mad2003 Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Den beste her må vellvære den som pakket inn et "brent" spill på diskett med gave papir. og bare flyttet over ikonet:P Lenke til kommentar
Panodil Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Her kommer noen jeg har opplevd. 1. En gang jeg og en kompis brukte maskinen til kompsens storebror fant vi på å tulle litt med han. Vi tok mikrofonen og startet lydinnspilling. deretter skrapte jeg den mot gulv. stol, osv. i ca. ett minutt og brukte den som Windows oppsartslyd. Ca. en uke senere møtte storebroren min lillebror på butikken(som også kan en god del om data) og spurte han hvorfaor maskinen pusser tenner hver gang han starter den opp 2. Samme storebror..ba meg komme å sjekke hvorfor ikke internetten hans funka etter at han hadde satt inn nutt ISDN kort som han hadde fått fra lillebroren sin. Det første jeg gjør er å gå inn på "Device Manageren" for å se om kortet er listet opp der. Ingen ISDN kort der. Spurte om jeg fikk se på eska til ISDN kortet så han hentet den. Var ikke noe ISDN kort men et nettverkskort ;P 3. Samme storebror(igjen). En kompis til denne storebroren hadde fått tak i diverse deler så han kunne bygge en PC, men de manglet kabinett. Hadde et gammelt som jeg ikke brukte så jeg ga den til dem. Senere på kvelden ringer de og ba meg komme opp å sjekke hvorfor ikke maskinen funket. De sa de hadde koblet alt opp og at det egentlig burde fungere. Jeg dro for å sjekke og hva ser jeg...hovedkortet er ikke av den typen som passer inn i et ATX kabinett, men en eldre(er det AT det kalles?). Så de hadde saget i kabinettet for å få den inn...og strømforyninga hadde de tapet fast på utsiden. Strømkontakten passet heller ikke til hovedkortet men det hadde de ikke merket fordi de aldri prøvde å koble den til..... Har hørt endel ganger at Adobe Photoshop kalles Adoble. Men endelig har de lært seg hva det heter.. Prøver å være tålmodig når jeg hjelper folk men men av og til går det nesten utover nervene når folk som har null peiling skal sitte ved tastaturet når man f.eks må inn i BIOS og rote. Går så tregt at man nesten begynner å grine. Men hittill har det gått bra Har forresten en onkel som får trøbbel med maskinen ganske ofte. Den vanligste unnskyldningen er "det er sikkert ungene som har sletta noe"...selv om det ikke har vært andre der ....og så sier han videre "jeg vet det er lett å fikse når man kan"....og det stemmer jo Lenke til kommentar
Vooon Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Tanta mi er totalt blåst når det gjelder data - jeg og fetteren min satt og spilte PS da hun skulle skrive noe i Word. (i rommet ved siden av) Jeg husker ikke noen av spørsmålene hun stilte, men jeg husker at jeg holdt på å flippe amøbe. Hun hadde vel brukt word i et år, men kunne fortsatt ikke lage understreket tekst uten at "noe" skjedde, og fetteren min måtte hjelpe henne. Da hun til slutt, med panisk stemme, spurte hvordan man skrudde av pcn, etter å ha brukt den i et år, følte jeg en enorm trang til å påføre meg selv stor skade... Det kan ikke beskrives hvor frustrerende det er å sitte i nærheten av henne mens hun driver med den pcn. Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Den beste jeg har hørt må vel være fra IRC (seff) -Det var en kar som var tom for harddisk plass og han skulle legge inn CS. Så han spurte likesågodt om hvordan han kunne lagre ting i ramen. Trodde jeg skulle knekke sammen og falle av stolen jeg Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Den beste jeg har hørt må vel være fra IRC (seff) -Det var en kar som var tom for harddisk plass og han skulle legge inn CS. Så han spurte likesågodt om hvordan han kunne lagre ting i ramen. Trodde jeg skulle knekke sammen og falle av stolen jeg Det går an med ramdisks da Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Mest sinnsyke jeg har opplevd var når jeg jobba på et pc verksted. Drev endel med oppgradering av pc'er og sånt. Fikk en telefon fra en jente som ville oppgradere pc'en sin, ba henne starte opp pc'en og lese av hva som stod på skjermen for å få en viss anelse om hvordan pc det var snakk om. Det var problem, pc'en stod langt unna telefonen så jeg ba henne ta med pc'en ned så vi fikk kikka på den... Times tid senere stod hun der med skjermen... Det er jo skjermen sier jeg, vi trenger kassa for å finne ut hva slags pc du har, og hun presterer å si: "Det stod på skjermen istad" Prøv å hold maska da, det er lett.... Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Haha! Jaja. Mange som tror at hardisken er kabinettet. Men tror det er noen før meg som har vert inne på akkurat det. MVH Øyvind Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 (endret) @ mars001: da er du flink Endret 12. april 2004 av kaiern Lenke til kommentar
obese Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 jeg har lest omlag 100 poster på denne tråden og jeg har ikke vært i nærheten av å trekke på smilebåndet. det er ikke noe moro at noen velger å ikke dedikere livet sitt til pcer, og derfor ikke vet alle detaljer, det er utroli kjedelig å lese dårlig artikulerte poster som ikke er et fnugg sammenhengende. jeg lurer på hva snittalderen på dette forumet egentlig er, for kvaliteten på gramatiken og setningsoppbyggingene er temmelig under par. videre ser jeg frem til å få tilbake tiden dere har kastet bort for meg. tror det er omlag 10 minutter. jeg kan gjerne få disse ti minuttene på en mail eller i en vanlig konvolutt. bare dump de ti minuttene ned i postkassa mi, jeg henter dem i morra. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 å please da... gidd å komme i denne tråden å være grinete... Jeg har respekt for at folk ikke kan alt om data, men det er jo litt småmorsomt uansett... Stått opp på feil side av senga idag obese? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 whine whine whine Jo det er morsomt. Si noe mer morsomt du da? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 HAHAHA. Syns ikke jeg. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 obese: vi ler av vårt, andre ler av det dems synes er gøy.. folk som er kjeeeempe inn i fotball eller andre ting ler lett av en som ikek veit hva offiside er f.eks.. At du ikke ler av det er ikke vårt problem.. klag til forbrukerombudet eller noe slikt. Lenke til kommentar
MadMe Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 (endret) Må nesten bare få delt dette med dere; dette skjedde under en militærøvelse for noen måneder tilbake, jeg satt og passet på et telt der det jobbet en del offiserer. Det var natt og ingen der, så jeg kjedet meg og duppet litt. Så kom det en offiser, gikk bort til den bærbare pcen sin, og startet å jobbe. Jeg kjedet meg, så jeg tenkte jeg skulle flytte blikket bort å se på hva offiseren drev med. Han virket nokså selvsikker i det han drev med. Skrev fort på tastaturet og jobbet raskt. Men da jeg kikket på skjermen og følgte litt med på hva han drev med så ble jeg veldig interisert. Han drev i et program (militært som jeg ikke bør gå nærmere innpå ) og skulle antagelig skrive ut ett eller annet. Men når han skulle det så dukket det alltid opp en feilmelding, og i den feilmeldingen så kunne man klikke på en knapp og komme direkte inn i noe scriptgreier til programmet - som det antagelig hadde dukket opp en feil i. Så jeg tenkte, jaha-- han har peiling på scripting. Men det han drev med var å fjerne mer eller mindre tilfeldige stringer og variabler og gud vet hva. Han fjernet litt, prøvde å skrive ut igjen, fikk samme feil og forsatte å redigere scriptet. Han fjernet omtrent alle av } tegnene, som liksom skal lukke alle startede { tegn. HVA I #"¤%& tenkte han på. "jeg er offiser, jeg kan alt. jeg tar å fjerner litt rare tegn jeg". Han ødela bare scriptet mere og mere, men utenfor skjermen så det ut som om han hadde peiling. Han leste aldri meldinger på skjermen, bare rusha på og forandra (for det meste sletta). Slik drev han i 20-30minutt. Han kom ingen vei, han hadde sikkert prøvd å skrive ut 40 ganger før han bare stakk. tror ikke det var hans pc heller. Jeg satt jo bare der og kunne lett hjelpt han ihvertfall litt på vei, ihvertfall lukket litt { og sjekket for småfeil, selv om jeg ikke har så mye peiling. Og jeg kunne kort og greit fortalt han at han ikke burde drive å "reparere" scriptet. Men jeg får så dårlig betalt i militæret at jeg tenkte underholdningsverdien ville bli større om jeg ikke gjorde noe. (dessuten hadde han ikke behøvd å være så jævlig selvgod og spurt om hjelp) Denne threaden handler om dummeste pc spørsmål man har fått.. dette ble mer spørsmål man ikke har fått går sikkert bra det Endret 13. april 2004 av MadMe Lenke til kommentar
Cera Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Disse er ikke reelle, men absolutt blant de morsomste: 1: valen ringer til en repratør etter å ha gjort et kupp på "ein sånnein datamaskin med kassettar" 2: Team antonsen med kuk i computeren... Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Jeg jobber selv med support, og har en DEL "morsomme" historier. Jeg synes likevel de ikke er så morsom etter å ha hørt "dumme" spørsmål ørti fjørti ganger. Man venner seg fort til at alle ikke kan like mye om data og PC. Jeg synes derfor det blir litt feil å gjøre narr av brukere generelt sett. Det mest irriterende var likevel en gang en på en på 1. linje ringte ned og hadde problemer med den sentrale profilen sin. Jeg sier at jeg skal slette den så hun får en ny en, men at hun bør slette den lokale profilen også. "hvor finner jeg den da? søker jeg etter den?" OMG!!! Denne damen skal liksom hjelpe brukere som ringer inn med lignende problemer. Lenke til kommentar
Izor Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Finnes det ikke en egen tråd for Gullkorn Lenke til kommentar
Sheel Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) Hehe, ja mange gode latterkuler her. Husker en gang på skolen, det var to jenter som satt på en PC og skreiv. En venn av meg hadde gått bak PC'en, så dro han ut skjermkabelen. Den ene jenta sa: "Hvorfor er skjermen sort, og hvorfor lyser det en gul prikk nede på siden?" Så svarte den andre jenta: "Nåh, det er jo fordi den jobber da!" Jeg og kompisen min klarte ikke å dy oss, vi lo som bare det.. De satt der å måpte og skjønte ingenting Endret 15. april 2004 av Artex Lenke til kommentar
nord Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Hehe, ja mange gode latterkuler her. Husker en gang på skolen, det var to jenter som satt på en PC og skreiv. En venn av meg hadde gått bak PC'en, så dro han ut skjermkabelen. Den ene jenta sa: "Hvorfor er skjermen sort, og hvorfor lyser det en gul prikk nede på siden?" Så svarte den andre jenta: "Nåh, det er jo fordi den jobber da!" Jeg og kompisen min klarte ikke å dy oss, vi lo som bare det.. De satt der å måpte og skjønte ingenting var tilfeldigvis ikke blond? Lenke til kommentar
johna Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 oi,, må si denne tråden har hatt lang levetid.. Vel, kan jo gjøre en tilføyning med min samboer.. Som regel når kvinnfolk babler så går ordene over i lyder du knapt merker,, men i det siste har jeg bitt meg merke i et ord hun har sagt flere ganger.. Bl bla bla,, lagre bla bla skrevet bla bla i World,, ? VØRLD?,, jeg spurte hva World var,, hva har du lagret i World?.. ja i vørld.. hvordan det? lang hes latter,, nesten i grøfta.. Rødt flaut fjes ser skremt på meg,, hun vet hun har basjet på leggen,, men ikke hva... hehehe... god følelse jeg har der å da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå