Gå til innhold

Dummeste pc spørsmål du har fått?


johna

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke et dumt spørsmål, men morsomt uansett.

 

Things you learn about computers from the movies

982383[/snapback]

 

Hvis nettet plutselig detter ned under en webcamsamtale på msn, skype eller lignende, vises det snø på skjermen.

 

Et hackerprogram er like brukervennelig som noe Bill Gates ville drømt om.

 

På en film har jeg faktisk sett em bærbar data med printer innebygd i skjermen.

 

Det tar 3 sekunder å brenne ut en cd. :dontgetit: (Antitrust)

Endret av :P
Lenke til kommentar
En kamerat av meg spurte meg en gang om noe med å "kjøpe ip-adresse".

 

Skal vi brenne noen sanger over på mp3 spilleren?

5744833[/snapback]

 

Dette er jo faktisk ikke dumt sagt da, ettersom de fleste internettleverandører krever betaling for å gi deg fast ip-adresse.

Lenke til kommentar

Var med en dame for å sjekke ut en PC hun skulle kjøpe av en bekjent. Hun ville ha meg med for å være sikker på å ikke bli lurt. Når vi kom hjem til selgeren og inn i stuen hvor PC'en stod, så hun forventningsfullt på meg og sa: "nå, hva syns du?"....

Lenke til kommentar
LOL @ mange noobs der ute.. :!:

Dette er ikke et spørsmål, men like dumt alikevel da...

 

 

 

Jeg var på besøk hos kusina mi rett før jul.

Hun har litt egne meninger om hvordan ting skal gjøres ang. pc.

jeg fikk klar beskjed om at hvis jeg skulle bruke pc`n på internett

hadde jeg bare å deaktivere nettverkstilkoblingen når jeg var ferdig.

Det var da ikke noe poeng i at pc`n skulle være koblet mot internett hele tiden når de ikke engang brukte pc`n.... Den stod da aldri på til å begynne med...

Jeg prøvde å forklare at det ikke var noe poeng i å deaktivere når du skrudde av pc`n, men da mumlet hun noe om "det er da så mye snusk og virus på nettet om dagen". Så gikk hun...

 

 

*oppgitt*

5538283[/snapback]

 

Det er det samme når jeg er hjemme hos foreldrene mine. De dro ut nettverkskabelen fra pc hver gang de skrudde den av for at folk ikke skulle gjøre datainnbrudd... Må le hver gang jeg er hjemme og kravler under pulten for å koble til kabelen slik at jeg kan gå på nettet.

Lenke til kommentar
En kamerat av meg spurte meg en gang om noe med å "kjøpe ip-adresse".

 

Skal vi brenne noen sanger over på mp3 spilleren?

5744833[/snapback]

 

Dette er jo faktisk ikke dumt sagt da, ettersom de fleste internettleverandører krever betaling for å gi deg fast ip-adresse.

5750485[/snapback]

 

Det har vært problemer med den nye routeren hans. Dataene får internett og ip adresse, men ikke routeren, så da har noen sagt at man må kjøpe ip adresse.

Lenke til kommentar
Mye genialt her...  :tease:

 

Var en på forumet for litt siden, som hadde SLIPT cpu´en sin ned 1 mm. eller 2  :nei:  :!:

 

Han sa at han hadde hørt at man skulle planslipe cpuen sin  :p

5708512[/snapback]

Fungerer jo utmerket det. Har slipt ned min egen cpu jeg, og den lever i beste velgående.

Hører geniale sitater dagen lang, men kommer ikke på noen akkuratt nå...

Lenke til kommentar
Hehe, mange gode historier her. At man ler av folks manglende itkunnskaper er ikke rart, bilmekanikere ler garantert av folks manglende bilkunnskaper osv.

 

Jeg har hørt en historie om en kar som var på TG med noen kompiser. Mens han sov la noen en pakke salami(!) inn mellom hovedkortet og kabinettet hans. Etter en stund begynte det selvfølgelig å lukte hemningsløst bedritent fra pcen hans, så han leverte inn pcen på en pcsjappe med feilbeskrivelsen "det lukter dritt". Gutta i pcsjappa hadde virkelige problemer med å holde seg da han kom og hentet pcen igjen :smile:

532290[/snapback]

 

hahaha.. "det lukter dritt".. Ledde så jeg fikk tårer i øynene :tease::yes:

Lenke til kommentar

Det var ei i klassen min som skulle holde en presentasjon. Mens gruppen gjorde seg klare til å a starte, fant de ut at klasserommets prosjektor viste presentasjonen deres, den skulle ikke vises med en gang. Jenta tok straks aksjon og skrudde av skjermen.

 

Kanskje ikke så hysterisk morsomt som mange andre her, men forsatt morsomt

Lenke til kommentar

Hadde nylig satt opp en FTP server, og snakket en eldre dame gjennom tilkoblinger og annet. Hun fikk koblet til, med hevdet at hun ikke så stort å laste ned. Kjente henne fra DC, så hun var ikke helt blåst... Trodde jeg...

 

Etter mye feilsøking fikk hun send meg en screenshot (første gangen hun brukte den knappen).

 

Dama kunne vist multitaske.. Såpass mange vinduer oppe samtidig at FTP klienten ikke kjørte full-screen, og innholdet på serveren var naturligvis skjult i det lille vinduet.

 

Det var 2 timer med feilsøk...

Endret av Ulkesh
Lenke til kommentar

leste her på forumet om ein fyr som lurte på kor han kunne laste ned meir ram og gb :!:

 

hadde forøvrig ein hending i klassen min, vi hadde fått utdelt di bærbare pc'ene og ein dyslektiker i klassen kom med sin egen pc med bærbart nettverkskort. vi prøvde og logge på men det stod at nettverket var nede, han dyslektikeren sa at han hadde internett da, og gjeg sa at det var umuligt visst det var nere. og får sikkert 10 komentarer fra klasse : han har jo sånn egen internett da!! :!: jeg lo så jeg grein å fikk 10 komentarer om hva faen som feilte meg?

Endret av drugis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...