NyLakkert Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Jeg fant en kasse med vinyl plater på loftet. noen som vet sann ca verdien på disse: Deepets Purple - the very best of deep purple Ian Hunter live (dobbel) - welcome to the club City Boy - The day the earth caught fire the police - ghost in the nachine Led Zeppelin (dobbel cd) - står ikke navn på album er spesielt cover alice cooper - killer uriah heep - return to fantasy Queen - 2 the sensational alex harvey band - sahb stories Delegation ken hensley - eager to please ken hensley - proud words on a dusty shelf frank zappa - sleep dirty toto supertramp deep purple - in rock alice cooper - lace and whiskey pink floyd - animals sir lord baltimore - kingdom come alice cooper - billion dollar babes grand funk railroad - masters of rock toto - IV uriah heep - salisbury alice cooper - flush the fashion lionel richie - can't slow down Gazebo la mujen de rojo toto - turn back lionel richie grand funk railroad - caught in the act 10cc - ten out of 10 matt bianco - sneaking out the back door alice cooper - goes to hell earth wind and fire - spirit alice cooper - love it to death dire straits - communique black sabbath - paranoid "by invation only" alan freeman (dobbel cd) alice cooper - muscle of love wham - wake me up before you go-go styx - paradise theatre the best of aunt mary uriah heep the sound of santana - 25 santana greats uriah heep live the snow goose outsideinside - blue cheer Disse er mindre plater: wham - young guns (go for it) men at work - overkill the beatles - "long tall sally" christopher cross - all right father and sons - lovers rock the belle stars - sign of the times elton john - teacher i need you ++++ De aller fleste ser nesten helt nye ut og er i topp stand. Mange av "coverene" er påskrevet med en tekst som det nærmest er umulig å lese, derfor kan nok mange av navnene og bandene over være feil skrevet. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) På qxl kan du få alt fra 10 kr til 50-60 kr for enkelt plater. Fordi om du fant vinyl på loftet er ikke vinyl noe mangelvare og slettes ikke utgivelser fra 60-70 og 80-tallet. har selv alltid hatt vinylplater stående fremme i stua og spiller de like så ofte som cd. Det finnes millioner av disse plater i Norge ikke nødvendigvis bare disse du nevner men i det hele. Nå er vinyl litt i skuddet igjen og jeg har observert gamle slitne platespillere gå for en formue på qxl og det fortjener ikke disse plater ( gammel stift og spiller ). Endret 15. februar 2007 av ulfjoh01 Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Hvor mye platene er verdt avhenger av forskjellige ting..... -er platene i god stand, dvs ingen riper i vinylen og coveret er helt (fordel med ekstra plastcover. -hvor er plata presset - japansk press fra 70-80 og 90 tallet vil tilsi en verdi fra 5 til 50-60 kr. Hollandsk og tysk press er av mye bedre kvalitet og gir en høyrer verdi (opptil flere hundre kr). -er det en spesiell utgivelse - begrenset opplag - orginal utgivelse, eller noe ekstrautgivelse...tyske selskaper har mye sånt....der de kjøper opp masse rettigheter og gir ut platene på nytt - gir mindre verdi. Enkeltplater har som regel begrenset verdi, med mindre det er noe veldig spesielt, og regnes som et samlerobjekt. En ting som kan øke verdien betraktelig, er hvis du har en hel orginalsamling av en artist eller en gruppe. mvh Pantera Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 De er mye mere verdt å ta vare på for lytteopplevelser i fremtiden. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Må si meg enig med PencilCase. Flere av disse er jo kjempegode plater, og jeg kunne selv tenkt meg noen av de Lenke til kommentar
hylo Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Jeg ville drept for de platene, men det er meg. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Hadde jeg funnet disse skattene så hadde jeg vurdert å selge kona før jeg stampet vinylen. Ingenting slår den følelsen av å sitte med albumet i hånden, kjenne vekten, lukten av papp, synet av gilde farger, lese lyrics uten å bruke lupe osv. black sabbath - paranoid: En liten perle Ian Hunter live (dobbel) - welcome to the club : Høyeste partyfaktor Led Zeppelin (dobbel cd) - står ikke navn på album er spesielt cover: Hmm, her lurer jeg på om det enten er den grisedårlige liven fra 75, eller megaperlen; Physical Grafiti...? alice cooper - killer: Okay nok men ikke den beste dog. the sensational alex harvey band - sahb stories: Her er det bare å svinge seidelen. Queen - 2: Lenge før Aids og annet svineri. supertramp: Vakkert! deep purple - in rock: Hvis du stamper den så kan du like godt skyte deg samtidig. pink floyd - animals: En av de beste utgivelsene...se over alice cooper - billion dollar babes: Ikke den beste, men vel verdt å ta vare på. uriah heep - salisbury: Dritbra grand funk railroad - caught in the act: Et av de beste livealbum jeg har hørt alice cooper - love it to death: Her snakker vi om rent og purt 24 karat gull uriah heep live: Bent frem en plate du får lyst til å gå til sengs med og pule litt Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 the snow goose <- regner det er snakk om Camel sin 'Snøgås'. Absolutt verdt å høre på. Knallbra 70-tallsprog. For å ikke snakke om Wham da ;D Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) the snow goose <- regner det er snakk om Camel sin 'Snøgås'. Absolutt verdt å høre på. Knallbra 70-tallsprog. For å ikke snakke om Wham da ;D 7958014[/snapback] Etter min mening er det den beste, ja sammen med "I can see your house from here" da Edit: Sleifskrive tok seg en tur Endret 16. februar 2007 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Dofty Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Ser det er Toto der å, de er veldig bra.. Hører på dem og jeg er 14 år. IV er et veldig bra album! det er forsåvidt Turn Back også men ikke så bra.. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Hadde jeg funnet disse skattene så hadde jeg vurdert å selge kona før jeg stampet vinylen.Ingenting slår den følelsen av å sitte med albumet i hånden, kjenne vekten, lukten av papp, synet av gilde farger, lese lyrics uten å bruke lupe osv. black sabbath - paranoid: En liten perle Ian Hunter live (dobbel) - welcome to the club : Høyeste partyfaktor Led Zeppelin (dobbel cd) - står ikke navn på album er spesielt cover: Hmm, her lurer jeg på om det enten er den grisedårlige liven fra 75, eller megaperlen; Physical Grafiti...? alice cooper - killer: Okay nok men ikke den beste dog. the sensational alex harvey band - sahb stories: Her er det bare å svinge seidelen. Queen - 2: Lenge før Aids og annet svineri. supertramp: Vakkert! deep purple - in rock: Hvis du stamper den så kan du like godt skyte deg samtidig. pink floyd - animals: En av de beste utgivelsene...se over alice cooper - billion dollar babes: Ikke den beste, men vel verdt å ta vare på. uriah heep - salisbury: Dritbra grand funk railroad - caught in the act: Et av de beste livealbum jeg har hørt alice cooper - love it to death: Her snakker vi om rent og purt 24 karat gull uriah heep live: Bent frem en plate du får lyst til å gå til sengs med og pule litt 7957824[/snapback] Har det meste av det du listet opp inkl trådstarters liste over eldre rock. Er enig i at dobbelt lp,en Caught in the act med Grand funk railroad er veldig god og har selv bare hørt en bedre live plate og det er Monkees live 1967 Ian hunter har også en annen plate som er god, Short, back,n side mener jeg den heter ( har den i hylla ) og på denne har han med seg ett par medlemmer fra Clash. I tillegg syns jeg City Boy,s The day the earth caught fire er veldig god, pluss 2-3 til av deres utgivelser. Endret 17. februar 2007 av ulfjoh01 Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Her er noen av platene pluss noen andre gode: Lenke til kommentar
NyLakkert Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Led Zeppelin (dobbel cd) - står ikke navn på album er spesielt cover: Hmm, her lurer jeg på om det enten er den grisedårlige liven fra 75, eller megaperlen; Physical Grafiti...? 7957824[/snapback] Jepp det er physical grafitti; http://images.google.no/imgres?imgurl=http...l%3Dno%26sa%3DG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå