Gå til innhold

Dummeste pc spørsmål du har fått?

johna

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
oi,, må si denne tråden har hatt lang levetid..

Vel, kan jo gjøre en tilføyning med min samboer..

Som regel når kvinnfolk babler så går ordene over i lyder du knapt merker,, men i det siste har jeg bitt meg merke i et ord hun har sagt flere ganger.. Bl bla bla,, lagre bla bla skrevet bla bla i World,, ? VØRLD?,, jeg spurte hva World var,, hva har du lagret i World?.. ja i vørld.. hvordan det? lang hes latter,, nesten i grøfta.. Rødt flaut fjes ser skremt på meg,, hun vet hun har basjet på leggen,, men ikke hva... hehehe... god følelse jeg har der å da..  :green:

Så ikke helt humoren i den der... :dontgetit:

Endret av MrX_
Lenke til kommentar
Etter ca. 1,5 år med skole på data linja hvar det en annen elev som spurte læreren om forskjellen på hardware og software. At det gåran å ha så mye i nøtta. :grin: han slutta etter ei stund.

hvor var dette!? og vilken skole!? kan huske å ha hørt det samme...på It-akademiet

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Ikke et dumt spørsmål, men morsomt uansett.

Things you learn about computers from the movies

Du glemte èn ting:

Uansett hvor dårlig oppløsnignen på bildet er, så klarer de alikevel å zoome og "clarify'e" bildet ved å taste en helt del på keyboardet. Såkalt image enhancing som mirakuløst utløses ved å slå hardt på alle taster, og gjør om et vga bilde til et 4MP high quality bilde de kan zoome inn på. :p

Lenke til kommentar
Windows 97 kom ut som beta, kodenavn Memphis som tidligere nevnt...

Men selvfølgelig det var nok office 97 hun mente.

Er vel ikke så sansynlig at noen med lite peiling på data har fått tak i og installert en beta versjon av et OS...

hvorfor bruker folk beta som synonym for begrenset,når det egentlig på gresk betyr stille (hvis jeg husker riktig)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Har en kompis som var helt overbevist om at hvis han åpnet en spesiell mail så kunne PCen sprenge og han ville dø! SYKT! HAn turte defor aldri å åpne mail.!

Tja før i tiden så kunne man i hvertfall sende et assembly program som fikk CPUen til å smelte, men død, det er vel litt å ta i.

Lenke til kommentar
Har en kompis som var helt overbevist om at hvis han åpnet en spesiell mail så kunne PCen sprenge og han ville dø! SYKT! HAn turte defor aldri å åpne mail.!

Tja før i tiden så kunne man i hvertfall sende et assembly program som fikk CPUen til å smelte, men død, det er vel litt å ta i.

Silisium smelter ved ca 1400°C så da er vel CPU'en død for ganske lenge siden...

PS. viruset det er snakk om kunne faktisk ødelegge CPU'en ved overoppheting fordi mange PC'er hadde for dårlige kjøleløsninger og var plassert i trange og dårlig utluftede steder. Det blir nesten som å sette en knøttliten kjøler på en Prescott, ingen kabinettvifter og sette hele PC'n i klesskapet og håpe på at det går bra når du kjører Prime95/SuperPi eller lignende over lang tid.

Lenke til kommentar
kompiss: 'Hvor mye ram cpu har du?'

:no:

Dette er nødvendigvis ikke feil. CPU'er kan ha innebygget cache som på en måte kan sammenlignes med RAM. De fleste har fra 512KB til 2MB faktisk.

cache og RAM er ikke det samme da :p Felles betegnelsen må bli "minne".

Lenke til kommentar
kompiss: 'Hvor mye ram cpu har du?'

:no:

Dette er nødvendigvis ikke feil. CPU'er kan ha innebygget cache som på en måte kan sammenlignes med RAM. De fleste har fra 512KB til 2MB faktisk.

cache og RAM er ikke det samme da :p Felles betegnelsen må bli "minne".

Jeg vet godt hva forskjellen mellom disse to er, jeg bare skrev at det "nødvendigvis" ikke var helt feil det han hadde sagt. For ram er jo minne, og det er cache også.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...