Gå til innhold

Dummeste pc spørsmål du har fått?


johna

Anbefalte innlegg

Her er noe som Compaq ble utsatt for fra en skipper i Tromsø. ...
Har lest nøyaktig samme historien før, men da var det skulle visstnok fyren være fra Salten i Nordland..

 

Med det samme jeg er inne på Salten,.. Noen som har hørt lydfila fra han fra Saltdalen som skulle fikse vaskemaskinen ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg var liten brukte jeg og naboene å samles rundt Commodoren.

Det var tider det! Jeg fikk meg etterhvert en diskettstasjon (utav de skikkelig store FLOPPY-floppy-FLOPPY- stasjonene) og en hau med disketter.

Vårt favorittspill var GI JOE, men dette spillet var det visstnok noe galt med slik at det kun gikk noen ganger når man skulle starte det.

Det som var morsomt med dette var at det tok ca. 10 min å laste ned spillet (føltes som en evighet) og jeg klarte etterhvert å overbevise nabokompisene mine om at det hjalp å be (til dataguden) =)

Hehe.. DET! skulle dere ha sett. 3-4 Guttunger som desperat måtte spille GI JOE. Noen ganger funket det jo =)

 

Vi snakker aldri om dette den dag i dag :p

 

...

En annen historie er da jeg investerte 5000kr i 20 MB Ram. Jeg trengte omlag 24MB for å spille "Full Throttle" på min 486 33MHz'er . Snakk om bortkastede penger...

 

Jaja...

 

-Rune-

Lenke til kommentar

Har hørt en del jeg også. Mange av dem på Elkjøp.

 

Noen eksempler:

 

Det var en kunde som ikke trodde på meg da jeg sa at en DVD-rom også kunne spille CD-plater. Jeg fikk beskjed at jeg tok feil fordi det stod ikke noe om hastighet på CD på prislappen, det stod bare hastighet på DVD. Det eneste jeg kunne gjøre for å overbevise den kunden var å sette inn en CD-plate.

 

Har også hørt ting som f.eks. Jeg skal ha blekkpatroner til HP Deskjet 930C. Han sa han trengte begge, både svart og hvit :)

Heldigvis skjønte han selv hvor dumt dette var.

 

En kunde kjøpte en Compaq EVO N150 bærbar Celeron uten diskettstasjon. Han ringte butikken etter ca 1 uke og spurte etter data-avdelingen, og fikk snakke med meg. Spørsmålet fra kunden var: Nå varsler maskinen om at det er lite strøm på batteriet og hvordan kan jeg lade den opp. Det var ikke lett å ikke le av ham da.

Samme kunden ringte også en annen gang like etter åpningstid. Ha sa da at maskinen hadde sluttet å reagere og at han ikke fikk slått den av så han hadde bare latt den stå på fra i går kveld. Måtte da fortelle ham hvordan han skulle slå av en PC som har hengt seg.

 

Den med harddisk er en klassiker. Har sluttet å reagere på det.

Lenke til kommentar

Jeg kan litt om data men har gjort en fin liten tabbe... sikkert interessant for dere som kan litt...

 

Problemet var som følger:

 

Nytt lydkort og tv-tuner hadde jeg fått på min nye pc. bygget alt selv...

 

Men fikk ikke lyd ut fra tv-tuneren til lydkortet. hadde passet på att ingen irq-problemer var til stede med pci-kort plassene. Fikk nettopp svar fra kundesupport hvor jeg hadde oppgitt problemet. "se om lydkortet er konfigurert for å ta imot lyd fra tv-tuneren". gikk inn på lydmixeren og der sto sound in på dempet! funker fint nå.... :oops:

 

I min piratbarndom skulle jeg brenne ps1 spill. Fikk ikke spillene til å funke. Fant ut jeg bare hadde testbrent alle cd'ene så de var selvfølgelig tomme!!! enda ett :oops:

Lenke til kommentar
Her er noe som Compaq ble utsatt for fra en skipper i Tromsø. ...
Har lest nøyaktig samme historien før, men da var det skulle visstnok fyren være fra Salten i Nordland..

 

Med det samme jeg er inne på Salten,.. Noen som har hørt lydfila fra han fra Saltdalen som skulle fikse vaskemaskinen ?

 

Lydfila?

Det her var jo tattopp på kassett, som så har blitt kopiert i det "uendelige"

Lenke til kommentar
Med det samme jeg er inne på Salten,.. Noen som har hørt lydfila fra han fra Saltdalen som skulle fikse vaskemaskinen ?

Jeg har faktisk fått tak i tlfnr til denne luringen! Det ligger på mobilen min som 'Førbainna nordlending" i tilfelle jeg skulle få lyst til å ringe ham en gang jeg trenger en oppmuntring :D

 

k-orm: og til slutt kopierte noen det over på pc, hvor data som kjent lagres som filer.

Lenke til kommentar
Og en fyr i klassen spurte meg i dag om alle pcer hadde harddisk

 

De trenger ikke å ha det. Finnes linux distroer som kjører fra diskett eller cd. Det er jo selvsagt begrensninger med det.

 

Og vær så snill å fjern utropstegnene. De ødeleger bredden på posten.

Takk yummy for å ha fjernet de.

Lenke til kommentar
Her er noe som Compaq ble utsatt for fra en skipper i Tromsø. ...
Har lest nøyaktig samme historien før, men da var det skulle visstnok fyren være fra Salten i Nordland..

 

Med det samme jeg er inne på Salten,.. Noen som har hørt lydfila fra han fra Saltdalen som skulle fikse vaskemaskinen ?

 

Lydfila?

Det her var jo tattopp på kassett, som så har blitt kopiert i det "uendelige"

 

Jeg kan nå si litt info (så vidt jeg vet er riktige)

 

1. kassetten var laget for at fyren skulle innse hvor mye han bannet. (laget av kona)

2. kassetten kom ut og ble kopiert i stor skala

3. Kona og fyren ble skilt

4. fyren fikk psykiske problemer

 

hilsen Bodøværing

Lenke til kommentar

Med det samme jeg er inne på Salten' date='.. Noen som har hørt lydfila fra han fra Saltdalen som skulle fikse vaskemaskinen ?[/quote']

Juppjupp.

"Reparatøren" er bussjåfør her hvor jeg bor (Rognan (Salten), Nordland - sikkert hørt om oss på nyhetene i det siste...).

Lenke til kommentar

hehe, mye gullkorn her.

 

Min best tror jeg...... Er ikke sikkert, har hatt mange mange gullkorn på jobben. Jobber med faks maskiner, teknsik support. Så her har vi en faks historie blant alle PC'e historiene. :)

 

En kar ringte inn og rapporte om at han ikke fikk kopiert på maskinen hans, en faks har jo scan ogprint i seg så hvorfor ikke kopi også. :) Så han klaget på at dette ikke fungerte lengre, etter mye om og men så fikk jeg ham til å fortelle meg hva som stod i displayet på maskinen. hmmm, masse rare tegn. Ba ham trykke stopp og avbryt og litt sånnt, men maskinen ville ikke reagere. Hmmm, tenkte jeg, hovedkort feil eller firmware feil (programmet som styrer maskinen).

 

Jeg ba ham trekke ut stikk kontakten fra maskinen og på den måten skru den av. Til slutt fant han den og så spurte han meg om "Er den ute nå".

 

Og der satt jeg på mitt kontor og pratet med ham på telefon......... *flirer enda*

 

Hepps og hopp og keep on having fun. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har et par jeg også...

 

Vel, Fattern, som er en av sjefene i IBM har en klassiker (ihvertfall i mine ører). I 1986 hadde jeg brukt de spinkle sparepengene mine og meg kjøpt en Amiga 500... Fattern kommer inn og tar maskinen i øyesyn...

Fatter - Er det noe "spread sheet" på denne greia da?

Jeg - "Tja..." (Visste ikke helt hva det var...)

Fatter - "3.5" diskett stasjon, fett!"

Jeg - "Ja..."

Fatter - "Men den musegreia der er bare tull. Kommer aldri til å bli no' standard!"

 

Hehe... Tok vel litt feil der ja...

 

Ellers så husker jeg at jeg ble mobbet en hel uke av Fattern og Bruttern fordi jeg sa at jeg hadde fått virus på maskinen min (Amigaen).

- "Er du helt dust eller! Går ikke an å få virus på en datamaskin da... Haha, virus!" (Jeg prøvde å forklare men nådde ikke frem.)

Fikk gjennomgå skikkelig der... Men, det er det jo ingen av dem som "husker" nå... ;) Nekter plent.

 

Også så husker jeg en gang jeg var hos en kompis (Amiga denne gangen også) og så skulle han koppe Real 3D, men så var det ikke nok plass på harddisken. "Sorry, sier jeg, du har ikke mer plass på harddisken." Så ser han lettere oppgitt på meg, "Det er bare å downloade mer harddisk fra Internett det da!"

- "Nei, det er det ikke", sier jeg da... :lol::lol::lol:

 

En annen gang jobbet jeg på support (dette har med mine dårlige språkkunskaper å gjøre), og så spør jeg, - Hvilken versjon av Windows har du?

Kunden - "Jeg har Windows fem og en halv fems"

Moi - WTF?!? :roll::roll::roll: Skjønte ikke en dritt. (Har lært meg 20-tall systemet siden da! ;))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...