Gå til innhold

Dummeste pc spørsmål du har fått?


johna

Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-12-07 12:47, skrev akzj0n:

Quote:


Den 2002-12-07 12:42, skrev Lufen:

samma om de skriver på dialekt

hvis det erleselig så er det ok

uansett skriv helst på bokmål

slipper å tenke mens jeg leser da


 

Lingo kalles det der. D r d d r-Det er det det er. Hva er best ? :smile: Få vekk mobil språket, er jo helt forferdelig.

var ikke meningen å bruke mobilspråk

sitter bare på et dritt tastatur og det er vanskelig å skrive riktig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Driver ett lite support firma (sånn under bordet) og hadde en kunde som ringte å klaga på at PC`en hans hadde "tatt dagen". Skjemkortet var gåen trodde han og jeg stilte opp en halv time senere. Da jeg var vel framme så jeg to sekunder på sakene og skjønte straks hva som var feil, plugga inn støpselet til skjermen og fikk de obligatoriske 250kr. jeg tar for oppmøte (300kr for hver påfølgende time..)

 

He he..

 

[ Denne Melding var redigert av: ArticOC på 2002-12-07 22:12 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-08 02:57, skrev Arne Bjarne:

jeg har en på jobben som ikke kan noe data. han vet ingenting. hehehehe


en dag spurte jeg hva slags windows han hadde han sa jeg har ikke windows jeg har linux. han har sjempe god pc så har han ikke noe operativsystem! skule jeg le eller skule jeg gråte.
:grin:


 

Haha?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-08 02:57, skrev Arne Bjarne:

jeg har en på jobben som ikke kan noe data. han vet ingenting. hehehehe


en dag spurte jeg hva slags windows han hadde han sa jeg har ikke windows jeg har linux. han har sjempe god pc så har han ikke noe operativsystem! skule jeg le eller skule jeg gråte.
:grin:


Haha?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-05 00:27, skrev Jankee77:

Å ha med mennesker i ein datarelatert service jobb, det er å utsette seg for ganske hard tortur!


Eks:

Hva windows versjon har du 95/98/2000/XP ??

så svarer kunden "Har Windows 97!"


Var ikke Microsoft Memphis såkalla Windows 97??

 

_________________

MSI K7T-266 PRO-R

AMD Athlon 1400MHz

512 DDR-ram

Plextor PX-W2410TA CD-RW

Toshiba DVD

 

[ Denne Melding var redigert av: Sjenever på 2002-12-08 04:39 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-08 02:57, skrev Arne Bjarne:

jeg har en på jobben som ikke kan noe data. han vet ingenting. hehehehe


en dag spurte jeg hva slags windows han hadde han sa jeg har ikke windows jeg har linux. han har sjempe god pc så har han ikke noe operativsystem! skule jeg le eller skule jeg gråte.
:grin:


 

???

Tok heller ikke denne helt! :???:

Lenke til kommentar

jeg skulle hjelpe en på jobben med å finne noe informasjon på internet. Han hadde nettopp fått datamaskin på kontoret sitt, men hadde aldri brukt en datamaskin för. Vi satte i gang og etter en stund så stoppa han opp og sa: Det er jo helt fantastisk at pila på skjermen beveger seg når jeg flytter på musa.

I löpet av kvelden satt han der og stura foran skjermen. Til slutt löftet han på musa og så at det var en kule under den. Da forstod han sammenhengen :wink:

 

Dagen etter spurte han med hva www stod for. Jeg sa: world wide web. Det vet jeg jo sa han med en "jeg er jo ikke dum" utrykk i ansiktet "Det jeg mente var hva er "web" forkortelse for."

 

Han var rar...

Lenke til kommentar

Den 2002-12-08 04:23, skrev Sjenever:

Var ikke Microsoft Memphis såkalla Windows 97??

 

I mitt tilfelle var det ikkje snakk om Memphis, men

forvirringa mellom Office 97 og win 98.

Etter litt spørring og graving så kom det fram at det var Win 98 og office 97 på maskina.

 

Men blei ikkje Memphis offisielt kalla WIN95 OSR?

Og dermed ikkje vil ha noko tilknytting til tallet 97 utanom at det kom ut det året

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Komunen i Kristiansand gravde i sentrum og la ned masse forskalings greier som er store og firkana. Ei eldre dame kom bort og spurte om dette var det nye såkalte brebåndet som alle snakker om. Pappa kunne ikke svare annet enn ja, humra godt for seg selv og gikk tilbake til arbeiet... :smile:

Lenke til kommentar

Jeg kom akuratt på det beste gullkornet av alle!!!

har en kamerat av meg som var god i data.

så skulle vi ha LAN, men når alle hadde kommet så var det en som ikke hadde nettverkskort, han hadde bare modem. men da sa kameraten min: "det er ikkenoe problem jeg bare konfigurerer det om til nettverkskort!" også satte han seg ned og begynte og hamre løs med commandoer i cmd. tok ikke lang tid før han ga opp. ler av det den dag i dag :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-07 01:28, skrev rottert:

En kamerat av meg som har null peiling på data kikket nyskjerrig på meg en dag jeg åpnet maskinen hannes for å sette inn en ny disk. Han kikket på IDE-Kabelen og sa: "Er det dette som kalles bredbånd??"


Klippet ut fra mirc på #trondheim @ undernet


 

Du er ikke noe særlig lurere enn kameraten din når du omtaler irc som mirc.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-08 02:57, skrev Arne Bjarne:

jeg har en på jobben som ikke kan noe data. han vet ingenting. hehehehe


en dag spurte jeg hva slags windows han hadde han sa jeg har ikke windows jeg har linux. han har sjempe god pc så har han ikke noe operativsystem! skule jeg le eller skule jeg gråte.
:grin:


 

Det jeg tror er at Arne Bjarne ikke skjønner at linux er et os :roll:

Så hvem av dem er noob da :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...