler for å få den til å skru av på en hvis tid av døgnet. Star->Control Panel->Scheduled Tasks Lenke til kommentar
Erik91 Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 men på -t er det sekunder, min eller timer?? vis jeg skriver shutdown -t 1 er det 1 sek min eller time? å er det riktig det jeg skreiv? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 men på -t er det sekunder, min eller timer?? vis jeg skriver shutdown -t 1 er det 1 sek min eller time? å er det riktig det jeg skreiv? 7961673[/snapback] Som skrevet høyere opp i tråden er det sekunder! Hvis du skriver shutdown i kommandovinduet (Windows XP har ikke DOS) vil få god forklaring på de forskjellige parameterne. Der vil du se at parameteren skal skrives: -t xx og har følgende forklaring: "Angi tidsavbrudd for avslutning til xx sekunder" Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Du kan og legge til -f for å tvinge alle programmer til å avslutte. Eller -c "din melding", som gir en melding i avslutning's dialogen (kansje ikke nyttig, men fancy ). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå