Gå til innhold

Dummeste pc spørsmål du har fått?

johna

Anbefalte innlegg

Jeg må ta med en til, gjelder ikke pc, men mobiltelefon. Naboen fikk seg mobil for første gang for noen år siden. Han var hos meg for å vise meg den nye mobilen sin. Jeg for ikke til å sende sms nå, sa han og klikket vilt. Så spurte søstera om han hadde dekning. Hva er dekning? Sa min lure nabo. Vi har drevet og små ertet han for dette, og hele tiden unnskylder han seg med at han mente, Hvordan ser man om man har dekning.

Litt morsomt

Edit: Da håper jeg de verste feilene var rettet.

Endret av Lassecom1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
No offence, men så mange skrivefeil har jeg aldri sett ^^

6265339[/snapback]

Man skal vell ikke komentere skrivefeil, bare overdrevet bruk av dialekt kan rapporteres til en moderator

Endret av Lassecom1
Lenke til kommentar
No offence, men så mange skrivefeil har jeg aldri sett ^^

6265339[/snapback]

Man skal vell ikke komentere skrivefeil, bare overdrevet bruk av dialekt kan rapporteres til en moderator

6267311[/snapback]

Neinei, men det så ut som om du hadde gjort det med vilje.. Uansett, smart nabo :wee:

Lenke til kommentar
Hehe DJ Ovin, se hva klokka var da jeg skrev det, da tenker jeg du skjønner hvorfor det er skrivefeil der :cool:

6267447[/snapback]

Jeg skriver ikke mer feil selv om det er seeeent på kvelden eller tidlig på morgenen. Kan man skrive, så kan man skrive.

Skal vi legge rettskrivningen bak oss nå?

Goscinny ;)

Lenke til kommentar
Hehe DJ Ovin, se hva klokka var da jeg skrev det, da tenker jeg du skjønner hvorfor det er skrivefeil der :cool:

6267447[/snapback]

Jeg skriver ikke mer feil selv om det er seeeent på kvelden eller tidlig på morgenen. Kan man skrive, så kan man skrive.

Skal vi legge rettskrivningen bak oss nå?

Goscinny ;)

6267488[/snapback]

Lasse: Joda, men man klarer da å skrive like pent på morgenen som på dagen^^

Rettskrivning? Hvilken rettskrivning?

*se bak seg*

:roll:

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar

Siden dere har sånne problemer med skrivefeil på morgenkvisten når man stresser litt for å rekke skolebussen håper jeg dere er fornøyd nå når jeg har rettet feilene.

PS: Jeg blir kjempeglad om dere finner flere :p

Og dessuten er ordet morran feil hos deg DJ Ovin, det heter morgenen :p

Endret av Lassecom1
Lenke til kommentar
Jeg må ta med en til, gjelder ikke pc, men mobil telefon Naboen fikk seg mobil for første gang for noen år siden. Han var hos meg for å vise meg den nye mobilen sin. Jeg for ikke til å sende sms nå, sa han og klikket vilt. Så spurte søstera om han hadde dekning. Hva er dekning? Sa min lure nabo. Vi har drevet og små ertet han for dette, og hele tiden unnskylder han seg med at han mente, Hvordan ser man om man har dekning.

PS: Jeg blir kjempeglad om dere finner flere

Mobiltelefon skrives som ett ord

Endret av tommy t
Lenke til kommentar
Og dessuten er ordet morran feil hos deg DJ Ovin, det heter morgenen :p

6268314[/snapback]

Siden vi er inne på det:

Slått opp i en ordbok? På nettet kunne jeg iallefall oversette "morra" til engelsk og svaret ble morning. Så jeg vil nok si at man kan skrive morra.

Uansett, for at denne tråden skal bli stengt på grunn av OT prat, er det på tide å disskutere hva denne tråden er om igjen!

Får mange morsomme kommentarer fra moren min. Typisk at jeg ikke husker dem nå. Men skal prøve å komme på noen senere.

*tenker*

*kommer på en*

Jeg satte mobiltelefonen på lydløs og den sa ikke pip når den hadde lite strøm. Da sa moren min: -Hvorfor piper den ikke når den har lite strøm?

Meg: Fordi den står på lydløs

Mamma: Men den skal da pipe alikevel

Måtte forklare at ikke alle har Nokia... :tease:

Lenke til kommentar

Hehe, ja nå må vi ta oss sammen :)

Det er forresten mange som har tendenser til å kalle en pc for harddisken.

Moren til en kompis sa da vi skulle dra fra et lan i bil: "Kan du ikke bare sette harddisken inn i hundeburet?

Endret av Lassecom1
Lenke til kommentar
Tviler fortsatt... Ingen er så STOKK DUM at det å brenne en cd, er å ta en cd-plate og tenne på med lighter... Det fins unntak, men tviler litt..

6127600[/snapback]

dette er fra laaangt tilbake i diskusjonen, men jeg kjenner faktisk en som trodde at man brente cd ved og legge 2 cd plater oppå verandre og brenne me evt. lighter under så sangene kobiertes over :shrug:

Lenke til kommentar

Studerte i trondheim i 95 og cd brennerne var akkurat begynt og komme ut til normale brukere og vi var noen stykker som gikk inn for å spleise på en. Vi var innom en del forrentniger og var innom en kjede som het datavarehuset eller noe i den stilen (kjeden gikk konk på den tiden også). Vi spurte hun som sto bak disken om de kunne få tak i cd brenere og hun svarte "hvorfor vil dere brenne opp en CD?" Så hun hadde ikke noe peiling på hva det var. Så vi gikk til dathor som jeg tror eksisterer enda og fikk bestilt oss en. ( 2x scsi brenner ca 10000 Kr :-) og ca 50 kr for platenepr stkpå den tiden) så var i gode gamle dager.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

Jeg er ikke sikker på om jeg har lagt ut denne før, men jeg tror ikke det. Søsteren min kom inn på rommet mitt og spurte: "Du, har du sånn derre greie?" "Hva slags greie?" spurte jeg. "Jo, du vet, sånn greie" svarte hun igjen. Til slutt kom vi frem til at det var en "brennbar" CD-plate hun var ute etter. Det hadde jeg ikke, så hun fikk en diskett i stedet...

Lenke til kommentar
Toshiba skal i hvertfall ikke ha på seg at de underdokumenterer. Jeg sitter her med brukerhåndboken for Toshiba satellite Pro M10 og her bruker de 4 sider på å forklare "hvordan sette en CD inn i CD-stasjonen" og lengre bak er det sikkert 40 sider om CD-stasjonen, hvordan ta ut plater, hvordan ta ut og inn stasjonen, hvordan brenne, hvilke formater som støttes i hvilke hastigheter, tilkoblingen, plastramma rundt stasjonen, alternative dummy-rammer osv. Hele manualen tipper jeg er ca 200-250 sider. I tillegg kommer boka om garanti, en sikkerhetsveiledning og et infomrasjonshefte om trådløse nettverk. Jeg tipper at selv Homer Simpson kunne funnet ut av alt mulig på denne PCen.

6157552[/snapback]

Kanskje man skulle begynne å anbefale Toshiba til alle de litt mindre datavante?

Og evt nekte dem å bruke den før de har lest igjennom manualen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...