Gå til innhold

Dummeste pc spørsmål du har fått?

johna

Anbefalte innlegg

er vel posta allerede, det verste er ikke misforståelsen(ille den og), men hvordan hun ikke tåler å få høre at hun har feil:P er ikke rart hun er dum:P

haha....Hun trodde skjermen var PC-en, til og med bestemor vet hva som driver PC-en....Dum som et brød var den dama der, er det mulig...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en kompis hadde med en tabbe bytta på skjermoppløsninga, han fant selv ut at det hadde noe med sjermkorte og gjøre:P ikonene hadde jo blitt så små! han fikk helt panik, og spurte..

-Hvor kan jeg laste ned et nytt skjermkort? :p

mobber han enda..

har noen klassikkere og men på 75sider er nok de skrevet ;)

Lenke til kommentar

En kompis hadde nettopp kjøpt en Thermaltake blue orb II (prosessorkjøler) og jeg ble straks litt interessert. Han spurte om den ville passe på prosessoren hans og slik foregikk samtalen:

Meg: Hvilken prosessorsokkel har du da?

Han: Hæ? Aner ikke...

Meg: ok, hvilket hovedkort har du da?

Han: Hovedkort?

Meg: Ja, der du kobler til alt sammen, inkludert prosessor

Han: Åja, nei jeg veit ikke

Meg: Da tipper jeg du ikke vet hvilket Chipset du har heller?

Han: Hva er det?

Meg: Jeez, hvilken prosessor har du da?

Han: Pentium 4 3 Ghz

Meg: Ok, siden du har stasjonær pc tipper jeg du har enten Socket 478 eller LGA775

Han: Hva er det?

Meg: Prosessorsokler.

Han: Ok, kan man finne ut hva jeg har?

Meg: *viser bilder av LGA775 og 478*

Han: Der ja! LGA775 har jeg

Meg: Da vil Thermaltake'n passe!

Han: Flott! takk!

koselig og sabla frustrerende samtale :roll:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Dette spørsmålet fikk jeg fra ei venninne når vi var på narvesen.

Det er da snakk om en kaffe automat

Jeg skjønner ikke vitsen med de store koppene? det kommer jo ikke mer utav maskinen om du har en stor eller liten kopp

Endret av MaSo
Lenke til kommentar

Nå er jo egentlig å spørre om hvor ''bra'' pcen til en fyr er ganske teit spør du meg. Hvordan kan man svare på det?

Man sier jo gjerne ''Hvilke komponenter står det i din pc?'' Ikke ''Hvor bra pc har du?''

Blir det samme som å si '' Hva sko skal jeg kjøpe'' :roll:

Lenke til kommentar
Kunde: Bare få den billigste, skal ikke ha tunge prog som word og slikt. Den skal bare spilles på. Battlefield 2 og noe som heter oblivion eller noe slikt..

Det der kan jo faktisk gi ørlite mening om vi overdriver litt. Mange tekstbehandlere trenger jo ikke mer enn en 486 eller Pentium 200-500 MHz, og litt ram for å fungere bra. Den nyeste versjonen av Word (kombinert med Vista) krever mer enn det High-end spill krevde for få år siden selv om det fantes gode og lite ressurskrevende tekstbehandlere den gangen også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...