anietsoj Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Vel, de tenker på å kjøpe det! Jeg er litt spent på hvordan det går med dem, for de har så godt som ingen erfaring med "slike ting". Da mener jeg stort sett alt med en skjerm på, bortsett fra TV`n. Sikkert noen brukere her som har måttet hjelpe besteforeldrene sine, eller noen andre som var relativt hjelpesløse da de sto der med sin første maskin. Hvor begynner man? Altså, det er jo så utrolig man kan og må lære! Det finnes ikke en eller annen internettside med det helt grunnleggende man må kunne? Lenke til kommentar
Opelmekk Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 for en stund siden var den noe dilla cder gratis på bibloteket som hjalp bestemora til kompisen min i gang. Lenke til kommentar
Lineplx Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) spørs hva de vil bruke den til, hold deg til tema som de trenger hjelp til ikke prøv å dekk store områder, heller forklar hvis de har noen spørsmål Endret 15. februar 2007 av Lineplx Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Biblioteket er en idè! Lineplx: Du klarte å gå off topic med ditt første innlegg! Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Jeg ville startet med det grunnleggende. Da mener jeg ikke hvordan skrive inn en internettadresse, men feks trykke på start-knappen. Lenke til kommentar
Opelmekk Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 husk å la DEM gjøre til selv og ikkje sjå på at DU gjer det. det er viktig Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Lærte av å holde på med data lenge nok, samt å spørre. Trodde ei lang stund at man måtte logge inn et sted på internett for å spille et spill på internett, men senere fant jeg ut fra broren min at du ikke trengte det Masse å lære, men tror ikke besteforeldrene dine skal holde på med noe avansert. Endret 15. februar 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Joda, men problemet er at de bor et stykke unna! Det er ikke så sannsynlig at jeg er der første gangen de starter`n opp, derfor kunne det vært fint med noen ark med info! Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Da ville jeg har satt din windows til slik den er i begynelsen, og ta screenshot og skrive på hva alt er. F.eks hva startmenyen er, og hva man finner der... hvordan man slår av. hvordan man åpner word. la de leke seg litt med størrelsen på bokstaver, skrifttyper, la dem rett og slett bare skrive... (det er kanskej litt for mye å lære å lagre enda, da må man kunne litt om hierakiet på en maskin for å finne igjen og slikt...) men hvis de har printer, og den er ready to run, vis dem skriv ut knappen, og be de skrive et brev til deg. eller de kan skrive det de har lyst til å lære/sine mål, så kan dere hukke av på det arket etterhvert som de lærer det. etter dette kan du ta neste leksjon f.eks og du kan jo fortelle dem at målet er at du slipper å printe ut disse arka, men at de kan få de på sin maskin som bilder, og at de da selv kan se på de der... Endret 15. februar 2007 av jalejale Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Et godt tips! Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Installer Ubuntu, er mer logisk enn Windows for folk som aldri har brukt en PC. Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 jeg liker heller ikke MS og vista-helvete, men å installere ubuntu vil jeg ikke si er et sjakktrekk allikevel. skal de ha det absolutt enkleste og minst problemfylte, så kjøp en mac, plugg i kontakta og surf. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå