Asbjørn Skrevet 4. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2002 Vet noen om du kan bruke en bærbar data med integrert trådløst nettverkskort eller om det lager noen form for forstyrrelse slik at du ikke får lov til det ? Kan jo ikke ta det ut heller da, men kanskje skru av i Bios ? Har sett en del på Dell Inspiron 4150, og lurer på å ha integrert trådløst nettverk på den. Lenke til kommentar
zup Skrevet 4. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2002 Trådløst utstyr er ok så lenge det er avslått ved landing og take off. Er også plalagt å legge inn mobil telefon mottakere i fly så folk kan ringe fra flyene. Selve forbudet kom pga. faren for at flyets kommunikasjons utsyr med bakken ville kunne bli forstyrret, og ikke at selve instrumentene skulle bli påvirket. Nå i senere tid har de ikke funnet noen slik forbindelse. http://www.itavisen.no/art/1299796.html Men om det er risk eller ikke vet man jo aldri, bare ligg unna fly simulator spill for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 4. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2002 For at servicemedarbeiderne på gardermoen som arbeider med å skifte lyspærer på landingsstripa skal slippe å få fly deisende ned i hodet på dem, er det desverre forbudt med alle dingser med innebygget radio på fly. Men sannsynligheten er stor for at det finnes en av-knapp på wlan kortet, slik at du kan bruke det på fly. Lenke til kommentar
Yuri Skrevet 5. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2002 du skal vel helst ha det slått av under hele flyturen... svært enkelt gjort: bare å trykke på 'disable' i xp. Lenke til kommentar
beh Skrevet 5. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2002 Egentlig så er det tull for en datamaskin eller en cd-spiller støyre mye mere enn en liten lommeradio. Oscillatoren i digitale kretser kan sende ut støy (uønskede radiosignler) på mange frekvenser. Jeg fikk ikke inn P3 noe sted i huset hvis min gamle P100 stå på. Dette gjaldt også batteridrevne radiomottakere så det var ikke noe støy i ledningene eller noe lignende. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2002 la meg si det slik, en i familien min jobbet med vedlikehold av fly, og han fortalte meg det at alle fly skal på en eller annen måte være skjermet mot slikt. dersom et fly blir forstyrret på denne måten, er det ikke godkjent. men for all del, det er ikke verdt å ta risikoen... Lenke til kommentar
oceana Skrevet 5. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2002 japp, så klart de er det. Fly tar INGEN skade av noe slikt som man kan ta med seg på fly....(bortsett fra bomber og sånt da) Ville de virkelig latt folk ha med slikt på fly hvis det var bare 1% sjangs for at det kunne gå til *******? Tror ikke det..... Bare å skru på lap'n og kose seg det...:smile: Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 5. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2002 Nå garderer de seg jo ved å si at det er forbudt å bruke *alt* utstyr som inneholder radiosendere. Men, for det første går det helt sikkert an å disable kortet Windows. For det andre er disse kortene laget slik at de ikke sender noe som helst før de mottar signal fra en base. Sjansen for at kortet vil se noen baser fra flyet er lik null. For det tredje er utgangseffekten på disse kortene så lav at sjansen for at det vil forstyrre noe uansett er så godt som null. Sendeteknikken som brukes (Spread spectrum) lager i tillegg langt mindre problemer enn den som brukes i GSM. Lenke til kommentar
Asbjørn Skrevet 5. desember 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. desember 2002 Takk for mange svar ! :smile: Venter nå i spenning på post fra Dell ... en Inspiron er på vei hit til meg også :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå