Gå til innhold

Dummeste pc spørsmål du har fått?

johna

Anbefalte innlegg

Arrangerte lan for noen år siden, så var den en som ikke fikk liv i pcen, kom aldri noe bilde på skjermen, til slutt dro han å kjøpte ny strømkabel til pcen, etter å åpnet pcen og fiklet lenge, så kom han og hentet meg, viste seg at skjermen var avslått:P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mm :smile: husker noe slikt ja. dere vet sånne tastatur der du styrer volum osv. med egne knapper oppe på toppen av tastaturet... vi skulle altså ha LAN, men da vi skrudde på PC'n kom det ikke noe lyd. vi koblet om lydutgangene og strevde verre i en time... så banna vi og skrudde fra hverandre pc'n og restarta den etter å ha fikla en masse inni, og så detter tastaturet i gulvet mens vi strever, og gjett hva? det datt på knappen som skrur av/på lyden, og Windows-åpningssangen runget utover hele nabolaget! Jezez!!

Endret av kr0401
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

I prosjekt til foryping på skolen går jeg automasjon, og der driver vi for det meste og jobber med og har om PLS. Hører stadig litt dumme spørsmål der noen sier at "stoppbryteren må inverteres" når det er snakk om en vanlig motorstart. Noen er så dumme at de nesten er irriterende. Da læreren fortalte om hvoran man starter og stopper motoren med RS-vippe, hørte jeg dette:

"Men hvordan vet den PLS'en at det der er en stoppbryter?"

Gått snart ett år på Elektro og har ennå problemer med å skjønne seg på logiske elementer. Hallo? :nei:

Lenke til kommentar

Er ikke akkurat et spørsmål.

Data og elektronikk på skolen min holder vi på med scannere og skrivere.

Også var det en scanner som ikke hadde driver, så paralellklassen stresset skikkelig med å få til en driver, uten å lykkes.

Så da spurte læreren min om jeg kunne innstallere driveren.

Jeg mener.. Gå inn på nettside, Finn driver til den modellen du har, last ned driver, begynn å bruk scanner.

At læreren min ikke greide det har jeg akseptert. Men paralellklassen består av gutter som skryter over at de er så god i PC... Vel.. =P

Lenke til kommentar
"Skal denna stå på?" (snakker om routeren hjemme) og påpeker at hun ikke får lest vg på nettet  :ohmy:

8504433[/snapback]

Minner meg om da jeg daglig fikk telefon fra søstera og mutteren som klagde over at nettet ikke funka, ikke så mye jeg kunne gjøre fra hybelen.

Da jeg var hjemom en tur i helga så jeg stikkontakten på routeren var nappa ut, joda, søs skulle vist fikse internett (den er av og til noe ustabil og jeg har sagt dem må ta ut og inn strømmen på routeren når det skjer).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Husker ingen "gullkorn" spørsmål for øyeblikket, men har dog en historie fra mine dager som tekniker på en dataforretning.

Jeg hadde nylig solgt en PC til, en ekte nord-norsk bonde som ville lære seg data. Et par dager etterpå kom han innom igjen og kunne fortelle at han var så fornøyd med maskinen, særlig kaffekopp holderen var en fin luksus!

Først skjønte jeg ikke hva i f*** det var han snakket om, men da slo det meg at han hadde trykket på "eject" på CD-rom spilleren ...

Er forøvrig fra Nord-Norge selv, i tilfelle noen tror det er en form for hets - og ja, denne historien er faktisk helt sann :tease:

Lenke til kommentar

Jeg har en fin en. Er ikke så dum, men litt morsom. Var en på jobb som skulle oppdatere styreprogrammet til noen Walkie-Talkier, og hadde fått tilsendt en "Setup.eex"-fil, som han ikk klarte å åpne. Han sprang opp til meg og lurte på om jeg visste hva man måtte gjøre for å kjøre .eex-filer, men det hadde jeg aldri hørt om. Jeg googlet litt, men kom ikke frem til noe fornuftig. Jeg ba ham om å få filen tilsendt på nytt, og samtidig høre med hans kontaktperson om hva han skulle gjøre med den. I det han er i andre enden av korridoren slår det meg;

"Hei, du! Kom hit, jeg skal prøve en liten ting først!" Så kom han tilbake, og vi logga på PCen hans med DameWare, og jeg endret filnavnet til "Setup.EXE". Vips var programmet installert ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
"Hjelp! Internett er vekke!"

Snarveien til IE var sletta fra skrivebordet...

8602295[/snapback]

Den:

Hva skjer vis jeg sletter internett?

Hvordan innstalerer jeg den da?

:tease:  :p  :tease:  :p  :tease:

8799090[/snapback]

Så det er DET som skjer! Jeg trodde at det var nettilkoblingen min som var ustabil, men når folk sletter internett hele tiden, så... :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...