Gå til innhold

Dummeste pc spørsmål du har fått?


johna

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-12-08 02:57, skrev Arne Bjarne:

jeg har en på jobben som ikke kan noe data. han vet ingenting. hehehehe


en dag spurte jeg hva slags windows han hadde han sa jeg har ikke windows jeg har linux. han har sjempe god pc så har han ikke noe operativsystem! skule jeg le eller skule jeg gråte.
:grin:


 

Nå blir jeg veldig OT, men denne minner meg om da kona skulle til syden.

 

Jeg skulle hjelpe til med pakkingen, og jeg måtte bare le da jeg så at hun hadde tatt med kondomer, enda jeg ikke skulle være med. Dumme kvinnfolk!

Lenke til kommentar

LOL, jeg husker den gangen jeg var i Tønsberg hos Komplett Data. Jeg skulle gå i anskaffelse av en bæreveske for mitt Chieftec DX01 fordi jeg er mye på LAN, osv. Etter en stund med venting fikk jeg snakka med han karen bak disken. Jeg spørte om de hadde en bæreveske for midi tower. Han skjønte ikke hva jeg mente, så jeg måtte nøyaktig forklare hva jeg mente med bæreveske. Jeg fikk han til å sjekke på websida, men han fant ikke noe forid han leite etter "bærevæske".. :razz: rofl

Lenke til kommentar

Har en god historie som en kamerat av meg fortalte.

Han var innom en databutikk (gidder ikke å nevne navn) i Bergen for ganske mange år siden. (var ikke så mange databutikker i Bergen for mange år siden).

Når han kikket rundt om i butikken så kom det en frustrert kunde med en skjerm inn.

 

Han gikk bort til betjeningen og sa at skjermen ikke virket. Betjeningen tok en kjapp titt på skjermen og kom med følgende beslutning til kunden:

 

Skjermen din har fått virus, så du må nok kjøpe ny.

 

Kunden som så ut som han hadde fått struma skjønte jo ytterst lite og sa "OK".

 

Kameraten min visste ikke om han skulle le eller grine.

 

CyC

http://www.cyc.no

Lenke til kommentar

Var i en PC-sjappe en gang og fikk overhøre en liten samtale mellom selgeren og en kunde.

 

Kunden spurte om det kunne være lurt å vente litt med å kjøpe datamaskin, siden det stadig kom ut nye bedre maskiner og utstyr og det 'gamle' falt i pris?

 

Selgeren svarte da at det ikke var noe poeng i å vente, for nå hadde datautstyret nådd maksgrensene for hva som var mulig. Ville ikke komme bedre utstyr lengre.

 

(Dette var for litt over 2 år siden)

Lenke til kommentar

Mine 2 klassiker er det en og samme person som har klart.

Der jeg jobbet før var det ansatt en ny kar. Litt oppe i åra men utdannet siv.ing. skipsteknisk.

 

Vel fikk utlevert en flett ny Dell bærbar og docking stajon på pulten også for å gjøre det lettest mulig for ham. Etter en liten innføring i hvordan man logget seg på og filstruktur etc. så overlot jeg ham til å utforske litt selv.Fikk noen telefoner utover dagen min ikke noe urovekkende, det kom neste dag.

 

Dagen etterpå fikk jeg telefon fra denne personen litt småhissig og lurte på hvorfor han ikke hadde fått mail på laptopen sin når han var hjemme. Jeg prøvde å feilsøke litt og spurte om det var under oppringing det hadde klikket ( det var som oftest der det gikk galt, når de valgte feil profil) da ble det stille en stund også "oppringing??" mått da forklare (enda engang) at ja du må trykke på "connect" knappen for å hente mail :roll:

Ok.. da seg det vist inn..

 

Så 5 minutter senere ringer han en gang til. Nå får han ikke startet maskinen sin... jeg jogger ned og ser at han står og trykker på powerkanppen på dockingstasjonen og Latituden ligger pent i bærevesken fortsatt :eek:

Da skjønte jeg at det kom til å bli en lang uke :sad:

 

G.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Gaute på 2002-12-16 14:45 ]

Lenke til kommentar

Jeg kontaket for et par år siden it-ansvarlig i en

stor offentlig etat her i Oslo (skal være snill og utelate hvilken).

Vi hadde en server stående hos dem som noen brukere ved økonomi avdelingen benyttet.

Vi hadde problemer med denne serveren og ba ham

stenge denne ned intil videre.

Han sa jo det var ikke noe problem.

Etter en time ringte jeg tilbake da servern fortsatt var aktiv.

Jo da han han hadde stengt ned en server :

hoved-serveren til hele etaten ... :lol:

Sikkert mange glade brukere i etaten der denne dagen... :razz:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-10 14:44, skrev KaldBlod:

Haha.. Ikke akkurat jeg som fikk det spørsmålet, men jeg var der.


Var på LAN på en "fritidsklubb", hvor det var mange fjortiser som brukte maskinene som stod der. En av dem så på at jeg spilte Warcraft, mens en annen venn av meg stod å så på. Han jeg kjenner sa til meg at han hadde en gang hadde laget en hack i Quake2, så man fikk en ramme rundt skjermen når man siktet på en annen spiller. n00ben som stod ved siden av kom med det geniale spørsmålet:

"Hvis man skulle lage et sånt program, hvordan hadde du skrevet det programmet met ord!?"


Vi lo som skitt, og gjentok hva han sa.

"Ja, med ord...", sa han igjen.

Vi prøvde å forklare at han ikke kunne skrive et program med vanlige ord. Han skjønte tydeligvis ingenting, og gikk bort.


Kanskje ikke så utrolig festlig for dere, men for oss:

HAhAHhAHhahhaHahhAhHhahHAHhah^10


jepp :wink:


 

øh.. programmering "med ord" var faktisk en obligatorisk del av eksamen da jeg tok programmering1 (java) ved en høgskole forrige semester. Til informasjon kalles dette en algoritme eller pseudokode. Her bruker du nettop vanlige ord for å beskrive hva programmet skal gjøre. Dette er faktisk ganske vanlig blant programmerere. Altså var ikke "n00ben" så dum likevel..

Lenke til kommentar

Quote:


Nazrac skrev (2002-12-17 00:36):

øh.. programmering "med ord" var faktisk en obligatorisk del av eksamen da jeg tok programmering1 (java) ved en høgskole forrige semester. Til informasjon kalles dette en algoritme eller pseudokode. Her bruker du nettop vanlige ord for å beskrive hva programmet skal gjøre. Dette er faktisk ganske vanlig blant programmerere. Altså var ikke "n00ben" så dum likevel..



 

Et annet ord for det er jallajava:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...