oblivian Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 En annen gang jobbet jeg på support (dette har med mine dårlige språkkunskaper å gjøre), og så spør jeg, - Hvilken versjon av Windows har du?Kunden - "Jeg har Windows fem og en halv fems" [dumbassmode]Hva skulle det bli til egentlig?[/dumbassmode] Det skal visstnok være Windows '95! Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 En annen gang jobbet jeg på support (dette har med mine dårlige språkkunskaper å gjøre), og så spør jeg, - Hvilken versjon av Windows har du?Kunden - "Jeg har Windows fem og en halv fems" [dumbassmode]Hva skulle det bli til egentlig?[/dumbassmode] Det skal visstnok være Windows '95! Men det flaueste jeg opplevde i min "support-karriere" var en episode jeg rødmer over selv nå... Vi hadde en stor viktig kunde som av en eller annen grunn ikke fikk tak i teknisk sjef hos oss. Hadde ringt haugevis av ganger osv, så til slutt så ringte han support, rett og slett for å gi beskjed om at teknisk sjef måtte ringe ham. Men sjefen er på et seminar så jeg tar imot beskjeden og lover dyrt og hellig og overbringe beskjeden så snart som mulig, og så legger kunden igjen et mobilnummer han kan nåes på... Pliktoppfyllende som jeg er så ringer jeg teknisk sjef og legger igjen melding på svareren. Men av en eller annen grunn (for å få fortgang tenker jeg...) smører jeg skikkelig på, altså; - "Du må ringe fort som f***, kunden er dødsmisfornøyd, vi kan miste vår største kunde, bla bla, osv..." Fornøyd legger jeg på, og tenker, "Den satt, han ringer nok opp igjen kjapt!" Så går det vel 5 minutter, jeg aner fred og ingen fare... så ringer kunden, og IKKE teknisk sjef meg opp igjen... - "Du jeg er ikke misfornøyd som f*** jeg altså..." Fytte helv*** jeg sank sammen i stolen! Jeg hadde søren meg klart å ringe kundens mobil og lagt igjen beskjeden... Er det mulig? Rødmer selv nå! Dust! Lenke til kommentar
master_x Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Hehe. Jeg prøvde å få ADSLèn opp å kjøre og ringte support. Supportmannen satte meg over til IT-tekniker (slike som tester linjer med ping osv). Vel jeg forklarte bare for sikkerthetsskyld at jeg kjørte en linux router, og visste at alt fungerte og var riktig innstilt pga. jeg hadde hatt Telenor ADSL før. Det ble stille i andre enden. Etter tre, fire sekunder hørte jeg forskrekket i telefonen: "Hva er linux?" Og dette er "proffene" til telenor :/ Beret ja jeg har hatt en bommert hos telenor jeg og.. på service telefonen møtte jeg på en som snakket dårlig norsk.. jeg hadde et spørsmål om deling av internett på flere pc`er.. jeg fortalte at jeg ikke hadde noen router men at jeg hadde fått deling på den ene pc`en til å funke. så sa han: da får du gå til butikken du kjøpte routeren din fra og spørre de.. nei, jeg har ingen router sa jeg. men er det mulig å dele på samme måten med flere enn 2 pc`er.. spørr butikken du! uff assa.. da ble jeg lei meg.. skal bytte til tiscali snart tror jeg.. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Headshot"]Med det samme jeg er inne på Salten,.. Noen som har hørt lydfila fra han fra Saltdalen som skulle fikse vaskemaskinen ? Seff har jeg hørt den.. En klassiker! hører nå, !!! Lenke til kommentar
maghus Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Så har du jo oxo han som spurte naboen hvorfor han vasket harddisken i såpevann.. Det var visst fordi han skulle fjerne alle filene på den. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Dame som ringte til meg: Dataen min virker ikke. Jeg: Hva er det som ikke virker da? Dama: Den gjør ikke det jeg vil. Jeg: Ja, Hva er det du vil gjøre da? Dama: Jeg sitter og puncher og den virker ikke helt. Jeg: Hva er PC-nummeret ditt? Faen, er det så forbannet vanskelig å si HVA det er som ikke fungerer? HVILKET program og HVA det er det du IKKE får til. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 En generell oppfattelse er at alle tror du vet nøyaktig hvilket program de snakker om og hvordan alt i det fungerer bare de nevner ting som. "sitter og registrerer måledata *for ettellerannet*" "Sitter med det der jæv|a *programnavn* nå, og..." Da må en ikke falle for fristelsen til å kvele dem med teknisk terminiologi, men jatte med til du får klarhet i hva de vil. Man må prøve å holde kunden fornøyd. Det er slik de fleste morsomme historiene oppstår... Har flere ganger måttet: "installere internett" doh.. "Installere/få word til å virke" - Start - programs - word. send-to-desktop. '-OI, der var det jo...' Og mye mye mer.... Lenke til kommentar
Evial Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Dette er ikke noe spørsmål men. En jente jeg kjenner utdannet seg i danmark får å bli teknikker innen trikotasje. (strikke maskiner). Den ene læreren sa følgende. Hvis du er forkjølet og nyser på en disket kan den få virus, bruker du den i pcen kan den gå i stykker. Jeg reiste til danmark for å besøke henne. Jeg var ganske forkjølet og hostet en del. Da jeg satte meg ned foran pcen hennes så hun litt usikker ut og begynnte å rydde unna alle diskettene. Jeg spurte hva hun stresset med. hun ble i grunn litt flau Lenke til kommentar
Zuul Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Får vel slenge til en liten godbit her jeg også En kvinnelig datakonsulent skulle hjelpe en mann å installere en datamaskin, og hun spurte hvilket passord han ville ha for pålogging. Mannen ville overraske den kvinnelige konsulenten, og ba henne skrive inn "PENIS". Hun skrev inn passordet, og trykket enter. Plutselig knakk hun sammen av latter, etter at datamaskinen ga følgende tilbakemelding: "PASSWORD REJECTED: NOT LONG ENOUGH." Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Får vel slenge til en liten godbit her jeg også Det var en idiot som fant en to og en halv måned gammel tråd og postet i den. Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Får vel slenge til en liten godbit her jeg også En kvinnelig datakonsulent skulle hjelpe en mann å installere en datamaskin, og hun spurte hvilket passord han ville ha for pålogging. Mannen ville overraske den kvinnelige konsulenten, og ba henne skrive inn "PENIS". Hun skrev inn passordet, og trykket enter. Plutselig knakk hun sammen av latter, etter at datamaskinen ga følgende tilbakemelding: "PASSWORD REJECTED: NOT LONG ENOUGH." I rest my case! Lenke til kommentar
strykebrettet Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 LOL mange gode her altså. Det dummaste var ein tråd her på HW for ikkje lenge sidan. Er det LURT å ta på skjermen? Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Dummeste pc spørsmål jeg har fått? "Hva er det dummeste pc spørsmål du har fått?" Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Jeg stresser med på få kabinettet inn i bilen(skal på lan), (stor blå sjeftec) mamma som sytes den store blå boksen virker unødvendig: Ke du ska me den kassa der? Lenke til kommentar
sBn Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Søstra mi hadde en kompis på besøk som hadde meg seg noen cd'er med noen spill på. Og når de var ferdig med å spill spurte jeg:Har dere sletta/avinstallert spillene. Også sier kompisen: ja vi sletta den som var her. Også pekte hun på skrivebordet. Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Jeg stresser med på få kabinettet inn i bilen(skal på lan), (stor blå sjeftec) mamma som sytes den store blå boksen virker unødvendig: Ke du ska me den kassa der? hehe! Noe slikt kan min mamma oxo si til tider!! Artig! edit: min 800nde post Lenke til kommentar
Kel Sha'in Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Du skulle bedt henne kle på seg, komme seg unna veggen og bruke den plastklumpen med ledning ved siden av tastaturet... Jeg er seriøst trøtt nå... *prøve å komme seg opp fra gulvet etter ett kvarters hysterisk latterkrampe* (ja, jeg leste hele tråden ) Den med harddisk/kabinett er vel utbrukt, så den hopper vi over (selv om jeg var rimelig oppgitt når jeg skulle hjelpe en kamerat med installasjon av CD-brenner). En jeg kjenner jobber på supporttelefon for HP, og han hadde følgende gullkorn her om dagen: En av kollegene hans hadde akkurat brukt ett kvarter på å forklare en kunde hva en CD var for noe. Ryktene sier at vedkommende begynte å skalle i bordplata etter endt samtale... En annen kamerat fikk kjeft så øra hang fordi ei dame hadde gjort ett rimelig grovt innhogg i filsamlinga hans og hun syns det gikk treigt (hun ville ha noe sånt som 80 MB). Kameraten min forsøkte å forklare at han bare hadde ISDN og at det var begrenset hvor fort det kunne gå, men fikk i retur at dama hadde ADSL, så det -skulle- gå fort det, samme f... Vi bestemte oss til slutt for å le av det... :D Moder'n spurte forresten om man måtte spole en DVD her om dagen... (så det var nevnt ett annet sted her) Lenke til kommentar
bru Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Tidlig på 90'trallet jobbet jeg som lærling på Universitetet i Oslo. Jeg fikk som oppdrag å sjekke noen PC'er som stod på en student-Lab Jeg ringte derfor til ansvarlig for jobben for å forhøre meg om hvor omfattene problemet var? ("Du må komme med en gang flere av studentene nekter å gå inn i labben i frykt for å bli smittet") Hørt i en butikk under AT-kasse-tiden: Selger:Om ikke hovedkortet passer må du borre. Kunden: Holdt hovedkortet opp i lyset Hvor skal jeg borre her. OT en fotostudent ble bedt om å hente en Video opptakskasett. Hva slags ASA(ISO) verdi skal jeg ta med. En venn av meg skulle kjøpe nytt kabinett! Følger det med Strøm? Selger tenker seg om " Nei ikke på denne, men det følger selfølgelig med Power". Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Får vel slenge til en liten godbit her jeg også Det var en idiot som fant en to og en halv måned gammel tråd og postet i den. Hvorfor er man idiot av den grunn? Det var startet en ny tråd som var lik denne. Så istedenfor å starte en ny tråd er det etter min mening bedre å forstette på den gamle tråden, med bakgrunn i hva tråden inneholder! Derfor tipset jeg om at denne fantes. Hvis det gjør meg til en idiot, greidt nok, jeg kan leve med det når det kommer fra deg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå