Gå til innhold

Besteforeldrene skal ha data!

Anbefalte innlegg

Vel, de tenker på å kjøpe det!

Jeg er litt spent på hvordan det går med dem, for de har så godt som ingen erfaring med "slike ting". Da mener jeg stort sett alt med en skjerm på, bortsett fra TV`n.

Sikkert noen brukere her som har måttet hjelpe besteforeldrene sine, eller noen andre som var relativt hjelpesløse da de sto der med sin første maskin.

Hvor begynner man? :p Altså, det er jo så utrolig man kan og må lære! Det finnes ikke en eller annen internettside med det helt grunnleggende man må kunne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lærte av å holde på med data lenge nok, samt å spørre.

Trodde ei lang stund at man måtte logge inn et sted på internett for å spille et spill på internett, men senere fant jeg ut fra broren min at du ikke trengte det :p Masse å lære, men tror ikke besteforeldrene dine skal holde på med noe avansert.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Da ville jeg har satt din windows til slik den er i begynelsen, og ta screenshot og skrive på hva alt er. F.eks hva startmenyen er, og hva man finner der...

hvordan man slår av.

hvordan man åpner word.

la de leke seg litt med størrelsen på bokstaver, skrifttyper, la dem rett og slett bare skrive...

(det er kanskej litt for mye å lære å lagre enda, da må man kunne litt om hierakiet på en maskin for å finne igjen og slikt...)

men hvis de har printer, og den er ready to run, vis dem skriv ut knappen, og be de skrive et brev til deg.

eller de kan skrive det de har lyst til å lære/sine mål, så kan dere hukke av på det arket etterhvert som de lærer det.

etter dette kan du ta neste leksjon f.eks

og du kan jo fortelle dem at målet er at du slipper å printe ut disse arka, men at de kan få de på sin maskin som bilder, og at de da selv kan se på de der...

Endret av jalejale
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...