jabak Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Jeg har en bærbar PC, som via en portreplikator bl.a. er tilkoblet et eksternt lydkort av typen Steinberg MI4. Koblingen mellom disse er en mini stereo-jack i pc-enden (fra hodetelefon- eller lydutgang på PC'en) til jack i linjeinngangen på lydkortet. Til lydkortet har jeg koblet et sett med aktive studiomonitorer av typen KRK RoKit 5, via ubalanserte XLR->jack kabler. Når jeg spiller av lyd fra PC'en skurrer/støyer det rimelig mye. Støyen er der hele tiden, men er ekstra kraftig når PC'en jobber litt. Jeg har sjekket oppsettet for harddisken som er foreslått i en annen tråd, og dette ser riktig ut. I tillegg har jeg satt strøm-kabelen til høyttalerne i annet stikk enn øvrig utstyr. Ingenting hjelper... Er det noen som har noen tips? Kan det f.eks. være de ubalanserte høyttaler-kablene som lager trøbbel? Jeg har en optisk utang på PC'en og en SPDIF-inngang på lydkortet. Kan jeg få til noe der som kan løse problemet? Håper noen kan hjelpe Jaba Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå