Gå til innhold

Dummeste pc spørsmål du har fått?


johna

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

den såkalte "datalæreren" på skolen fortalte alle elevene at hvis de trengte hjelp i word, kunne de bare finne frem til de opplæringsanimasjonene som er innlagt. de har jeg laget sa han!! IDIOT!! he he.. Også var det en som spurte om professoren hans var bra nok!! he he Hvis noen ikke skjønnte det så mente han prossesoren...

Lenke til kommentar
Var hos en jente som hadde hatt ADSL i over et år...så skulle jeg laste ned noe på internet og ble forundret over farten...konstant 8 kb/s. Plutselig slo det meg at jeg burde sjekke oppkoblingen, og riktig nok, der sto det "Tilkoblet ved 64 000 bps" :grin: Ved nærmere undersøkelser viste det seg at ingen av de to (!) nettverkskortene var installerte, og ADSL modemet hadde stått og samlet støv i et år mens de hadde vært oppkoblet døgnet rundt med ISDN! :grin: HAHA!

:lol: Må ha veldig god råd det kvinnfolket, bruksanviningen hadde nå ikke hun lest det er sikker :lol:

Lenke til kommentar

Får vel ta med en av mine egne erfaringer:

 

Har en kamerat som har hatt data en stund, men kan neppe kalles noen proff. Dama hans hadde kjøpt den gamle dataen min og brukte den til vanlig tekstbehandling, noe som fungerte fint.

En dag ringte kameraten min og klaget over at maskinen var gått fullstendig i lås. Han hadde ikke foretatt seg noenting, og den hadde fungert prikkfritt siden han fikk den. Men nå fikk han ikke startet den opp eller noe. Han kunne høre at viftene gikk på og slikt + noen pip her og der. Nå er heller ikke jeg noen ekspert, men jeg spurte om ledninger og annet var skikkelig i og om det sto noen floppy i +++. Neida.....alt var i den skjønneste orden. Problemmet måtte ligge i hardwaren en plass. Greit sier jeg, skal ta meg en tur ut (45min kjøretur). Hold kaffeen klar, dette kan ta tid!

Jeg kjører ut og tenner meg en røyk og tar en slurk kaffe før jeg går inn på rommet og setter meg ned med dataen.

Ser at maskinene surrer og går som vanlig, men skjermen er blank.

Snur meg sakte rundt og stirrer veldig dumt på kameraten min. "Sikker på at du ikke vet hva som er feilen?". Han kikker på meg og jeg fatter at selv om lyset er på så er det ingen hjemme bak de øya :)

Jeg går bort til maskinen, skrur på monitoren og går ut i stua, mens windows-skjermen sakte begynner å dukke opp :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Hehe. Jeg prøvde å få ADSLèn opp å kjøre og ringte support. Supportmannen satte meg over til IT-tekniker (slike som tester linjer med ping osv). Vel jeg forklarte bare for sikkerthetsskyld at jeg kjørte en linux router, og visste at alt fungerte og var riktig innstilt pga. jeg hadde hatt Telenor ADSL før. Det ble stille i andre enden. Etter tre, fire sekunder hørte jeg forskrekket i telefonen: "Hva er linux?"

 

Og dette er "proffene" til telenor :/

 

Beret

Lenke til kommentar

Jeg ler meg skakk! Mannen som fyllte pcen med med vann tar fullstendig kaka. Men har et lite bidrag siden Telenor kom på opp her.

 

Jobba for Telenor en liten stund og solgte ADSL til eksisterende Telenor kunder(døm meg ikke). Som de fleste av dere fikk med så annonserte Telenor på tv om ADSL, og alt du trengte å gjøre var å sende en sms.

Vel...så fikk jeg en liste med mobil nr og begynte å ringe opp. Da fikk jeg en fryktelig forvirret dame på telefon som sa at hun hadde ombestemt seg og ville ikke ha ADSL på mobilen allikevel. Ehm...kanskje du skulle tenke litt mer på det og heller ta kontakt igjen når du vil ha det? Sa jeg til dama. Joda det var greit svarte hun.....

 

 

Gjorde lissom kvelden den samtalen der.....

 

Digilong :woot:

Lenke til kommentar

Jeg skulle hjelpe bestefaren min med datamaskinen, og så trengte jeg disketter. " de er i boksen der" sa han og pekte på en boks full av minidiscer!!!! :lol:

Ja, han lurte litt på hvorfor det var så dyrt!!

 

En annen gang hadde han, bestefar på 60, og en venn av han "fikset" datamaskinen. Det endte med at jeg måtte bruke en hel helg på å fikse hardware, fjerne virus, og legge inn windows på nytt!

 

Det er herlig med gamle mennesker bak en datamaskin!!! :lol:

Lenke til kommentar

Hentet fra brukerstøtte telefonene:

 

Kunde: Jeg skulle gjerne kjøpt Internett. Hvor mye koster det?

 

Kunde: Nå har jeg akkurat lastet ned Internett. Hvordan bruker jeg det?

Brukerstøtte: OK, for å åpne en Internett-konto, er det lettest hvis du bruker et kredittkort.

Kunde: Okei, vent litt!

(lyd av roting og fomling i bakgrunnen)

Kunde: Har du fått det nå?

Brukerstøtte: Vel, nei, du har ikke gitt det til meg ennå.

Kunde: Visst har jeg det! Jeg stakk det inn i sprekken foran på datamaskinen ...

 

Kunde: Jeg skulle hatt tak i Internett, men det må være den seneste versjonen!

 

Kunde: Hei, har jeg kommet til Internett?

 

Kunde: Hei, er det dere som eier Internett?

 

Kunde: Hei, kan du si meg hvordan man spiller Internett?

 

Kunde: Jeg får ikke til å sende e-post. Er internettet fullt?

 

Brukerstøtte: Kan jeg hjelpe deg?

Kunde: Ja, jeg holder på å skrive min første e-post.

Brukerstøtte: OK, hva er problemet?

Kunde: Jeg har funnet a-en. Men hvordan får jeg sirkelen rundt?

 

Kunde: Kan du kopiere Internett over på denne disketten for meg?

 

Kunde: Jeg kjøpte Internett hin dagen, og det virker ikke.

Brukerstøtte: Ålreit, kan du forklare hva som skjer?

Kunde: Jeg ringte nummeret dere gav meg, og det skjer ingenting!

Brukerstøtte: Hva mener du?

Kunde: Alt som skjer når jeg ringer nummeret, er noe fæl skriking i øret!

Brukerstøtte: Eh, du har en datamaskin, ikke sant?

Kunde: Datamaskin? Jeg betaler dere tjue dollar i måneden, og nå må jeg plutselig ha en datamaskin også?

 

Kunden (dette er i USA): Min yngste sønn surfet på nettet i går kveld, og til mitt store sjokk var han innom et nettsted i England.

Brukerstøtte: OK, hva er problemet?

Kunde: Nå er guttungen i trøbbel! Han var der i en halv time! Hvor mye koster det?

Brukerstøtte: Det er ikke sånn det fungerer. Du kan surfe hvor du vil i verden uten å betale fjerntakst.

Kunde: Nei, det er ikke mulig. England er jo langt borte, Internett-leverandøren ville jo tape millioner hvis det var på den måten!

- Etter omfattende forsøk på å forklare kunden at dette ikke er tilfelle, ringer kunden til Internett-leverandøren sin. Noen timer senere ringer hun tilbake:

Kunde: Internett-leverandøren min sa at du hadde helt rett! De tar ikke ekstra betalt for langdistanse-surfing. Nå lurer jeg bare på om de tar ekstra betalt for langdistanse epost?

Brukerstøtte: Tro meg, det gjør de ikke.

Kunde: Vidunderlig, da kan vi spare masse penger! Min eldste sønn jobber i Sverige. Han sender oss epost, men jeg har vært redd for å svare på dem siden jeg ikke visste hvor mye det kostet. Så jeg har bestandig ringt ham opp igjen på telefon...

 

Kunde: Jeg har problemer med å få den nye PCen min til å virke!

Brukerstøtte: OK, hva er problemet?

Kunde: Jeg har tråkket og tråkket på fotpedalen og ingenting skjer!

Brukerstøtte: Fotpedal?

Kunde: Ja, den lille hvite fotpedalen med ledning og bryter på!

 

Og dette er en hendelse hentet fra Nederland:

Et nederlandsk firma satset stort på support til kundene inntil følgende inntraff:

En kvinnelig kunde tok kontakt fordi hun hadde problemer med tekstbehandleren. Problemet var at hver gang hun åpnet tekstbehandleren ble skjermen automatisk fylt med bokstaver. Etter flerfoldige telefoner ga firmaet opp, og sendte to personer ut til kvinnen.

Problemet var løst i løpet av sekunder. Kvinnen var kraftig nærsynt og var så brystfager at Dollie Parton hadde dødd av misunnelse. I det tekstbehandleren kom opp på skjermen bøyde kvinnen seg helt inntil skjermen for å se hva som sto der. Dermed var katastrofen et faktum, brystene tok alfabetet i en jafs!

 

Ser den ble litt lang :D

Sorry hvis noen føler seg litt diskriminert...

Lenke til kommentar
Satt på internet support i en ukes tid på den tiden riksnett (for de som husker dem før telia kjøpte dem opp).

 

Tenkte jeg skulle be brukeren lukke alle åpne vinduene så vi kunne starte fra bunn av:

-> Vedkommende gikk å lukket vinduene i rommet

 

Brukeren hadde kjøpt en "alt i ett pakke" som var så hot i sin tid.. internet abon + moden, men PC hadde brukeren ikke.

 

Brukeren ringte inn og hadde både pc og slik alt i ett pakke på internet, men klarte ikke å komme på internet. Etter litt feilsøking kom vi frem til at han ikke hadde telefonlinje!!!!

 

 

 

Alikevel kunne han ringe Support?? (ja det går ann og ringe opp med mobil.......)

Lenke til kommentar
Haha.. Ikke akkurat jeg som fikk det spørsmålet, men jeg var der.

 

Var på LAN på en "fritidsklubb", hvor det var mange fjortiser som brukte maskinene som stod der. En av dem så på at jeg spilte Warcraft, mens en annen venn av meg stod å så på. Han jeg kjenner sa til meg at han hadde en gang hadde laget en hack i Quake2, så man fikk en ramme rundt skjermen når man siktet på en annen spiller. n00ben som stod ved siden av kom med det geniale spørsmålet:

"Hvis man skulle lage et sånt program, hvordan hadde du skrevet det programmet met ord!?"

 

Vi lo som skitt, og gjentok hva han sa.

"Ja, med ord...", sa han igjen.

Vi prøvde å forklare at han ikke kunne skrive et program med vanlige ord. Han skjønte tydeligvis ingenting, og gikk bort.

 

Kanskje ikke så utrolig festlig for dere, men for oss:

HAhAHhAHhahhaHahhAhHhahHAHhah^10

 

jepp :wink:

 

 

Forsåvidt så skriver du jo det meste i programering med vanlige ord og forkortelser også da :)

Ta for eks: double, int, #include osv i C++ :)

et unntak hadde vel vert ASM, men jeg vet hva du mener....

men GIDDA og laga HACK's da :D det er no dritt Pure Firearms er BEST :) ( www.firearmsmod.com

Lenke til kommentar
Nå blir jeg veldig OT, men denne minner meg om da kona skulle til syden.

 

Jeg skulle hjelpe til med pakkingen, og jeg måtte bare le da jeg så at hun hadde tatt med kondomer, enda jeg ikke skulle være med. Dumme kvinnfolk!

 

Sikker på at det var så dumt?? HEHE ;)

Lenke til kommentar

Bill har kommet med mange dumme utspill, dette utspillet er kanskje ikke morsomt, men reaksjonen er det...:

 

På en større datamesse hadde Bill Gates et foredrag der han blant annet kom med følgende sammenligning: Hvis General Motors hadde hatt samme teknologiske utvikling som It-industrien, hadde vi i dag hatt biler som kostet 25 USD og som kunne kjøre 1000 miles på en galon bensin.

 

Til dette kommenterte en av General Motors-bossene på en pressekonferanse senere: Hvis GM hadde utviklet sin teknologi på samme måte som Microsoft, hadde bilene i dag hatt følgende egenskaper:

 

- Bilen din hadde hatt en uforklarlig ulykke 2 ganger pr. dag.

 

- Hver gang markeringsstripene på veien ble malt på nytt, måtte du kjøpe ny bil.

 

- Av og til ville bilen kjøre av veien uten grunn. Dette måtte man bare godta, starte bilen på nytt, og kjøre inn på veien igjen.

 

- Noen ganger, under spesielle manøvre, som for eksempel en venstresving, ville bilen kjøre rett frem, og nekte å lystre. For å fikse dette, måtte man rett og slett bare bytte motoren.

 

- Bilene ville ikke bli levert med mer enn ett sete, og man måtte velge mellom "Car95" og "CarNT". Hvert ekstra sete i bilen ville man måtte bestille hver for seg.

 

- Konkurrentene ville laget biler som gikk på solenergi, kjørte 5 ganger raskere, og var to ganger lettere i vekt. Men de ville ikke kunne få lov til å benytte mer enn 5% av veien.

 

- Målelampene for temperatur, batteri og lignende ville være byttet ut med en eneste lampe: "Generell tilstand".

 

- Alle setene ville være laget slik at de passet kun til passasjerere med samme vekt og høyde.

 

- Airbagen ville spørre "Er du helt sikker?" før den åpnet seg.

 

- Av og til ville bilen bare låse seg helt. For å fikse dette, ville trikset være å dra i dørhåndtaket, samtidig som man vrir om tenningsnøkkelen mens man har en hånd på antennen.

 

- GM ville tvinge deg til å kjøpe en bunke med kart fra RandMcNally (et datterselskap av GM) med hver bil. Selv om du ikke ønsket noe kart. Hvis du valgte å ikke kjøpe slike kart, ville bilen gå 50% saktere. På grunn av dette ville GM stadig bli saksøkt.

 

- Hver gang GM gav ut en ny modell, måtte alle førerne lære å kjøre på nytt, fordi ingen kontroller fungerte helt sånn som på den forrige modellen.

 

- Til slutt: Man ville måtte trykke på "Start" for å stoppe motoren.

Lenke til kommentar
Faktisk før eg ble kjent med kordan pc'r er og funker så trodde eg at virus faktisk var ekte og som kunne smitte mennesker :lol: Detta var da eg var 13

helt 100% seriøst, du kan få virus på maskina som er et ekte virus (et levende organisme...), skaden den kan gjøre er å spise (ja, spise) opp legeringa inni maskina. sjeldent fenomen, men det finnes...

Lenke til kommentar

I de gamle tider da man akkurat hadde fått internett på bydga, så surfet jeg og broren min endel. Etter langt om lenge gikk maskin i stå og faren min fikk tak i en kompis som kunne en del om data (som er generelt vanlig viten nå), han la inn virusprogram og begynte å søke etter virus. Da det var ferdig fikk vi et sjokk, det var nemlig ikke bare et virus på maskinen...men over 11 tusen... :o Det er sant, men det er dumt at jeg ikke har noe screenshot av det, men det får bare ta meg på ordet. :yes:

Lenke til kommentar
I de gamle tider da man akkurat hadde fått internett på bydga, så surfet jeg og broren min endel. Etter langt om lenge gikk maskin i stå og faren min fikk tak i en kompis som kunne en del om data (som er generelt vanlig viten nå), han la inn virusprogram og begynte å søke etter virus. Da det var ferdig fikk vi et sjokk, det var nemlig ikke bare et virus på maskinen...men over 11 tusen... :o Det er sant, men det er dumt at jeg ikke har noe screenshot av det, men det får bare ta meg på ordet. :yes:
11000 virus på en eneste maskin? how? det er jo nesten et av hvert slag jo...
Lenke til kommentar

Min IKT lærer har 2 småfine tabber.

 

1. Vi har adsl på skolen og på storskjerm forran klassa så høyreklikket han på nettverkstilkoblingen og disablet den. etter noen få minutter spurte han hvorfor ikke internetten funket....

 

2. vi har celeron 400mhz slot 1 pcer på skolen. en pc gikk føyka og han hadde liksom bestillt nytt hovedkort. også kom han med et nytt kt266 socket A hovedkort......

 

og husk, dette er klassestyreren vår i IKT! han skal liksom lære oss om data!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...