mikk- Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Jobber med PC-support. Er veldig mange artige. - Koble til "internettledningen" i PCen. - Æh.. I skjermen eller harddisken? Lenke til kommentar
Petterbw Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) litt sent, men likevel for god til å la ligge. historien er fra kundeservice hos elkjøp. på den tiden da fargetelefoner gjorde sitt inntog. kunde: hei jeg kjøpte en fargetelefon hos dere for litt siden. helpdesk: ja, hva er problemet? kunde: hvor er fargene? det lå ingen farger i esken jeg fikk med meg. også på elkjøp, for ca 1mnd siden. note: kundesenteret for elkjøp er felles. dvs alle i norge som ringer kundesenteret kommer til samme kundesenter. klagene sendes derfra til det respektive varehus. kunde: hei jeg har problemer med ******* helpdesk: ok, jeg skal sende meldingen videre. hvilken butikk ligger nærmest deg? kunde: coop prix. kanskje ikke kjempe datarelatert, men hadde det vært meg hadde jeg daua av latter. det finnes grenser for manglende innsikt liksom. det osm er skummelt er at de fleste av disse folka har faktisk førerkort.......... Endret 19. januar 2006 av Petterbw Lenke til kommentar
Patience Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 På jobb var det ei dame som ringte meg og spurte om jeg ikke kunne komme og skru Harddisken oppunder pc-pulten hennes.. Da jeg kom opp kunne jeg ikke dy meg: Hvor skal resten henge..? 531740[/snapback] *Host*Hark* -- om ei dame hadde spurt -meg- om jeg ville komme å skru harddisken hennes oppunder pulten hennes.. så hadde jeg faen ikke tenkt mye på datamaskiner Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 den gamle økonomilæreren min på vgs var veldig kløpper på pc. gamla måtte slå opp i læreboka for å finne ut hvordan man skriver en @ med tastaturet. nå snakker vi om et mennekse som skal lære 30+ håpefulle elever om ikt. så det der var bare skikkelig trist! ps. hu kalte også pc'er for "harddisk" "nå schkrur vi på hardischken og kommer osch inn i windowsch schå fort schå mulig folkensch" Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Overhørt på Elkjøp: Kunde: Kan dere fikse PC'en, den starter ikke. (Han står der med en gammel Compaq) Diskdust: Det blir vanskelig, dette er en Compaq, og da kan jeg ikke starte den uten en Compaq skjerm. -Nesten så en får lyst til å gråte! Elkjøp; hold dere til brødristere, kjøleskap, TV'er, vaskemaskiner o.l og la folk med kompetanse ta seg av PC'er. Vær så snill! Enn å selge Packard Bell og fortsatt ha god samvittighet, uha! Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 *Host*Hark* -- om ei dame hadde spurt -meg- om jeg ville komme å skru harddisken hennes oppunder pulten hennes.. så hadde jeg faen ikke tenkt mye på datamaskiner 5467524[/snapback] :!: Lenke til kommentar
MikeLevy Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Jeg satt og kikka på et PC-tilbud i en avis da en kjekkas på kontoret av typen "jeg vet alt, tror jeg ihvertfall" kom traskende og spurte hva jeg så på. Resten forløp ca sånn: Han: Skal vi se mumle mumle, aha, en XP home ja, den er bra...hvilket merke er dette?? hmm skal vi se...HVA? hva er dette?? ATI? Hva faen er det for et merke? Nei, den maskinen er ræva, har aldri hørt om noen ATI maskin før...... Endret 31. januar 2006 av MikeLevy Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 En gammel historie som sikkert mange har lest tidligere her. Er ikke min historie, men opplever til daglig faktisk lignende episoder med brukere på jobben Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 En gammel historie som sikkert mange har lest tidligere her. Er ikke min historie, men opplever til daglig faktisk lignende episoder med brukere på jobben 5528700[/snapback] Her er en av mine favorittkundeopplevelser: En kunde kom innom og klagde sin nød over at printeren hans ikke virka. Jeg hadde snakka med fyren før, og visste at han her var ikke direkte kvikk når det kom til data, så jeg prøvde meg med ting som ville fornærmet den gjennomsnittlige databrukeren. Jeg: "Har du installert driverne til printeren, dvs. kjørt cd-en som lå oppe i esken?" Kunde: "Jada, selvsagt. Det kommer ingenting ut når jeg trykker på print. Printeren virker ikke." Jeg: "Står printeren på?" Kunde: "Jada, den lyser og alt sammen, men den virker ikke. Jeg må få ny." Jeg: "Har du koblet printeren til PC-en med USB-kabelen du kjøpte?" Kunde: "USB-kabel?" Jeg: "Det skal være TO kabler i printeren. En til strøm og en til å koble den til PC-en." Kunde: "Nei, jeg har bare koblet den i veggen, og den lyser og ser helt fin ut, men den printer ikke." Jeg: "Jeg ser på kvitteringen din her at du kjøpte en USB-kabel sammen med printeren. Hva bruker du den til?" Kunde: "Nei, den ga jeg vekk til min datter, jeg trodde ikke jeg hadde bruk for den..." Jeg: "Gå og kjøp deg en ny USB-kabel du, og LES BRUKSANVISNINGEN NESTE GANG." Jeg snakket med denne kunden mange ganger etter dette, angående masse banale brukerfeil, men denne hendelsen her tok desidert kaka. Lenke til kommentar
fox Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) I høst spilte jeg wow, plutselig sa pc min bang.. Sjekka hva som skjedde, skjermkort var nemlig dødd.. "Damnit må vel ringe til netshop" tenkte jeg, men måtte trene.. Så forklarte jeg pappa min om hva som skjedde og bad ham å ringe mens jeg trener.. SÅ SA HAN "Er skjermkort inni skjermen ødelagt?" Gjett om jeg lo i hjel Endret 31. januar 2006 av fox88 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Det var jo faktisk ikke en så veldig dum ting å si. Skjermkort, høres jo logisk ut at det befinner seg i skjermen. Og når symptomene er svart skjerm er det ikke lett å tenke seg at et skjermkort hører til inni "harddisken". Lenke til kommentar
-=ConfusiuS=- Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 LOL @ mange noobs der ute.. :!: Dette er ikke et spørsmål, men like dumt alikevel da... Jeg var på besøk hos kusina mi rett før jul. Hun har litt egne meninger om hvordan ting skal gjøres ang. pc. jeg fikk klar beskjed om at hvis jeg skulle bruke pc`n på internett hadde jeg bare å deaktivere nettverkstilkoblingen når jeg var ferdig. Det var da ikke noe poeng i at pc`n skulle være koblet mot internett hele tiden når de ikke engang brukte pc`n.... Den stod da aldri på til å begynne med... Jeg prøvde å forklare at det ikke var noe poeng i å deaktivere når du skrudde av pc`n, men da mumlet hun noe om "det er da så mye snusk og virus på nettet om dagen". Så gikk hun... *oppgitt* Lenke til kommentar
V-by Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 I høst en gang skulle hele klassa på biblioteket og lære eldre folk å bruke pc. Fikk høre mye rart da Men det som tok kaka var vel denne damen, da jeg sa at hun skulle trykke på start menyen, grep hun tak i musa og begynte å veive med den i lufta, og sa: "Musa virker jo ikke!" Måtte le da Også var det en annen eldre kar, som var veldig intresert på hvordan man lastet ned musikk og filmer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Lest nylig om kjøp av ny PC: Trådløst nettverk må jeg vel ha, siden jeg har oppkobling via kabel..? Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 En gammel historie som sikkert mange har lest tidligere her. Er ikke min historie, men opplever til daglig faktisk lignende episoder med brukere på jobben 5528700[/snapback] Her er en av mine favorittkundeopplevelser: En kunde kom innom og klagde sin nød over at printeren hans ikke virka. Jeg hadde snakka med fyren før, og visste at han her var ikke direkte kvikk når det kom til data, så jeg prøvde meg med ting som ville fornærmet den gjennomsnittlige databrukeren. Jeg: "Har du installert driverne til printeren, dvs. kjørt cd-en som lå oppe i esken?" Kunde: "Jada, selvsagt. Det kommer ingenting ut når jeg trykker på print. Printeren virker ikke." Jeg: "Står printeren på?" Kunde: "Jada, den lyser og alt sammen, men den virker ikke. Jeg må få ny." Jeg: "Har du koblet printeren til PC-en med USB-kabelen du kjøpte?" Kunde: "USB-kabel?" Jeg: "Det skal være TO kabler i printeren. En til strøm og en til å koble den til PC-en." Kunde: "Nei, jeg har bare koblet den i veggen, og den lyser og ser helt fin ut, men den printer ikke." Jeg: "Jeg ser på kvitteringen din her at du kjøpte en USB-kabel sammen med printeren. Hva bruker du den til?" Kunde: "Nei, den ga jeg vekk til min datter, jeg trodde ikke jeg hadde bruk for den..." Jeg: "Gå og kjøp deg en ny USB-kabel du, og LES BRUKSANVISNINGEN NESTE GANG." Jeg snakket med denne kunden mange ganger etter dette, angående masse banale brukerfeil, men denne hendelsen her tok desidert kaka. 5528781[/snapback] Sykt :!: Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Min favoritt var når jeg sto i kø på Datakjeden (da het det vel Komplett) i Oslo, og en dame var foran meg med en skjerm i hendene.. da det ble hennes tur sa hun at hun hadde ringt ned tidligere ang virus (datakjeden tilbyr jo sånn overpriset virus-fjerning tjeneste), og hun hadde fått beskjed om å ta med pc'en.. Mannen bak disken så litt forbauset ut, ettersom damen bare hadde med seg skjermen.. "Skjermen din hjelper oss ikke så veldig mye desverre, det er selve maskinen vi trenger.." "Ja, men det er her virus er... jeg så det jo selv.. THREAT detected sto det før jeg dro".. Og hun tok til slutt helt av og begynnte å skrike ut om dårlig kundeservice og at hun aldri skulle handle der mer (kanskje like greit).. holdt på å le så jeg grein! En annen dag var jeg på Digital Impuls, hvor en man foran meg, som hadde skadet kjernen på en CPU han nettopp hadde kjøpt.. D.I mannen sa høflig at den kan han desverre ikke bytte inn, ettersom AMD ikke tar inn CPU'er hvor kjernen er skadet, ettersom dette er tilnærmet alltid en brukerfeil.. Dette tok ikke kunden så veldig godt, og begynte å slenge ut alt mulig dritt.. Stakkars de som jobber i slike forretninger.. hehe Lenke til kommentar
Feh Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Pappa spurte en gang om han kunne få låne pcen (for et par år siden, like etter vi fikk ny pc og adsl). Så gikk jeg vekk og etter en stund hørte jeg støvsugeren gå på inne på pc-rommet. Gikk inn og der stod pappa og støvsugde inni pcen så jeg skreik "Hva driver du med?". pappa: "Det stod at vi hadde spyware i pcen. Kan jeg fjerne de med støvsugeren?" Min tante ringte meg en gang fordi hun visste vi hadde fått bredbånd, mens de bare hadde modem enda. Så spurte hun om jeg kunne komme å laste ned bredbånd for henne... Min mor liker å tro at hun har peiling på pc siden hun tidligere har jobbet som data-ingeniør (for sikkert over 10 år siden) i den gangen noe som het Norsk Data. Men likevel så spurte hun i sommer da jeg kjøpte en trådløs router. "Jeg så at vi hadde virus på pcen. Kan jeg få det på mobilen også siden vi har sånn trådløs dings?" Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Jeg var på Clas Ohlson her om dagen på jakt etter cat6-kabler. Da jeg spurte om de hadde det fikk jeg bare til svar at jeg kunne bruke cat5-kabler istedenfor... da gikk jeg min vei,.... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Jeg gikk tilfeldigvis forbi en forelesning for første året Dataingeniør-studenter på høyskolen. Mens jeg går forbi hører jeg læreren fortelle: -"Foran på PC-en er det en liten rød knapp. Dette er reset-knappen!" Da snakker man om å starte fra 'scratch'. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 en av de bedre var når jeg hadde kjøpt RAM på komplett... Jeg setter den inn og fyrer opp maskina, så tar fanken meg brikka fyr.... Jeg ringer komplett og forklarer at jeg har kjøpt en defekt RAM brikke som tok fyr og at jeg vil ha en ny brikke og ett nytt hovedkort ( slotten var jo halveis smelta ) ... Han på komplett trur meg ikke, for dette hadde han aldri hørt om, og han mener at jeg har satt inn brikka feil vei. Nå er det så vidt jeg veit ikke mulig å sette inn brikka feil sier jeg, og det burde jo du vite som jobber i en databutikk sier jeg til karen i telefonen, men han sto på sin sak og mente bestemt at det var mulig, for det hadde han gjort en gang.. hahaha snakk om kompetanse Jeg fikk til slutt ny RAM og nytt hovedkort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå