Gå til innhold

Dummeste pc spørsmål du har fått?

johna

Anbefalte innlegg

Husker ingen dumme spørsmål i farta, men en vanlig feil blandt ukyndige er å kalle selve PC-en for harddisk. Da vi hadde data på ungdomsskolen ble også uttrykket harddisk konsekvent brukt på samme måte. "En datamaskin består av en skjerm, en harddisk og et tastatur" er også noe man har kunnet høre på datakurs for godt voksne. Kanskje ikke rart at dette er en vanlig misoppfatning.

Tenk så kjapt og billig man kunne bygd en PC om de tre komponentene var alt man trengte :D

Denne her er derimot regelrett flau:

http://techrek.no/produkter/oppheng_tvlcd/cpu_holder/

Endret av Pellick
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En liten selvopplevd perle fra i dag:

Datakjeden, Laksevåg. Jeg er nestemann til å få hjelp, og står ikke langt unna disken. Kvinnen foran meg snakker engelsk med personalet.

"... the guy on the phone told me it sounded like there was something wrong with the graphics card,

which makes sense, cause recently I downloaded 50 gig of pictures from the Internet ..."

Jammen godt at hun ikke så på meg mens hun snakket.

:D

Lenke til kommentar
"... the guy on the phone told me it sounded like there was something wrong with the graphics card,

which makes sense, cause recently I downloaded 50 gig of pictures from the Internet ..."

:D

9130254[/snapback]

Klart det, alle vet jo at bilder lagres på skjermkortet, og med så mange bilder blir det jo så fullt at det...eh...sprekker? :D

Lenke til kommentar

En av venn av meg hadde lyst på css etter at han så at jeg spilte det, jeg sa til han at han skulle kjøpe HL2 , han gjorde det og når han var hjemme etter at han hadde kjøpt det poppa det opp en melding på msn "Nå har jeg kjøpt det, Hva gjør jeg nå??!?!" ......ehhrmmhhe...nei da lo jeg meg skakke :D

Lenke til kommentar
En av venn av meg hadde lyst på css etter at han så at jeg spilte det, jeg sa til han at han skulle kjøpe HL2 , han gjorde det og når han var hjemme etter at han hadde kjøpt det poppa det opp en melding på msn "Nå har jeg kjøpt det, Hva gjør jeg nå??!?!" ......ehhrmmhhe...nei da lo jeg meg skakke :D

9134857[/snapback]

Hahaha, tidenes dummeste! :D

Lenke til kommentar
Det dummeste spørmålet jeg har fått må være når en jeg kjenner spurte om jeg kunne installere en ny "stern" på hovedkortet. -Hva er en stern? sa jeg. -det er den bananforma metall tingen vet du. -nei det vet jeg ikke, fordi det finnes ikke noe sånt. Etter 15 min ga han seg og siden ble han kalt "Stern Arne" (Han hette Tor Arne)

9028323[/snapback]

hvilken del mente han?

9028345[/snapback]

Jeg har en mer eller mindre bananformet kjøleribbe i laptoppen min.

Lenke til kommentar
Leste en fin en;

En fyr som jobbet med support fikk telefon fra en kar som lurte på "Hvor i £€€£$ den $££€£ ANY keyen var"

Homer Simpson lurer også på det samme i episoden hvor han med vilje blir feit og må jobbe hjemmefra :!:

"All this computerhacking is making me thirsty, I think I'll order a tab"

Endret av madsmaurstad_no
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

"Doesn't seem to be any 'any' key!" :p

På laptopen min hadde jeg bilde av min stasjonære pc som bakgrunnsbilde. Mens jeg satt og holdte på med laptopen min kom en dame bort til meg og spurte meg hva det var bilde av.

- Det er pc-en min.

- Ah, du har sånn åpen sånn at man kan se hva som er inni?

- Nei, jeg har på lokk. Det er sånn gjennomsiktig.

- Men det er ikke sånn den pc-en din ser ut?

- Jo, selvfølgelig ser den sånn ut!

- Ja, men når du tar bilde av pc-en din med kameraet.. Da er det ikke sånn den ser ut?

Joo... Et kamera kan da ikke ta feil? :ermm: Jeg skjønte ikke helt hva hun ville fram til. Kanskje hun mener at sånne pc-er ikke finns, eller at hun kanskje bare har drukket litt. :p

Bildet:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
SP_A0987.jpg
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...