Gå til innhold

Dummeste pc spørsmål du har fått?

johna

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Charles Babbage oppfant den programmerbare computeren i 1822, og selv om han aldri rakk å gjøre den ferdig, har man i dag klart å konstruere en utfra hans anvisninger.

Denne saken var mekanisk, og til og med "RAMen" var mekanisk. Tror det var minne på 16kB eller noe slikt. Langt foran alt, det var jo ikke før på midten av 1900-tallet man klarte å lage noe nytt på fronten.

Så forsåvidt var det PCer når Napoleon levde.

Lenke til kommentar

Dere som sitter her og jobber på Telenor og ler av "dumme folk", jeg LER hardt av dere også!

ALLE som jobber på Telenor er stokk dumme og de tror de vet absolutt alt. Nettet her detter ut omtrent 4 ganger i uka og hver gang ringer jeg de og sier: "Internetten min funker ikke" og HVER gang spør de med en oppgitt og nesten leende stemme: "Har du restarta modemet?", JA for faen svarer jeg da og så spør de: "Har du satt i strømkabelen?" JA, for helvette svarer jeg da og så spør de: "Har du restarta PC'en?" og da klikker det for meg!

Etter mye banning og sure miner sender de en feit idiot på døra mi og han kommer inn og ser en ledning ligge i dørkarmen og sier hver gang: "Har ikke jeg sagt at det er den ledningen som er problemet!?!?" og så bare går han! Litt rart at det er den ledningen som er hele problemet når døra går langt over den og den er ikke i klem i det heletatt.

Så omsider finner de ut at det er noe galt i en boks ute i nærheten og så går det kanskje, hvis jeg er heldig, 2 uker til og så er det det samme problemet igjen og så sender de han idioten igjen som bare kommer inn og klager på den stakkars ledningen.

Har bytta til Tele2 nå og jeg har ikke hatt et eneste problem hittil.

EDIT: Jeg HATER folk som tror de har peiling, men egentlig ikke vet en dritt, de bare later som og sprer om seg med avanserte ord slik at det skal høres ut som om de har rett. Du får ikke doktor grad i DATA bare fordi du klarer å installere og spille WOW eller CS eller hva faen dere spiller fornoe!

EDIT2: Dette ble et sinna innlegg, men jeg måtte få det ut, det er det verste jeg vet!

Endret av Sir Winston
Lenke til kommentar
I fare for å tirre på meg noen snart :p :

PC = Personal Computer = personlig regnemaskin

Hvis de mekaniske regnemaskinene på den tiden var personlige så, Ja :)

6098801[/snapback]

Flisespikker. :wee: Du skjønner hva jeg mener.
Lenke til kommentar
Hei

Beklager sent svar. Vi stenger ingen porter i nettet vårt. Vil anbefale deg å teste uten modem, og se om det fungerer bedre da kanskje?

Fikk mail fra kundesentret til Bluecom, etter trøbbel med port 2302 og 2303 på Halo. Jeg hadde sendt mail for å informere om feilen, og jeg ble ambefalt å teste uten modem. Han mente sikkert routeren vår. :wee:

Endret av ;P
Lenke til kommentar

:p : haha, går sikkert bedre uten modem^^

ahh, minner meg på på skolen, jeg spurte den data"kyndige" på skolen etter en kryssa kabel: "Ja, veit litt [rote] her er det en!"

Vi titta på kabelen, og den var ikke kryssa i det hele tatt: "Detta er jo ikke kryssa da.." så sa ho "nei, den er ny og måte bare testes"

Skjønte ikke hva ho mente, men ho skjønner tydeligvis ikke hva en kryssa kabel er forno :p

Lenke til kommentar
Mora til en kamerat av meg insisterte på å vise oss hvor brannslukningsapparatet var i tilfelle det tok fyr da vi skulle brenne CD-er.

6109244[/snapback]

HAHA! Dagens! Hun mente det virkelig?

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar
Onkelen til en kamerat av meg har hatt mye problemer med den nye maskinen sin, bl.a. en prosess som bruker 100% av systemresursene. Han har da tydeligvis snakket med neon på elkjøp om hvordan han kunne få ordnet det, og elkjøp fyren hadde da sagt at han burde prøve å fylle opp harddisken, for det ville "presse viruset ut", hvis han bare fyllte den nok opp. Jaja, så glup kan man bli. I 2006 også da (ja, det var i år).

6007075[/snapback]

Hehe, for en artig teori, hadde jo vært vittig om det var tilfellet.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...