glad Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) For en del år tilbake, på ungdomsskolen faktisk, hadde vi en oppgave i et fag og fikk bruke internet. Jeg jobba sammen med en kamerat. Ettersom jeg foretrakk Netscape så brukte jeg denne som browser. Vi fant ikke noe som vi synte passet, det var da kameraten min spurte: "Kanskje det er noe på det andre internettet!?" (han mente da Internet Explorer) *lol* 532204[/snapback] haha opplevde det samme her om dagen med firefox og læreren på skolen, lærer du finner aldri det du vil ha der, prøv den andre hahaha Endret 27. juni 2006 av glad Lenke til kommentar
glad Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) lol, det fungere jo å se på på skjermen å på prosjektoren 6309853[/snapback] det fungerer ikke på Dell Endret 27. juni 2006 av glad Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Jeg måtte le litt den gangen en kompis klarte å trykke seg inn på en reklame på startsiden.no. På reklamen var det bilde av et Windows-vindu, og da han prøvde å lukke det, kom han inn på sida til reklamen i stedet... Det var i tillegg et "windows standard"-vindu, og han hadde XP, så det er jo ikke så vanskelig å se at det var tull. (Det er riktignok ikke et pc-spørsmål, men la gå... Var jo litt morsomt.) Endret 27. juni 2006 av I.A.G. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 B > KB > MB > GB > TB Jeg har 370.000.000 KB lagringskapasitet på pcen (tror jeg har regnet rett) 6388337[/snapback] Retter litt på deg. B > kB > MB > GB > TB. Kilo skrives med liten k. Hvis ikke kan det forveksles med et eller annen (aner ikke hva, men det er forskjell på det) Blir som å skrive mb. det betyr milli bit. Altså én milliondels bit. Uansett, det var ikke PC spørsmål. Men farfaren min sier nie artig. Har hadde fått en e-mail, og han uttalte det slik Ikke "I meil" men "e mail" Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Det er han virkelig ikke alene om heller. Veldig mange, inkludert megselv, bruker en fornorsket versjon av "e mail". Jeg sier det rett frem med norsk uttale. Goscinny Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 B > KB > MB > GB > TB Jeg har 370.000.000 KB lagringskapasitet på pcen (tror jeg har regnet rett) 6388337[/snapback] Retter litt på deg. B > kB > MB > GB > TB. Kilo skrives med liten k. Hvis ikke kan det forveksles med et eller annen (aner ikke hva, men det er forskjell på det) Blir som å skrive mb. det betyr milli bit. Altså én milliondels bit. 6391459[/snapback] Så terabyte er minst? Må rette litt på dere der: B < kB < MB < GB < TB Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) B > KB > MB > GB > TB dude...du glemte EB...eller XB, jeg er ikke helt sikker..for det utales vertfall eksabyte/exabyte..eller noe sånt..det er rundt 1000 tb...og det er selfølgelig ingen som har det...ingen normale vertfall 6390888[/snapback] B < KB < MB < GB < TB < PB < EB < ZB < YB De siste, totalt unødvendige måleformene, følger rekken med å være tusen ganger så stort som det foregående. De kalles Petabyte, Exabyte, Zettabyte og Yotabyte. Etter hva jeg har lest, har man beregnet at et vanlig dyr inneholder 600000000YB med informasjon, dersom man antar 6GB informasjon i DNAet i en celle, og det er hundre billioner celler i kroppen. Svimlende å tenke på. Endret 27. juni 2006 av kjehaako Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 B > KB > MB > GB > TB Jeg har 370.000.000 KB lagringskapasitet på pcen (tror jeg har regnet rett) 6388337[/snapback] . Kilo skrives med liten k. Hvis ikke kan det forveksles med et eller annen (aner ikke hva, men det er forskjell på det) Er vel Kelvin som er det meste nærliggende(?) som det brukes stor K til, men nå er det desverre ikke nok bokstavertil alle fysiske størrelser og enheter, det er jo heftig gjenbruk, også ting som er tildels beslektet kan ha samme bokstav tilegnet seg Og i tillegg er det jo ofte slik at en størrelse kan ha flere forskjellige bokstaver tilegnet seg. AtW Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Det er han virkelig ikke alene om heller. Veldig mange, inkludert megselv, bruker en fornorsket versjon av "e mail". Jeg sier det rett frem med norsk uttale. Goscinny 6396381[/snapback] Jeg sier skjermbrev Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Elpost ville vært det beste, da Goscinny Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 B > KB > MB > GB > TB dude...du glemte EB...eller XB, jeg er ikke helt sikker..for det utales vertfall eksabyte/exabyte..eller noe sånt..det er rundt 1000 tb...og det er selfølgelig ingen som har det...ingen normale vertfall 6390888[/snapback] B < KB < MB < GB < TB < PB < EB < ZB < YB De siste, totalt unødvendige måleformene, følger rekken med å være tusen ganger så stort som det foregående. De kalles Petabyte, Exabyte, Zettabyte og Yotabyte. 6396574[/snapback] Noen som vil sponse meg med en Yotabyte? Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) I et reklameblad fra Elkjøp har jeg sett en bærbar data med WiFi og trådløst nettverkskort. Og for dere som ikke skjønte det er WiFi og trådløst nettverk det samme. Endret 6. juli 2006 av :P Lenke til kommentar
Articfare Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 B > KB > MB > GB > TB dude...du glemte EB...eller XB, jeg er ikke helt sikker..for det utales vertfall eksabyte/exabyte..eller noe sånt..det er rundt 1000 tb...og det er selfølgelig ingen som har det...ingen normale vertfall 6390888[/snapback] B < KB < MB < GB < TB < PB < EB < ZB < YB De siste, totalt unødvendige måleformene, følger rekken med å være tusen ganger så stort som det foregående. De kalles Petabyte, Exabyte, Zettabyte og Yotabyte. 6396574[/snapback] Noen som vil sponse meg med en Yotabyte? 6419400[/snapback] Om hundre år er sikkert en YB like mye som en kb, hvis teknologien får "Det store gjennombruddet". Sykt å tenke på. En Yotabyte blir vell 1.000.000.000.000.000.000.000.000 B?? Noe som blir 1.000.000.000.000.000.000 GB,. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 (endret) B > KB > MB > GB > TB dude...du glemte EB...eller XB, jeg er ikke helt sikker..for det utales vertfall eksabyte/exabyte..eller noe sånt..det er rundt 1000 tb...og det er selfølgelig ingen som har det...ingen normale vertfall 6390888[/snapback] B < KB < MB < GB < TB < PB < EB < ZB < YB De siste, totalt unødvendige måleformene, følger rekken med å være tusen ganger så stort som det foregående. De kalles Petabyte, Exabyte, Zettabyte og Yotabyte. 6396574[/snapback] Noen som vil sponse meg med en Yotabyte? 6419400[/snapback] Om hundre år er sikkert en YB like mye som en kb, hvis teknologien får "Det store gjennombruddet". Sykt å tenke på. En Yotabyte blir vell 1.000.000.000.000.000.000.000.000 B?? Noe som blir 1.000.000.000.000.000.000 GB,. 6450257[/snapback] Nei? Endret 7. juli 2006 av thewiz Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 (endret) Her er det en lignende tråd. me: go to the console and type killn00b: why? me:it gives you uber 1337 haxors n00b: ok! (n00b dies) actually pulled this off in a sever once CSS Player 1: "How do I take a screenshot" Player 2: "F11" Player 1: "K, thanx" Console: Player 1 disconnected Du finner mange morsomme på det forumet også. (På forumet finner du meg som k3bab) Så noen old: Han: Han skylder meg en sånn trådløs kabel. Jeg: Nettverkskabel? Han: Ja. Neste gang jeg skal kjøpr nettverkskabel, må jeg passe på at den er trådløs ------ Under en cs-fight der "han" ikke har kjøpt våpen og klager over at han dør. Jeg: Hvorfor kjøper du ikke våpen? Han: Jeg har ikke råd til det! Jeg: Hvorfor dreper du gislene da? Du mister penger når du dreper gislene! Han: Gjør jeg? Edit: Fiksa litt på quotene. Endret 13. juli 2006 av :P Lenke til kommentar
-Redhead- Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Vel.. jeg spurte en gang om man trengte skjermkort i pc'n Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Vel.. jeg spurte en gang om man trengte skjermkort i pc'n 6483779[/snapback] Ikke hvis du remote connecter den eller setter den opp som server. Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Vel.. jeg spurte en gang om man trengte skjermkort i pc'n 6483779[/snapback] Den funker fint uten. Er bare litt kjedelig å ikke se noe... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Vel.. jeg spurte en gang om man trengte skjermkort i pc'n 6483779[/snapback] Den funker fint uten. Er bare litt kjedelig å ikke se noe...6483971[/snapback] Noen hovedkort har integrert grafikkbrikke så det er ikke nødvendig med et eget skjermkort for å få skjermbilde. Mange servere har hverken eget skjermkort eller integrert grafikk, likevel kan man få skjermbilde via remote desktop. F.eks fungererer brannmurPCen min på sistnevnte måte. Jeg har også en plan om å sette opp en filserver uten skjermkort etter hvert. Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Jeg og RelaXxXx så på mess tv i går. "Hva ligger i boksen i kveld". Blandt svarene kom WoW, og det hørtes helt hemma ut da dama skulle si det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå