Bruker-33331 Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 En som spurte meg følgende spørsmål: "Hvem prosessor har du i harddisken din?" Uff.. 2432864[/snapback] Har en trønder som lærer jeg, han prater bokmål ellers, men sier hele tiden hvem isteden for hvilken(?!) "Hvem pc burde jeg kjøpe meg? Hvem iPod? Hvem farge??) Jeg HATER det. Raseriet bygger seg opp Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Hvorfor virker ikke pc'n?? Skjermen var skrudd av... har dummere men husker ikke nå... Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 3 år gammel tråd. Det var en gang jeg hadde greid og glemt strømkabelen til pcen på et lan. Så når jeg kom hjem, tenkte jeg at jeg skulle låne kabelen til min søsters pc. Jeg går inn på rommet, spørr om hun bruker pcen, hun svarer nei. Jeg tar kabelen og går. SÅ. Får jeg dette spørsmålet: "Ka du ska me kabeln, pcen har jo et sånt batteri inni sæ, du får jo strøm fra det". Min kjære 14 år gamle søster hadde jo da sett inni pcen min, og lagt merke til bios batteriet. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 "Kan du fikse skjermen min? Den får fargefeil når jeg setter den opp-ned!" "Kan du bytte bilderør for meg?" "Hvordan får jeg ut platen fra en CD-ROM av den derre gamle typen som det ikke er skuff i?" "Kan du ordne så jeg kan bruke mobiltelefonen som modem? Telefonskjøtekabel koster så mye..." "Jeg ble så sint på PC-en at jeg borret hull i en av di derre svarte firkantene inni der. Hvor mye koster det å reparere?" "Kan jeg bruke en vanlig 60watt lyspære som harddisklampe?" "Hvis jeg bruker hodetelefoner virker det, men når jeg kobler de derre store Jamo-høyttalerne til lydkotet hører jeg ikke noe. Tror du jeg sprengte dem?" "Jeg tror faktisk det er harddiskbrenner i den datan jeg fikk av onkel." "Hva mener du med det?" spurte jeg. "jo, for det ryker litt av den" svarte han. "Må kulen sitte i musen for at den skal virke?" "Når jeg starter maskinen står det "Hard disk communication fail", men harddisken er i hverfall i orden for det er ingen hakk eller riper i platene" "Jeg tok ut den lille vifta på det derre hovedkortet i PC-en, og nå krasjer maskinen hele tiden! Det mest imponerende er kanskje at alt dette kommer fra samme person! Lenke til kommentar
SkinnyT Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Fikk nettopp melding av en jeg kjente: Jeg måtte reinstallere dataen. Da sletta jeg biosen til laderen, og da jeg skulle reinstallere på nytt, så slo dataen seg av under installasjon. Hva skal jeg gjøre? Visste ikke at det var bios i laderen.. Menmen, hva skal jeg svare? :!: Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 "Øy. Hvordan slår jeg på datamaskinen igjen?" Lenke til kommentar
Jan Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Å ha med mennesker i ein datarelatert service jobb, det er å utsette seg for ganske hard tortur! Eks: Hva windows versjon har du 95/98/2000/XP ?? så svarer kunden "Har Windows 97!" 531768[/snapback] Nå var jo spørsmålet like dumt som svaret da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 -"du... dataen klikka, lyst å komme å hjelpe?" -"jada, jeg kommer" -"får ikke skrevet ut harddisken fra internett" var en i klassen som spurte det på barneskolen. og så klart da systemansvarlig på skolen gikk rundt til alle å spurte "er det du som har hacket Administrator?" gøygøy Lenke til kommentar
zero_time Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Kan du brenne et nettverkskort til meg :!: :!: Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Mye artig her! Selv jeg, som ikke har noe god peiling på data, lo Ei venninne av meg lurte forresten på om hun trengte den store dingsen (kabinettet). Den tok så stor plass! Lenke til kommentar
PT Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 En jeg kjenner ble spurt om følgende (av samme person): "Kor mange rammar har du?" "Kan du kopiere internett på en diskett til meg?" Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 "Kan du kopiere internett på en diskett til meg?" 5058286[/snapback] Lenke til kommentar
bror_bror Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 "Kan du kopiere internett på en diskett til meg?" 5058286[/snapback] 5059058[/snapback] Det er gullkorn det! :!: Lenke til kommentar
AssKicR Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Moren min begynte å skrike noe j***ig her om dagen. Hun hadde greid å "ødelegge internett" som hun så fint sa det. -Jeg gikk opp, plugga inn kabelen og gikk ned Gøy. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 (endret) (Etter jeg har bytta modem i PCen) «Ja, hva er epostadressa mi nå, da?» Endret 25. oktober 2005 av Mikka Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Var hos en kamerat når jeg var liten (13-14 tror jeg) hvor de hadde fått pc, så jeg hjalp til med å sette den på, og så spør faren: Hva skal vi gjøre med den nå? Akkurat som om de ikke en gang viste hva di ville bruke den til før de kjøpte den. Lenke til kommentar
tstuka Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 "Hvor mye koster en harddisk med CD-brenner?" Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Mamma slo til med en bra en rett før jul, pappa ønsket seg en ekstern harddisk på 300GB som jeg kjøpte for henne.. Når mamma så esken sa hun, "hva? så liten, den harddisken han har stående der nå er jo ialelfall 10 ganger større". Hun referete da til kabinettet. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Da jeg var 8 år hadde jeg en kamerat som ikke kunne noe data (og som heller aldri lærte det, til tross for at han var ganske interessert i det). Ofte gikk han inn på programmer som lå på PC-en, og innstallerte forskjellige ting, uten kunnskap for 5 flate øre om hva han gjorde. Husker spesielt godt en gang han gikk inn på Virus-programmet, og spurte om hva "dette spillet" gikk ut på, og hvordan man spillte det. Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Moren min sier alltid: vi må flytte harddisken opp på bordet... det heter kabinettet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå