Gå til innhold

Dummeste pc spørsmål du har fått?


johna

Anbefalte innlegg

Telefon jeg fikk i dag:

 

Ham: Ja hallo det er *** fra ***, Dataen funker ikke. Så nå får du f***n meg komme over hit og se til å fikse denne data'n! (med litt lystig stemme. Fyren jobber med litt sånn vaktmester aktige saker, så banningen er vel kanskje normal :shrug: men jeg synes det er irriterende lell jeg da.)

 

Meg: OK, hva er problemet?

 

Ham: Den funker ikke.

 

Meg; Får du noen feilmelding?

 

Ham: nei. Det er bare den aller første skjermen som kommer opp som står der. Også står det F1 tu kåntinue eller esk tu abb - eh - abbort..

 

Meg; Og, svart skjerm, med hvit skrift?

 

Ham: Ja.

 

Meg; Kan du eventuellt lese opp hva som står der?

 

Ham: Award Bios...

 

Meg; Lenger ned er du grei..

 

Ham; 128 MB ... [stacvet det, seff]

 

Meg; Enda lenger ned...

 

Ham; Keyboard not found

 

Meg: :D Ok, kan du se om tastaturet er koblet til den boksen der hvor alle ledningene er+

 

ham: Ja. den er nok løs.

 

Meg; Kan du koble den til da?

 

Ham; Og det skal liksom løse problemet da, hehe

 

Meg; Hmmm. Ja, jeg skulle tro det.

 

Han; blir forbauset når PCen booter normalt...

 

 

En annen bruker begynnte å gråte fordi PCen hans ikke funka for en tid tilbake. Husker ikke hva det vr, men det var nå noe über banalt jah..

 

 

Også var det hun som alltid skrev ut to kopier, sa ifra at noe var galt, jeg kom ned, og gjett hva! Hun dobbeltklikka på "print" knappen. Fortalte henne at ett klikk holdt... problem solved. Hun ha virkelig likt meg etter det. Spør alltid etter meg :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jaja.. etter to år har damen gått fraå kalle kabinette den greien til harddisken og omsider bare omtaler hele dritten som pcen :lol:

Ikke lett med alle disse uttykkene...

 

Kjøpte forresten nytt HK,cpu, minne og skjermkort for noe mnd siden..

Lå i forsterstilling og vente på varene da hun spurte når jeg var tenkt å fikse harddisken slik at hun kunne sende mail....... :woot:

Lenke til kommentar
Jeg snakka med en fyr over telefonen:

 

/me: "Så går du ikke i c: stasjonen"

han: "Jeg tror ikke jeg har det..."

/me: "Ta å gå inn i Harddisken der du har installert det"

Han: "skitt TROR DU JEG FÅR PLASS INNI DER?"

-

Ring Ring:

/me: "hallo?"

Han: "Nå har jeg kjøpt meg en optisk kabel, Men jeg får ikke musa til å optisk"

 

King_mephisto, det der er min avatar! :evil:

Lenke til kommentar

Hadde en liten episode her om dagen.

En fortvilt herremann kunne ikke få prosjektøren og skjermen til å virke samtidig.

Da jeg kom til kontoret hadde han plugga inn komponent - kablene, sort, rød, grønn bak i PC'en.

Ved første øyekast virka det jo OK, men jeg lurte på hva slags grafikkort han hadde i maskina som var så godt utstyrt...

Vel, da jeg kikka bak på PC'en hadde han plugga kablene inn i utgangene på lydkortet.

 

Etter å ha forklart ham hva det var han hadde gjort feil ble jeg med inn på møterommet.

Der sto en identisk PC, og DEN hadde de iallefall fått bilde på både skjerm og prosjektør med. Med samme kabelen...

 

sigh...

Lenke til kommentar

Vet det ikke egentlig tilhører tråden, men vil bare oppklare noe ang Windows96/97/98/Works/Office diskusjonen som har vært.

 

Kodenavn "Chicago": Det som egentlig skulle bli Windows 4.0/94, men som ble forsinket og ble hetende Windows 95.

 

Kodenavn "Nashville": Var ment å etterfølge Windows 95 og skulle hete Windows 96. Hele prosjektet ble skrinlagt (en beta slapp ut på nettet som jeg har et sted eller annet sted). Mange funksjoner og grafiske ting som ikke har dukka opp seinere. Var stabilt og fint når det virka, men når det tryna så tryna det skikkelig!

 

Kodenavn "Memphis": Det Windows 98 ble kalt under utviklingstiden. Var ment å bli Windows 97, men som vanlig med Microsoft ble det forsinket og ble hetende Windows 98.

Lenke til kommentar
Vet det ikke egentlig tilhører tråden, men vil bare oppklare noe ang Windows96/97/98/Works/Office diskusjonen som har vært.

 

Kodenavn "Chicago": Det som egentlig skulle bli Windows 4.0/94, men som ble forsinket og ble hetende Windows 95.

 

Kodenavn "Nashville": Var ment å etterfølge Windows 95 og skulle hete Windows 96. Hele prosjektet ble skrinlagt (en beta slapp ut på nettet som jeg har et sted eller annet sted). Mange funksjoner og grafiske ting som ikke har dukka opp seinere. Var stabilt og fint når det virka, men når det tryna så tryna det skikkelig!

 

Kodenavn "Memphis": Det Windows 98 ble kalt under utviklingstiden. Var ment å bli Windows 97, men som vanlig med Microsoft ble det forsinket og ble hetende Windows 98.

 

Oppkaller Bill Windows versjonene etter feriestedene sine eller noe? :roll:

Lenke til kommentar

om du trykker ctrl-x i en cd, fikser ikke windows det slik at det blir til copy? nåja,

 

jeg går for tiden på ungdomsskole, og jeg og mine l33t venner på skolen fryder oss ofte over den generelle datakunnskapen til lærerne på skolen. her om dagen satt jeg alene på datarommet med alle de flotte p2 pc'ene, da skolens fantastiske it-ansvarlige kom inn. han begynte å logge inn på alle de forskjellige klassenes kontoer i win nt, og så slette opera/winamp/kazaa, og andre apps som vi pleier å sette inn en gang i uken. men da jeg så fremgangsmåten, klarte jeg ikke holde meg. han gikk inn i startmenyen, og slettet snarveiene. så noterte han ned alt han slettet i en notisblokk (fysisk) på bordet ved siden av... var noe slikt:

Dataopprydding 14.1.2003 - Lærerens navn

- Logget på klasse 10b1

- Fjernet "Opera"

- Fjernet "Winamp"

- Fjernet "Smart FTP"

- Logget av klasse 10b1

så fortsatte det bare....

Lenke til kommentar
Jeg har noen fine saker her:

2) En i klassen som hadde dataproblemer (som ikke andere i klassen min har;)) jeg spørte åsse operativsystem han har, han sa windows98.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: www.tracid.tk på 2002-12-05 16:05 ]</font>

 

Hvorfor er dette morsomt?

 

Edit: sf

Endret av Snorre123
Lenke til kommentar
Er vel helt klart at fyren har lest saken om de to som kjøpte PC gjennom jobben og soim fikk PC-pakken levert med trådløs mus og tastatur (no-name kan jeg tenke meg

Jeg er tilfeldigvis naboen til disse to folka, og det var HP-tastaturer de hadde, ikke noe no-name nei! (ikke at HP er noe bedre enn no-name da, tydeligvis.. :lol: )

Lenke til kommentar

Her er noe som Compaq ble utsatt for fra en skipper i Tromsø. Håper ikke den er for drøy for forumet, men jeg kan ikke dy meg:

 

 

Melding som faktisk ble lagt inn på telefonsvarer'n hos Compaq kundeservice

i Nord-Norge, etter at en kunde i tre dager hadde forsøkt å få svar på

supporttelefonen, og bare mottatt beskjed om at han fortsatt sto i køen:

må leses med innlevelse.............)

 

'Nu e æ førrbainna, altså. Fy faen, f¢rr nokka førrbainnade skjit. Kem i

hælvett e det som har fuinne opp det herre satans makkverket. Det går da

fan-steiki-helvete ikkje ant å hoilde på å kuke med det here i vekkesvis..

Main har da førr faen ainner ting å gj¢re, einn å sette der å fettle og

baille med den satans musejævelen.

 

Kainn du innst inni grønnskodde tykjeræva førrtelle ka som e vitsen med

nokka jernskrammel som står der og gneill og hyle med en masse hælvetes

lyda

og blinke og blafre uta fan, og passord og ledninge og knotta som tyt ut

som han tykjen overalt. Æ måtte berre ha fådd tak i en av dokker, dokker

helvetes kuklæsta av nån support-gakkgakka, så skuill æ vel fansøkki ha

rævkj¢rt dokker dit dokker høre heime, satans utvrengte fette av nån

hestkuka. Kom fan ikkje hit å lur mainnskit på folk, å førtælle ka æ skal

trøkke, din satans gjeddpeis.

 

Va det opp te mæ skulle dokker ha vært på ishave og ronka kobbekuk,

førbainna søringsatana, så kunne dokker ha sotte å konnfigurert dokker sjøl

så utavhælvettes langt opp i de utpulte ræven dokkers at dokker måtte

sjite

utav øran neste gang dokker måtte på dass, og når dokker va færdi me det,

sku æ pærsonli ha kommen å formatert trynan dokkers, å innstallert skanken

oppi baillhånka dokkers sånn at dokker kom tel å pesse røde serienummer.

Skulle det ennu spenne liv i dokker etter detta, så sku æ ha plugga og

pløyd

dokker så utavhælvettes langt inn det største rævhållet æ har funne. Og da

sku det ha lokta mainnskjit av dokker heilt te dokker daua. Førr faen

steike

innst inn i det heiteste utsvidde hælvette for satan, la mæ få tak i omså

bare en av dokker. Æ har da vel førr helvete slette hauet av hysjævla før.

Æ

kommer te å måkke heile den førbainna skiten i eska og sende ho i retur æ

vil fan ikkje ha han. Så kan dokker te helvete sette der å ronke aleina i

den helsikes telefon dokkers.'

:lol::D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...