johnped Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Hei.. Jeg har surret meg godt bort med Fdisk og fått NTFS isteden for FAT32. Når jeg skal prøve å endre på dette, så får jeg beskjed om at det ikke går. Regner da med at jeg må slette hele greia. Trenger en liten mal på hvordan jeg sletter en partisjon, og så legger om til FAT32 igjen. Jeg bruker oppstardiskett. Og skal ha win 2000 på maskinen. Dette er litt ukjente ting for meg, så trenger det litt inn med teskje. På forhånd takk Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 convert X: /FS:FAT32 Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Mener det er måten man gjør det på om man skal gå fra FAT32 til NTFS og at andre veien er en del med komplisert... Rett meg hvis jeg tar feil. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Convert kan ikke konvertere til FAT32, bare til NTFS. Sjekk denne guiden: http://faq.arstechnica.com/link.php?i=1820 Er det en lagringsdisk du skal ha FAT på, eller skal du installere Windows på den? Hvis det siste så er det bare å starte installasjonsprogrammet, så får du valget om å slette og opprette partisjoner, og deretter å formatere i NTFS eller FAT32. Ingen grunn til å bruke diskett. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Jeg har lest, eller hørt at det ikke er mulig å konvertere fra NTFS til Fat32, og at dette krever at du faktisk har en backup disk å kopiere filene til, før du må formaterer til Fat32. Lenke til kommentar
xdim Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Windows klarer ikke selv å konvertere tilbake til FAT32, men du kan bruke partition magic og lignende programmer til å konvertere. Bare pass på at de støtter vista (Veit ikke om de gjør det helt enda). Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Jeg har en Asus PC.. På den fulgte det med en .bat fil som heter NTFS converter. Den skal vist konvertere disken til NTSF.. Burde jeg kjøre den? Jeg har hatt pc'n nå i mange måneder nå så jeg har masse filer på den. Formaterer den hardisken da? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Jeg har en Asus PC.. På den fulgte det med en .bat fil som heter NTFS converter. Den skal vist konvertere disken til NTSF.. Burde jeg kjøre den?Jeg har hatt pc'n nå i mange måneder nå så jeg har masse filer på den. Formaterer den hardisken da? 7961168[/snapback] Konvertere til NTFS går helt fint, og du mister ingen ting. (men ikke arrester meg om noe går galt) Denne tråden handlet vel i utgangspunktet om å konvertere fra NTFS til FAT32, og det er mer problematisk. Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 NTFS er bedre enn fat da? Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Da får du jo støtte for filer på over 4 GB... Er vell egentlig ingen ulemper...(?) Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Ville ikke si det egentlig. FAT32 er et filsystem som er så simpelt som du får det, men det er ikke no journaling eller slik, så hvis noe går galt, kan du miste data, eller hele disken i værste fall. Egner seg til veldig små harddisker (<8GB) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå