Gå til innhold

Dummeste pc spørsmål du har fått?

johna

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dette er vel egentlig ikke noe teit, men ville ta det opp..

når man ringer til komplett.no`s kundetelefon og spør om hjelp, får man et svar, og et svar kun: "send pcen inn" og pliktoppfyllende meg har vel gjort dette 8-10 ganger nå på en og samme pc... på under 1 år

Lenke til kommentar

Ikke akkurat et spørsmål, men det duger nok. Rektor hadde med seg et par menn med dress&slips (sannsynligvis fra kommunen eller noe), og viste dem rundt på datasalen. Der hadde vi nettopp fått flunkende nye PC'er med flatskjerm, og den ene av kommunemennene utbrøt: "Så dette er altså de tynne klientene!"

Lenke til kommentar

Jeg har en bra en:

Jeg la ut en 19" skejrm for salg her på bruktmarkede for noen mnd siden og sa at den var på 19" og at den kunne kjøre i 1600x1200 oppløsning.

Så fikk jeg en mail fra en som var interresert og sa dette:

"Jeg er interresert i skjermen din, men bare lurte på om oppløsningen var med i prisen"

(fikk aldri solgt skjermen, men skulle nesten sagt at oppløsningen kom i tillegg på kr 500) :lol::lol::lol:

Lenke til kommentar
Dette sa systemansvarlig en dag:

"Hvis dere søler i tastaturer, ødelegger dere ikke bare den ene maskinen. Hver maskin på hele nettverket kommer til å bli kortsluttet en etter en!!"

:lol: for en forbanna idiot!! man ødelegger ikke maskina som tastaturet står i engang...;)
Lenke til kommentar

De ansatte i en større bedrift fikk kjøpt PC gjennom jobben, de fleste slo til enten de hadde bruk for eller ikke, da tilbudet synetes rimelig.

En stund etter levering ble de ansatte spurt om de var fornøyd med PCene de haddde fått. Da svarte en av de eldre arbeiderne:

"Maskinen er bra den, men ledningen til fotpedalen er litt kort. Du skjønner, jeg har maskinen oppe på bordet."

Lenke til kommentar
De ansatte i en større bedrift fikk kjøpt PC gjennom jobben, de fleste slo til enten de hadde bruk for eller ikke, da tilbudet synetes rimelig.

En stund etter levering ble de ansatte spurt om de var fornøyd med PCene de haddde fått. Da svarte en av de eldre arbeiderne:

"Maskinen er bra den, men ledningen til fotpedalen er litt kort. Du skjønner, jeg har maskinen oppe på bordet."

Å gud !!!!!! *holde seg for ansiktet og riste på hodet*

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Man har jo den flygale bestefaren min da:

Han hadde kjøpt seg et fly-spill på internett, og ringte meg når han ikke fikk det til å virke. Jeg sa at jeg trodde det ville bli vanskelig for meg å hjelpe ham over telefonen, og at det fikk vente til jeg kom oppover om noen uker.

Når jeg kom opp gikk det fort opp for meg at det var noe galt, for jeg fant ikke noen exe-filer noe sted. Etter mye hjernebry gikk det opp for meg at det kun var et "utvidelsesfly" til FS2002 han hadde kjøpt, et spill han ikke har.

Hovedpoenget i historien er at han hadde i tur og orden prøvd å åpne hver eneste fil i hele pakka (vi snakker godt opp mot 100) i inget annet enn windows media player.

Tror det var en på forumet her som lurte på hvorfor maskinen hans gikk så tregt. Han hadde lagt merke til at "system idle prosess" brukte så sinnsykt mye CPU kraft. Hvordan fikser man det ?? :grin:

Mulig dette var meg, jeg klarte bare å aldri å overbevise noen her på forumet om at det var prosessen "system" som tok all den ledige krafta "system idle process" skulle hatt. Var et rent helvete husker jeg, men problemet forsvant ved en reinstall av XP. (Men jeg mistet mye porr, film og musikk, så det gjelder å veie onder mot goder :) )

Men det er jo et kjent faktum at ikke alle leser det de svarer på så veldig nøye :)

Og så, nå som jeg har funnet det perfekte eksempel må jeg bare få si, hva er vitsen med å poste at man kan mange morsomme historier, men husker ingen nå? Eller å poste "Nei, det kan jeg nok ikke hjelpe deg med". Eller her tidligere i dag så jeg en som hadde sitert en som hadde gitt et godt svar, for så å svare det samme selv.

Det e no at bægeret e bragt te den ytterste rand lissom. Over flere år har jeg måtte være vitne til slikt, og nå murrer det såpass at jeg bare måtte få det ut. Sånn der var det gjort

Lenke til kommentar

Jeg har da en lillebror da som har spesialisert seg på diverse destruktive pc operasjoner! Som ene gangen da han ødelagte raid oppsettet mitt som var 2 nesten fulle 80 gb er, så skulle han formatere disken igjen da slik at den kunne brukes. Han gikk ut i dos, der var han happy for han fant nemlig c: igjen. skrev format c: og formaterte da 120 gb som hadde overtatt c: plassen siden pc en ikke fant raiddiskene. Han har også gjentatte ganger prøvd å reparere ting som har virket helt fint helt til han har reparert dem. Min lillebror kaller seg forresten el_polla her :evil:

Lenke til kommentar

I de glade DOS dager (les 1994) kjøpte jeg meg ny 486DX-66 fra Datavarehuset. Selvfølgelig måtte jeg ha lydkort/cd-rom til dette vidunderet. Fikk med meg pakke med 4x CD-Rom og Sound Blaster Pro. Selgeren mente jeg måtte ha SB Pro og ikke SB 16, da selvfølgelig kortet som het "Pro" var mye, mye bedre.

Nok om det, kom hjem, installerte kort og cd-rom, helt greit, men lydkortet var fullstendig dødt. Fikk dratt opp en kompis med gode pc-kunnskaper, og han kunne bare konstatere det samme som meg.

Ringte så til Datavarehuset, forklarte problemet, og fikk følgende svar:

"Har du installert driverene til lydkortet?"

Ja, selvfølgelig, svarte jeg.

"Ja da er det ikke lydkortet ditt det er noe galt med, men diskettstasjonen som ikke virker siden den ikke klarer å installere driverene skikkelig!"

Yeah, right... skjønner jo hvorfor de gikk konkurs etter hvert.

Lenke til kommentar
I de glade DOS dager (les 1994) kjøpte jeg meg ny 486DX-66 fra Datavarehuset. Selvfølgelig måtte jeg ha lydkort/cd-rom til dette vidunderet. Fikk med meg pakke med 4x CD-Rom og Sound Blaster Pro. Selgeren mente jeg måtte ha SB Pro og ikke SB 16, da selvfølgelig kortet som het "Pro" var mye, mye bedre.

Nok om det, kom hjem, installerte kort og cd-rom, helt greit, men lydkortet var fullstendig dødt. Fikk dratt opp en kompis med gode pc-kunnskaper, og han kunne bare konstatere det samme som meg.

Ringte så til Datavarehuset, forklarte problemet, og fikk følgende svar:

"Har du installert driverene til lydkortet?"

Ja, selvfølgelig, svarte jeg.

"Ja da er det ikke lydkortet ditt det er noe galt med, men diskettstasjonen som ikke virker siden den ikke klarer å installere driverene skikkelig!"

Yeah, right... skjønner jo hvorfor de gikk konkurs etter hvert.

haha :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...