Gå til innhold

PC til 5-6 sammen med MVA.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal ha en pc til ca: mellom 5,6 tusen kroner samla pris med MVA.

Jeg vil ha :

Prossessor ( C2D , er ikke det lurt?)

harddisk ( hvor mye holder.. kanskje 200-300? )

hovedkort ( asus P5, eller hva den het. )

SKjermkort ( billig en.. )

Kabinett ( en som har mic. headsett og usb inngang foran, en billig en med strømforsyning.)

jeg vet hovrdan jeg bygger en pc.. har lest en del.. Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre når jeg starter opp pc`en.. Kan dere hjelpe meg?

Endret av Anorshan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

du må si litt mer hva du trenger. trenger du f. eks. nytt kabinett eller har du et gammelt du vill bruke?

har du harddisk?

regner med at du trenger hk ram og cpu da... Eneste problemet er da å få et hovedkort som støtter både nyeste prosessorteknologi ( Intels Core 2 Duo serie) og det utgående AGP grensesnittet.. skal sette opp et ok oppsett til deg jeg ;)

Lenke til kommentar

jeg anbefaler deg å kjøpe et nytt system med PCI-E! tro meg, du vil like det!

HK: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=329410&s=sc

CPU: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322632&s=sc

Minne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308713&s=sc

for å slenge på et PCI-E skjermkort også, kan jeg jo anbefale dette:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=324855

gikk nå ut ifra at du hadde harddisk og kabinett fra før, ellers ville jeg ført og fremst ha valgt en litt sløvere prosessor, f. eks. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322631

Det oppsettet jeg har satt opp koster så vidt over 5000kr, noe som vil si at du har litt å gå på, hvis du evt. vil han noe kraftigere, en gig til med ram el.

Her er det MYE pc for pengene! ;)

Lykke til med kjøp ;)

Lenke til kommentar

Er AGP skjermkort ute nå for tia? Selger de bare hovedkort der rman kan bare ha PCI skjermkort..

Faen jeg skulle ikek ha kjøpt det for 3000 kr! FUCK...

Mentaper jeg på å kjøpe et et hovedkort som støtter AGP skjermkorter.. Eller hva burde jeg gjøre?

Lenke til kommentar

NEEI.. kosta x1600 3k ?? jaja.. ivertfall var det linka til tidligere trolig bedre og det kosta litt over tusenlappen..

for å svare på spørsmålet ditt. det er ikke mye å spare på å beholde det skjermkortet du har..

her er en av pc'ne jeg har satt opp som koster rundt 5k.. der er det med harddisk og no andre greier du kansje ikke trenger.. lykke til edit: endra no greier i handlevogna https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=42259

Endret av kjellthore
Lenke til kommentar

jeg kan ta vare på dem.... men jeg har ikke peiling på bygging.. elle rhar lest en del... men har aldri prøvd...

jeg harØ DVD rom , ikke mer enn det.. Resten trenger jeg.. hva mer trenge rjeg nå.. proseesor og hva mer.. TIl ca.: 5-6 tusen kr..

Jeg skal ha 1 gig i minne, og prossessor som har boxed m/vifte, og det skal være over 2,40 ghz.

Skjermkort skal je gogså ha.. PCI skjermkort... harddisk... Ca: 200-250 gb... Hva

Strømfrosyning har jeg på en annen pc..

Lydkort skla jeg også ha... .7.1 sorround..

Men er det best om jeg kjøper et PCI hovedkort... Eller har den gått ut for dato for å si detsånnn...??

Lenke til kommentar

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=42259

det der er en komplett pc.. billig hovedkort med intrigrert skjermkort.. om du hadde planer om å spare inn litt mer penger.. den pc'n jeg har satt sammen er helt komplett og det skulle ikke vere noen mangler.. (bortsett fra OS(windows, linux OL))

hvis du følger den lista der skulle du havne på komponenter som passer sammen.. det eneste som er litt vrient er å sette på cpu kjøler.. men jeg trur du vill klare det.. det er fine tegninger du kan følge..

Lenke til kommentar

INTEL

Antall Pris Totalt

ECS PT890T-A, VIA PT890, Socket-775, ATX, DDR2, LAN, SATA, PCI-Ex16

Varenr.: 329658

Lagerstatus: Ikke på lager. Ubekreftet 18 stk 2007-04-01 495 495

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz Socket LGA775, 2MB, BOXED m/vifte

Varenr.: 322632

Lagerstatus: 100+ stk på lager 1950 1950

Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB

Varenr.: 313834

Lagerstatus: 100+ stk på lager 1549 1549

Rebel R325 Sort, 2 X USB 2.0 og Audio, 350W Strømforsyning, 20/24pin

Varenr.: 319664

Lagerstatus: 1000+ stk på lager 449 449

Samsung SpinPoint P120 250GB SATA2 8MB 7200RPM

Varenr.: 307913

Lagerstatus: 1000+ stk på lager 650 650

Sapphire Radeon X1650PRO 256MB GDDR3, PCI-Express,Ultimate Edition,Lite-Retail

Tot pris + frakt: 6401kr

AMD + ATI

AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/vifte

Varenr.: 320790

Lagerstatus: 2 stk på lager 1295 1295

Asus M2V, VIA K8T890, Socket-AM2, DDR2, GbLAN, SATAII, ATX, PCI-Ex16

Varenr.: 321114

Lagerstatus: 21 stk på lager 599 599

XFX GeForce 7600GT 256MB GDDR3 XXX, PCI-Express, 2xDVI/HDTV, 590/1600Mhz

Varenr.: 318606

Lagerstatus: 100+ stk på lager 1395 1395

TwinMOS DDR2 PC4200 2048MB Dual Pack KIT ,w/two matched DDR2 PC4200 1024MB CL4

Varenr.: 312091

Lagerstatus: 50-99 stk på lager 1249 1249

Rebel R325 Sort, 2 X USB 2.0 og Audio, 350W Strømforsyning, 20/24pin

Varenr.: 319664

Lagerstatus: 1000+ stk på lager 449 449

Western Digital Caviar SE16 400GB SATA2 16MB 7200RPM

Varenr.: 331869

Lagerstatus: 50-99 stk på lager 995 995

Tot pris + frakt: 6251 NOK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...