Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tett i nesen i lang tid - Mulige årsaker?

Nedward

Anbefalte innlegg

Dette kan virke som et fille problem for mange, men jeg har vært tett i nesen i en ganske lang, sammenhengende periode. Uten å være helt sikker på når jeg først ble tett så vil jeg tippe at det snart er et år (kanskje 9-10 månder) siden jeg først ble tett. Jeg har tenkt at det kan være allergi, men jeg har mine tviler siden jeg ikke har noen andre allergi symptomer bortsett fra at jeg er konstant tett i nesen. En annen ting er at jeg har begynt å blø neseblod en del nå, gjennomsnittlig en gang i månden (noe jeg aldri har gjort før). Dette er ikke en plage som hemmer meg på noen måte, bortsett fra at det er iriterende.

Kan det forårsakes av et ikke så veldig bra kosthold?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er selv tett i nesen hele tiden, kan vel kalle det kronisk. Jeg har blitt det fordi jeg brukte for mye nesespray når jeg var mindre. har nå ikke brukt nesespray på flere år, men har ikke merka noen bedring. For meg er det lite å gjøre med det, prøvd det meste. så er bare noe jeg har lært å leve med. alltid problemer med å sovne på grunn av tett nese, men overlever da.

Jeg har vært til lege flere ganger med det, og fått utskrevet en type nesespray som vistnok skulle hjelpe, uten bivirkningene til vanlig nesespray. kanskje dette er noe du kan prøve. husker ikke navnet, men prøv å snakk med legen din. Kan også hende han annbefaler et såkalt "nesehorn" som skal rense opp nesen, fungerte ikke på meg, men kanskje det gjør det på deg.

ang det med neseblod så kan du snakke med lege om det å. kan være så enkelt som å svi av noen blodårer i nesen for å bli kvitt det problemet.

Lenke til kommentar

Sliter også med det samme problemet. Alltid tett i det ene neseboret(varier vilket nesten hver dag). Ganske plagsomt til tider, men har slitt med det i over 10 år, så jeg er temmelig vant til det. Lurer på åssen det føles å ikke være tett i nasen igjen :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg har skjev nesevegg og dermed ett tett nesebor. Du får dekket operasjonen av helsekassa men du må til fastlegen din som deretter sender inn en søknad på en slik operasjon.

Operasjonen tar ikke lenger til enn 20 minutter og du er under full narkose. Deretter må du ha tamponger i nesa i noen uker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...