Gå til innhold

Dummeste pc spørsmål du har fått?

johna

Anbefalte innlegg

Har hørt denne og begynner å lure på om det virkelig er mulig:

Ei dame hadde kjøpt seg en ny PC og fikk satt den sammen med litt hjelp. Men da hun skulle slå den på skjedde det ingenting. Hun ringte derfor supporten og forklarte problemet. De spurte om hun hadde satt alle ledningene ordentlig i, slått på en eventuell strømbryter bak, slått på skjermen o.l. Hun hadde gjort det, for hun hadde jo fått hjelp av noen som hadde litt peiling, men de hadde gått før hun prøvde å slå den på. Til slutt spurte de om hun hadde satt støpselet ordentlig i stikk-kontakten (eller hvordan det skrives), og hun hadde gjort det. For å ta en siste sjekk spurte de om strømforsyningen stod på 230 V og ikke 110. Da svarte hun at det ikke var så lett å se, fordi det var så mørkt i huset. Strømmen hadde nemlig gått... Supporten sa da at hun kunne få pengene tilbake hvis dun pakket den sammen og skrev "Jeg er for dum til å ha en PC" på utsiden... :p

Denne historien skal vissnok være sann, men jeg må si jeg tviler. Går det virkelig an? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ei dame hadde kjøpt seg en ny PC og fikk satt den sammen med litt hjelp. Men da hun skulle slå den på skjedde det ingenting. Hun ringte derfor supporten og forklarte problemet. De spurte om hun hadde satt alle ledningene ordentlig i, slått på en eventuell strømbryter bak, slått på skjermen o.l. Hun hadde gjort det, for hun hadde jo fått hjelp av noen som hadde litt peiling, men de hadde gått før hun prøvde å slå den på. Til slutt spurte de om hun hadde satt støpselet ordentlig i stikk-kontakten (eller hvordan det skrives), og hun hadde gjort det. For å ta en siste sjekk spurte de om strømforsyningen stod på 230 V og ikke 110. Da svarte hun at det ikke var så lett å se, fordi det var så mørkt i huset. Strømmen hadde nemlig gått... Supporten sa da at hun kunne få pengene tilbake hvis dun pakket den sammen og skrev "Jeg er for dum til å ha en PC" på utsiden... :p

Denne historien skal vissnok være sann, men jeg må si jeg tviler. Går det virkelig an? :)

5847964[/snapback]

Jepp, det er nok mulig. I hvertfall i USA, der historien opprinnelig kom fra, og de tørker de våte bikjene sine i mikrobølgeovnen. Historien er en gjenganger fra rundt slutten av 80-tallet eller begynnelsen av 90-tallet. Jeg hørte den første gang i 92-93 eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Avtjente førstegangstjenesten som data assistent ved haakonsvern. Ble oppringt av en fra dykker og froskemannskolen som var helt fortvilet. Printeren hadde ikke virket på mange dager, og nå hadde han masse viktige dokumenter som måtte printes ut.

Jeg tok turen oppom, slo printeren av og på, og da virket den helt fint. Dette hadde ikke de prøvd, for de var en fin gul post-it lapp klistret på printeren hvor det sto "må ikke skrus av".

Lenke til kommentar

"Kan du fikse høytallerene? Jeg får bare lyd i sub'en."

Jeg tar en titt på forsterkeren, legger merke til at bare sub'en var koblet inn, trykker på en knapp så høytallerene ble koblet inn.

"Takk, nå funker det" *jeg beskriver problemet og setter meg foran dataen igjen*

-----------

Husker ikke om jeg har posta denne før, men jeg tar sjansen:

Hos en som jeg akkurat har blitt kjent med, ble det problemer med nettet. Det hadde vært lynnedslag i nærheten av ADSL sentralen. Kameraten min trodde at nettverkskortet hadde blitt skadet av lynnedslaget, så han kjøpte et nytt. Det viste seg at det bare var litt problemer hos sentralen, og endte med at han hadde et nettverkskort til overs. :)

Lenke til kommentar
Hva oppnår man egentlig ved og planslipe CPU, kjøler og sånt? Kjønner ikke hva som er vitsen.

Man oppnår to flater som passer helt sammen, slik at varme ledes ut av CPU og inn i kjøleren og blir kjølt ned, i stedet for at den varme lufta siver ut i kabinettet. Det er ikke mye å hente på dette, kanskje en grad mer eller mindre.

Hadde dama på telefonen i dag, og hun sleit med å sette opp printeren riktig. Spool-serveren tok 99 % av ressursene. Jeg bad henne gå inn i taskmanager og avslutte prossessen. Da ble hun helt oppgitt, for da tok plutselig "System Idle Prosesses" opp 99 % CPU, så "DET LØSTE INGEN TING DIN DUST....."

Jammen kjære....

Endret av Ulkesh
Lenke til kommentar
Hva oppnår man egentlig ved og planslipe CPU, kjøler og sånt? Kjønner ikke hva som er vitsen.

Man oppnår to flater som passer helt sammen, slik at varme ledes ut av CPU og inn i kjøleren og blir kjølt ned, i stedet for at den varme lufta siver ut i kabinettet. Det er ikke mye å hente på dette, kanskje en grad mer eller mindre.

Hadde dama på telefonen i dag, og hun sleit med å sette opp printeren riktig. Spool-serveren tok 99 % av ressursene. Jeg bad henne gå inn i taskmanager og avslutte prossessen. Da ble hun helt oppgitt, for da tok plutselig "System Idle Prosesses" opp 99 % CPU, så "DET LØSTE INGEN TING DIN DUST....."

Jammen kjære....

5863801[/snapback]

Haha, skikkelig bra :p

Lenke til kommentar

Har ikke fått så mange dumme pc spørsmål , men jeg har nok stillt en del. Dumme spørsmål om tv og hjemmekino har jeg derimot fått:

* Dette her var et gammelt par. De hadde vært og sett på en tv, en 32" lcd. Jeg viste dem litt av tvn's funksjoner som bla. svingbar fot via fjernkontroll, støtte for hd-tv, godt med tilkoblinger osv. Så spurte mannen meg. "Er det mange kanaler?", "er det innebygget alle vanlige kanaler som TV2, Nrk, Tv Norge osv. eller har den også filmkanaler som TV-1000 innebygd". Litt morsomt :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En kunde hadde levert inn en CPU til service i en av butikkene der jeg jobber, og han hadde ikke skjønt hvordan han skulle montere den. Se bilde (tatt med mobilkamera, og er ganske ute av fokus):

post-7242-1145202105_thumb.jpg

Noen som ser hva som er feil? Ikke hadde han bare smurt inn feil side av CPUen, men han hadde også klart å dytte den inn i socketen sin. Ikke bare var CPU fucked, men også HK.

Sikkert en personen omtalt av bekjente som "dataekspert".

Lenke til kommentar

5847964[/snapback]

Jepp, det er nok mulig. I hvertfall i USA, der historien opprinnelig kom fra, og de tørker de våte bikjene sine i mikrobølgeovnen. Historien er en gjenganger fra rundt slutten av 80-tallet eller begynnelsen av 90-tallet. Jeg hørte den første gang i 92-93 eller noe sånt.

5848648[/snapback]

Opprinnelig så hadde visst hun sittet og skrevet i Word-Perfect (gamle DOS varianten) og så alt ble plutselig helt svart. Når support karen sa at hun kunne pakke det ned og sende maskinen tilbake så sa hun noe slikt "Åhhh? er det så alvorlig, hva skal jeg si til dem?" og support karen hadde sagt at "Du kan si at du er for dum til å eie en datamaskin!". Dette medførst visst ifølge det jeg har hørt at hun ble sur og klaget dette inn, support karen fikk sparken og gikk rettens vei og fikk tilbake jobben da han hadde "grunnlag" for kommentaren sin.

Hva som er sant eller ikke vet jeg ikke, men uannsett ganske artig historie! :lol:

Lenke til kommentar

5847964[/snapback]

5848648[/snapback]

Opprinnelig så hadde visst hun sittet og skrevet i Word-Perfect (gamle DOS varianten) og så alt ble plutselig helt svart. Når support karen sa at hun kunne pakke det ned og sende maskinen tilbake så sa hun noe slikt "Åhhh? er det så alvorlig, hva skal jeg si til dem?" og support karen hadde sagt at "Du kan si at du er for dum til å eie en datamaskin!". Dette medførst visst ifølge det jeg har hørt at hun ble sur og klaget dette inn, support karen fikk sparken og gikk rettens vei og fikk tilbake jobben da han hadde "grunnlag" for kommentaren sin.

Hva som er sant eller ikke vet jeg ikke, men uannsett ganske artig historie! :lol:

5933490[/snapback]

Og hvordan kunne hun ringe når strømmen var gått? Hu snakka jo med support mens strømmen var borte...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...