Gå til innhold

ta opp 50k billån uten kausjonist

Hetland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Uten kasko er det ingen sikkerhet i bilen.

Sikkerheten er den samme så lenge ikke bilen blir krasjet, og de fleste biler blir ikke det. Det finnes såkalt "kaskofritt billån", som bare tar pant i bilen. Renten er nok noe høyere, men man slipper kasko.

7954850[/snapback]

for å ta opp billån med pant i bilen kan ikke bilen+lånets løpetid være mer enn 10år, iallefall er det sånn hos sparebank 1.

hvor er det best å ta opp lån?

skal i banken i morgen å høre hva de sier der.

Lenke til kommentar
Uten kasko er det ingen sikkerhet i bilen.

Sikkerheten er den samme så lenge ikke bilen blir krasjet, og de fleste biler blir ikke det. Det finnes såkalt "kaskofritt billån", som bare tar pant i bilen. Renten er nok noe høyere, men man slipper kasko.

7954850[/snapback]

for å ta opp billån med pant i bilen kan ikke bilen+lånets løpetid være mer enn 10år, iallefall er det sånn hos sparebank 1.

hvor er det best å ta opp lån?

skal i banken i morgen å høre hva de sier der.

8003108[/snapback]

Antall år kan variere. Nordea opererer med 12 år, men vet at andre har enda lengre tid. Hensikten er selvsagt at det skal være en reel verdi i bilen dersom den må tvangsselges, så individuell behandling kan gjøres (ut over 12 år). For kr 50.000,- er det bare så vidt det lønner seg å ta opp lån med pant i bilen. Koster endel å tinglyse pant, samt at etablering også stort sett er dyrere. Full kasko kreves som regel, som nevnt ovenfor.

Lenke til kommentar
blir det beste å ta opp billån eller forbrukslån?

og hva er evt. forskjeller på disse?

8003291[/snapback]

Det kommer an på hvor lang nedbetaling du skal ha, og hvilke rentebetingelser du kan få. De fleste banker har lånekalkulatorer på hjemmesidene. Finn ut hvor mye du kan/vil betale i måneden, og regn litt på det.

Lenke til kommentar

Snakk med de i banken. Da jeg kjøpte bil for et halvt år siden hadde de i nordea (tror det var norda) et låneprogram for ungdom mellom 18 og 23, der de ga lån til bil uten krav om kasko, men tror man måtte ha brann og tyveri (delkasko). Kan godt hende det var en hake en plass, husker ikke, men var ganske greit. Heldigvis er jeg heldig og har foreldre som har anledning til å låne meg penger, så jeg tok ikke det lånet.

Lenke til kommentar
Dette programmet er nå byttet ut med et som heter Check in. Nye kunder kan få lån opp til kr 50.000,- og eksisterende opp til kr 100.000,- uten noen form for sikkerhet. En generell vurdering av tilbakebetalingsevne osv er selvsagt påkrevd.

8003382[/snapback]

Ekstisterende kunder, vil det si en som har et lån, eller kan jeg opprette f. eks. en sparekonto og vips være en eksisterende?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...