Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Male soverom - to farger?

Anbefalte innlegg

Hei

Skal snart flytte inn i ny leilighet og i den anledning skal eg male soverommet og kjøpe ny seng. Eg skal ha denne senga fra IKEA, i mellombrun farge.

Soverommet er passe stort(nøyaktige må har eg ikke), med kun ett vindu med overbygg(= lite lys). Dermed tenkte eg å male rommet i to lyse farger med bare litt forskjell. Fargene skal da plukkes ut i fra fargen på senga, men gjøres langt lysere. Vil dette kunne bli bra? Tanken er da å male to og to motstående vegger med hver sin farge.

Spørsmålet er om dette i det hele tatt kan fungere på et soverom, eller om det vil skape missharmoni(er det et ord?).

Noe lignende dette som eg syntes var stilig og beroliggende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette vil bli veldig fint. Du burde helt bruke en lys og en mørkere farge. Du må kunne se klart forskjell på dem, og de bør ikke være for like. Mal enten en vegg mørk og de tre andre lyse, eller fargene på to vegger hver, men husk at veggene bør være paralelle med fargene. Altså langsidene males i en farge, og kortsidene i en annen.

Hvis man maler sånn blir det mer dybde i rommet og det virker mye større.

Lenke til kommentar

Du kan bruke både 2 og flere farger når du maler.

Du må iallefall ha en farge til vegger og en til lister. Kanskje tilogmed tre hvis du velger å gjøre det som på bildet (det var forøvrig stilig)

PS: Den fargen som er mest beroligende og best for søvnen er blå ;)

Lenke til kommentar

Noe som ofte er fint er om du farger tre av veggene i en rolig farge, kanskje hvitt/eggehvit, og den siste veggen i en annen, litt sterkere farge.

For eksempel, eggehvit og brunt, da. Håper du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...