Jørnan Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Man trenger ikke å på videregående i det hele tatt for å skjønne det der. Tror vi lærte det i 8. klasse på grunnskolen Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Pensum i 10. klasse det der. Smarting da... Lenke til kommentar
jealei Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 skjønte ikke det med nødstoppbryteren jeg, kan noen forklare? Lenke til kommentar
Swolebraham Lincoln Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Stikkontakt--------Nødstopp--------Støvsuger Hvis du da kutter ledningen for å "stoppe" nødstoppen, kutter du jo strømmen også. Tror det er sånn iallefall. Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Du har helt rett, hk_. Nødstoppbryteren er en hvilekontakt, og da hjelper det å kutte kabelen til den så den ikke virker. Lenke til kommentar
sim Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) Nødstoppbryteren har jo ingen effekt om man kutter kabelen. Endret 17. desember 2006 av sim Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Jeg trooor folk har forstått dette nå, eller? Ingen som har noen morsomme spørsmål på lager? Goscinny Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 *snip* 7451326[/snapback] Dette er tider der man bare skal dra ditt og vise det. :!: Husker en eller annen tråd i forumet der noen spurte om man kan spare strøm ved å transformere ned spenningen for så å transformere den opp igjen. Som om ikke det er nok, går han på Elektro. 7455792[/snapback] Hehe... husker den tråden, holdt på å daue av latter over de idiotiske teoriene :!: 7457645[/snapback] Dauer av latter? Blir nesten litt sjokkert, jeg. Husk at de som fant på det der sannsynligvis er de samme som skal hjem til deg en gang i tiden og koble 230V-anlegg. Gled deg Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Ingen som har noen morsomme spørsmål på lager? Goscinny 7519179[/snapback] Jo, kanskje det... Her om dagen drev jeg og skulle koble PC-en til TV-en. Av en eller annen grunn ble bildet jeg fikk opp på TV-en bare i sort/hvitt. Jeg prata med en kompis på msn, og kom til å nevne problemet. Så spurte han: Har du husket å sette i fargekabelen? Var vanskelig å la være å le litt da... Når fikk fargene egen kabel? Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Atle Antonsen: -Hva faen skjer i DOS? ikke så dum den Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Når fikk fargene egen kabel? 7520105[/snapback] For lenge siden. Noen kabler kan gi svart / kvitt når du ikke har satt den skikkelig i, eller når du har glemt å knø i en. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Ingen som har noen morsomme spørsmål på lager? Goscinny 7519179[/snapback] Jo, kanskje det... Her om dagen drev jeg og skulle koble PC-en til TV-en. Av en eller annen grunn ble bildet jeg fikk opp på TV-en bare i sort/hvitt. Jeg prata med en kompis på msn, og kom til å nevne problemet. Så spurte han: Har du husket å sette i fargekabelen? Var vanskelig å la være å le litt da... Når fikk fargene egen kabel? 7520105[/snapback] F. eks Komponentkabel har tre kabeler(eller flere). (hver for de tre hovedfargene) Men igjen så er det liksom noe du ikke kan "glemme" å stappe i. Grunnen til at du får sort/hvitt på TVen har noe med formatet som det sendes i osv.. Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Nødstoppbryteren har jo ingen effekt om man kutter kabelen. 7518942[/snapback] Eneste som skjer når man kutter kabelen til nødstoppbryteren, er at annlegget stopper. Hvis man skal hindre at noen stopper et annlegg ved å bruke nødstoppbryteren, hjelper det ikke akkurat å kutte kabelen, for da stopper annlegget uansett. Lenke til kommentar
sim Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Eneste som skjer når man kutter kabelen til nødstoppbryteren, er at annlegget stopper. Hvis man skal hindre at noen stopper et annlegg ved å bruke nødstoppbryteren, hjelper det ikke akkurat å kutte kabelen, for da stopper annlegget uansett. 7522735[/snapback] Og da har ikke nødstoppbryteren noen effekt. My point exactly. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Jeg ser ikke hvorfor du skal bruke både en og to poster på å gjenta det alle andre allerede har sagt tidligere, og som alle (?) i denne tråden har sagt at de har kunnet siden ungdomsskolen! Fin tegning og slikt, men jeg ser virkelig ikke poenget. Goscinny Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) On topic Endret 17. desember 2006 av cecolon Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Jo, kanskje det... Her om dagen drev jeg og skulle koble PC-en til TV-en. Av en eller annen grunn ble bildet jeg fikk opp på TV-en bare i sort/hvitt. Jeg prata med en kompis på msn, og kom til å nevne problemet. Så spurte han: Har du husket å sette i fargekabelen? Var vanskelig å la være å le litt da... Når fikk fargene egen kabel? 7520105[/snapback] F. eks Komponentkabel har tre kabeler(eller flere). (hver for de tre hovedfargene) Men igjen så er det liksom noe du ikke kan "glemme" å stappe i. Grunnen til at du får sort/hvitt på TVen har noe med formatet som det sendes i osv.. 7521436[/snapback] Likevel, hvis man har en kabel for hver farge, er det ikke mulig å få sort/hvitt ved å glemme å putte i en av dem. Da får man bare rare farger. Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 I en S-Video kabel er det en egen pin for fargene... Men ganske vanskelig å glemme den da (med mindre den er bøyd) Lenke til kommentar
fredstian Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Faren til ei venninde av meg, ca 45-50år gammel kommer ned til pc rommet de hadde og spør meg på ordentlig god og bred dialekt: Dø... Dessa på jobben prater om at dom skal sende meg en emajl, jeg svarer jo, bare å sende det. Men sånn derre emajl, eee deet deet samma som sånn derre epåst? Vil kanskje ikke helt påstå at jeg klarte å holde meg seriøs......men jeg prøvde! :!: Lenke til kommentar
golleknupp Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Kjæresten min syns jeg var så dum da jeg bytta min CRT skjerm mot LCD.... ho sa " Hvorfor bytter du til en midre og dårligere PC " hehe, ikke så god i data nei... og en annen gang spurte hun "Hvorfor har du en data som er så liten (skjerm) og den svære boksen til cd-rom ?? " Den svære dingsen var da karbinettet ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå