Gå til innhold

Dummeste pc spørsmål du har fått?

johna

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mor mi spurte en gang om hun kunne bruke et bilde hun hadde tatt med kamera som bakgrunn på skjermen, så svarte jeg da at alt av bilder kan brukes som bakgrunn.

Etter det så spørr hun meg for hver gang før hun bytter bakgrunn om bildet kan brukes, og jeg svarer det samme: JA!!! alle bilder kan brukes.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Huff, lenge siden noen har skrevet her ser eg.

Får komme med et gullkorn eg da.

Jobbet på ett pc-verksted i utplasseringa mi i 10'ende klasse, då fikk eg i oppgave å fikse en router som ikke fungerte, ved første blikk knakk eg sammen av latter. Nettverkskabelen som du plugger inn i "veggen" var i feil inngang i routeren :!:

Lenke til kommentar
Ei i klassa mi spurte meg hva et virusprogram er... da ble jeg litt oppgitt

Greit nok at dei fleste burde ha fått med seg det, men serlig logisk at noken gidder å bruke energi på å øydelegge for andre er det vel ikkje :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

En gang jeg satt foran PCen, kom min nu fraskilte kone stormende med et glass sukkerholdig klissete søtsaft og pælmet det rett i hodet på meg. Det fosset videre ned på tastaturet. Etter det ble selvfølgelig knappene sittende fast kun ved ett trykk og jeg måtte da til å vaske, skylle, skru å tørke i noen dager, uten at det hjalp. Jeg var rasende på henne siden nu jeg ikke hadde sittet og suffa på en tvilsom pårnoside. Jeg tok imidlertid hevn og dro på badet og drukna beautybagen hennes i en bøtte med kokende vann og erklærte høyt og tydelig: "Neste gang ryker kassett spilleren din!". Jeg dro til byen senere og kjøpte nytt tastatur, og hun måtte betale.

Senere en gang presterte ho å klippe av ledninga til joysticken med en saks, slik at denne måtte skøytes. Atte en stakkar ikke skal få ha gadgetsene sin ifred. Jeg skjøndte at det var nytteløst, så kassettspilleren fikk leve helt til ho avlivet den sjøl engang. Ikke rart vi ble skilt.

Lenke til kommentar

lærer'n min spurte meg om det var vanlig at det dukka opp en jule nisse på skjermen som legger A4 ark med skrift nedi sekken sin.

Dette er et ganske kjent virus som sluker hele sider med skrift eller dokumenter som du holder på med, så han hadde skrevet 4 sider rent også kommer nissen og sluker det. XD

-----

Og da bestemorra mi lurte på hva den "tingen" som bevegde seg rundt på skjermen var

-----

Da jeg installerte nett for en venninde av mamma, så var de over telefon og social engineering, for og confige det trådløse nettet, også spør hun hvem som styrer pcen hennes xD.

Social engineering er en måte og bryte seg inn i andres pc'er på, fungerer som en fjernhjelp man ikke kan styre :)

Lenke til kommentar

Helt off-topic, men denne går til deg WildWolF: Tror nok ikke du er helt klar over hva social engineering egentlig er. Har absolutt ingen verdens ting med fjernhjelp å gjøre.

Social engineering er en helt facinerende bruk og utnyttelse av den mennesklige hjerne, noe som krever vanvittig mye trening. Manipulering er et nøkkelord. Derren Brown er en mester på dette området. :)

Lenke til kommentar
Helt off-topic, men denne går til deg WildWolF: Tror nok ikke du er helt klar over hva social engineering egentlig er. Har absolutt ingen verdens ting med fjernhjelp å gjøre.

Social engineering er en helt facinerende bruk og utnyttelse av den mennesklige hjerne, noe som krever vanvittig mye trening. Manipulering er et nøkkelord. Derren Brown er en mester på dette området. :)

Beklager :)

brøt meg inn i maskinen hennes, vet ikke hva det fancy ordet for det er, men fikk hun til og gi meg en åpen port osv. så det kan kalles social engineering :)

Lenke til kommentar

Beste var når søstra mi ikke fikk dataen sin til å funke. Hun spør meg om hjelp, og en så snill søster som jeg er sier jeg jo ja. Jeg går ned, ser på den, og begynner å le, plugger inn støpselet i stikkkontakten, og går opp igjen.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
det eneste jeg kan husker er denne.

Jeg satt og snakket med en venn om hardisk og sånt. plutselig så spør hun:

- Hva er en hardisk?

Jeg trodde jeg skulle DØ av latter!

.. hvis du ler av det synes jeg faktisk synd på deg, da er du rett og slett for mye nerd ^^

Lenke til kommentar

Ei (bombe) jeg kjenner skulle ha fremføring og skulle bruke minnepenn. Så kom hun å spurte meg "om det ikke var veldig lett å se om hun skalv på hånda"?

Etter litt prat fant jeg ut at hun trodde minnepennen fungerte som en prosjektor, der hun måtte holde den mot veggen og "trykke" på minnepennen for å få neste "lysbilde".

DET må det være lov å flire litt av :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...