Gå til innhold

Splinter Cell: 5 oppdrag kun for Xbox Live-brukere

Nexxi

Anbefalte innlegg

Quote:

Den 2002-12-10 20:01, skrev Qrt_:

Jc-g:

Du tilpasser argumentasjonen din ganske kraftig gjennom debatten. Du har for eksempel spilt en god del på at det aldri ble reklamert med 14 brett. Når dette blir kraftig motbevist blir det merkelig tyst rundt den saken fra din side. At du ikke synes ryktene er noe å diskutere vil ikke si at andre ikke synes det. Hvis du deltar så til de grader i en diskusjon som du synes er helt på jordet så sier jo det en god del.. En annen ting er jo at du baserer dine argumenter like mye på spekulasjoner som andre i denne tråden.

Angående ditt punkt 1 ("Brettene var ikke ferdige da spillet ble sluppet til butikkene."):

Nei, da burde kanskje ikke spillet vært sluppet før brettene var ferdige heller. Spillet er ferdig som i "et bra spill", javel, men muligens ikke så godt som det kunne vært. Dette er ganske vesentlig, for som kunder vil vi (de fleste av oss i alle fall) ha så gode produkter som mulig, og fra kunders synspunkt er det da selvfølgelig ikke det viktigste om spillet rekker julesalget eller ikke. Og i allefall ikke om det kommer ut mens MS enda har enerett på dette eller ikke.

Av og til så lurer jeg på om dere leser innleggene, eller bare noen få linjer. Jeg sa flere ganger at bakpå spillboksen så står det helt klart at det er 9 brett. Det er tross alt det som er viktigst. At det står klart på produktet hva det inneholder. Er du ikke fornøyd med det, så kjøper du det ikke. Jeg har ikke sagt noe mer enn dette, og står fremdeles inne for det. Når det gjelder annen markesføring, så har ikke jeg sett noe til det, og kan derfor ikke uttale meg om det. Når det gjelder de nevnte intervjuene, så ble de publisert før spillet ble sluppet, eller hadde gått i trykken. Ting kan skje i denne prosessen.

Jeg deltar i denne diskusjonen fordi det provoserer så enormt mye når folk presenterer rykter som fakta. Det er det jeg kritiserer. Jeg har faktisk ikke sagt et ord om min holdning til saken, hvis det skulle vise seg å stemme. Det er av prinsipp jeg gjør det. Jeg har gjennom hele debatten vært konsekvent, og kun sagt at ingen vet med sikkerhet hva som har skjedd.

Jeg har kritisert dere for å være så skråsikre på hva som har skjedd. Den generelle tonen har vært at dette ble gjort bevisst fra Ubi og MS sin side. Dere har påstått at dette ble gjort for å promotere Xbox Live, og for å tjene ekstra penger på de brettene som ble utelatt. Dette kan vise seg å stemme, men det kan også vise seg å være fullstendig galt. Ingen vet!

Grunnen til at jeg har vært aktiv her, er fordi jeg ikke tollerer måten dere debattere på. Det har blitt mer og mer klart gjennom hele diskusjonen. Hvis du vil ha en forklaring på hva som er galt, så bør du lese mitt forrige innlegg en gang til.

Stupid people should not reproduce.

[ Denne Melding var redigert av: jc-g på 2002-12-10 21:36 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når ble dette en "debatt"? Hvis du kaller dette en debatt, så er mitt råd til deg å oppsøke en virkelig debatt så skjønner du kanskje forskjellen. Og hvis du blir så provosert av innlegg på et forum på internett, at du bare må poste, så er mitt råd til deg å skaffe deg et liv. Dette er et diskusjonsforum der folk ytrer ulike meninger, og hele denne tråden baserte seg på rykter fra STARTEN av. Vi har alle sagt det hundre ganger nå, så kommer du etter 5 sider og presenterer det som noe revolusjonerende og nytt at vi diskuterer rykter. For å være ærlig, så virker det som det bare er du som ikke skjønner tegninga. Og hvis folk vil diskutere rykter, så la de få gjøre det da. Og hvis du ikke vil diskutere rykter, så ignorer tråden (det er faktisk 3. gang jeg sier dette til deg nå. Teskje?) Må du poste bare for å poste eller? *host* kronisk kverulant *host* Virker som du blir personlig fornærma når noen uttaler seg negativt om Splinter Cell. Har du aksjer i UbiSoft kanskje? Eller Microsoft? Skulle nesten tro det. Dette er det siste du hører fra meg.

Til bidz: Godt poeng. Det skal bli spennende å se hva de gjør om etpar måneder. Er enige at de dummer seg ut hvis spillet får en annen handling.

Kunne tenkt meg kommentarer fra dere på det med dattera til Sam som blir kidnappa. Interessant å høre hvordan andre oppfatter denne delen av historien. Jeg synes det er skikkelig dårlig sydd sammen på akkurat dette punktet.

Lenke til kommentar

Quote:

Linuxguru:

Når ble dette en "debatt"? Hvis du kaller dette en debatt, så er mitt råd til deg å oppsøke en virkelig debatt så skjønner du kanskje forskjellen. Og hvis du blir så provosert av innlegg på et forum på internett, at du bare må poste, så er mitt råd til deg å skaffe deg et liv. Dette er et diskusjonsforum der folk ytrer ulike meninger, og hele denne tråden baserte seg på rykter fra STARTEN av. Vi har alle sagt det hundre ganger nå, så kommer du etter 5 sider og presenterer det som noe revolusjonerende og nytt at vi diskuterer rykter.

Enig med deg der. Dette er jo et diskusjons-forum - ikke et saklig debatt-forum der alt må være basert på 100% fakta hele tiden. Dersom en ikke skal ha lov til og si sin mening og diskutere rykter uten at en blir nedgravd av andre, så er jo det negativt. Begynner jo og minne om Stortinget - og DET er ikke positivt :smile:

Quote:

Jc-g:

Vil du si at Konami er dumme hvis de gir ut en spesial versjon av MGS:S på PS2? Dette skjer hele tiden min kjære venn. Om det skjer med Splinter Cell også, så er vel ikke det en enorm nyhet?

Til info, så er MGS2: Sons of Liberty og MGS:2 Substance et identisk spill. Story-line spillingen er totalt 100% identisk, ingen ekstra brett, ingen mindre, osv. Eneste som er ekstra i Substance er at det er masse ekstra-ting (VR Missions, etc) som IKKE har NOEN tilknyttning til storyline spillinga og gjøre.. ergo så påvirker ikke det spillet på den måten at det forandrer hele opplegget.

Dersom UbiSoft velger og forandre story'n eller legge til ekstra brett i selve story-line spillinga til SC - så er ikke det og slenge inn no ekstra bonus ting som en kan leke med, men det er og forandre hele spillet, og - det er negativt.

Lenke til kommentar

Vel, da jeg tilfeldig gikk gjennom min xbox hdd tidligere i dag, fant jeg noe snålt i Splinter Cell mappen. Nemlig følgende:

/F/Games/Splinter_Cell/LMaps/

000_menu/

001_Training/

002_Tbilisi/

003_DefenseMinistry/

004_CaspianOilRefinery/

005_CIA/

006_Kalinatek/

009_ChineseEmbassy/

010_Abattoir/

011_ChineseEmbassy/

012_PresidentialPalace/

altså, dette er under "LMaps" katalogen på Splinter Cell plata. LMaps kan jeg garantert si at er en forkortelse for "Level Maps". Og alt jeg har listet opp er altså mapper.

Noen som ser noe som mangler? se gjerne mellom 006_Kalinatek og 009_ChineseEmbassy - der mangler faktisk level 7 og 8. Altså er det garantert noe som har blitt rippet rett ut fra storyline spillinga til Splinter Cell. Hvorfor? det kan ingen svare på, forutom UbiSoft (eller Microsoft). Dessuten så hopper vanskelighetsgraden opp ganske mye fra level 6 til level 9 også. Noe som også ikke stemmer iflg. den kommentaren en av utviklerne sier på en av klippene i "behind the scenes", altså at vanskelighetsgraden skal utvikles lineært over alle brettene.

Og som noen tidligere har sagt, så var det dette med datteren til Sam Fisher - kanskje level 7 eller 8 bestod av og redde henne ellerno? hvem vet. Surt er det uansett og vite at det faktisk er 2 level/missions som har rett og slett blitt kutta ut midt i selve spillet.

Andre som har en modda xbox kan gjerne dobbeltsjekke dette ved og enten kopiere inn SC på hdd'en og gå gjennom med en ftp klient eller programmet boXplorer. Mulig det også går an og browse dvd plata, men det har jeg altså ikke prøvd.

Og dersom dette var planlagt, altså at de 2 mission'ene skulle tas bort/ikke være med i spillet, så hvorfor har ikke UbiSoft nummerert mission'ene riktig? kanskje de ble presset til det i siste liten, for og rekke deadline'n sin (eller at Microsoft trykka på), ergo så rakk de heller ikke og re-nummerere mission'ene.

[ Denne Melding var redigert av: bidz på 2002-12-13 18:03 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-13 16:48, skrev bidz:

000_menu/

001_Training/

002_Tbilisi/

003_DefenseMinistry/

004_CaspianOilRefinery/

005_CIA/

006_Kalinatek/

009_ChineseEmbassy/

010_Abattoir/

011_ChineseEmbassy/

012_PresidentialPalace/

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: bidz på 2002-12-13 18:03 ]</font>

Hvis dette stemmer så er jo saken klar. Tydelig hva som har skjedd her. De har fjerna et par spill for at vi ska betale ekstra for å laste de ned.. Det kanke bare være en "tilfeldighet". Jeg er også enig i at vanskelighetsgraden øker no sinnsykt fra Kalinatek til Chinese Embassy... Vanvittig forskjell på de to bretta, selv om de kommer etter hverandre..

Du fra gamer.no som ringte Ubisoft: Hva med å ringe en gang til med disse "bevisa" - hvis de er sanne?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-14 02:50, skrev djorgen:

Du fra gamer.no som ringte Ubisoft: Hva med å ringe en gang til med disse "bevisa" - hvis de er sanne?

Hvorfor det? Ubi Soft vet at de er fjernet, og jeg har videreformidlet svaret de gav meg når jeg spurte hvorfor i to tidligere poster. Noe spesielt du vil vite utover det?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette kan vel langt på vei kalles bevis for det vi har spekulert på i denne tråden, foruten at vi aldri får bekreftet motivasjonen. Jeg kan likevel tenke litt høyt om XBox Live! - Som dere sikkert vet, er det en spesiell ting som skiller XBox Live! fra f.eks. Sony og Nintendos (?) online-tjeneste. For XBox sin del sitter Microsoft på *alle* serverne og rettighetene (og derfor også pengene), mens på f.eks. PS2 så kan spillprodusentene selv sette opp egne spillservere. Ergo vil Sony ikke tjene noe på onlinespilling, bortsett fra salg av bredbåndsadapter og evt avgifter de måtte pålegge spillprodusentene. Microsoft derimot, for å si det på en klisjeaktig måte, sitter med bukta og begge endene med XBox Live!

UbiSoft vil jo ikke tjene en dritt på å ta ut 5 brett og legge de ut på XBox Live!, ettersom Microsoft kontrollerer pengesekken. Etter min mening, blir det mer og mer tydelig i denne saken at Microsoft har gitt X antall kroner til UbiSoft for å få legge 5 brett til XBox Live! Fin måte for Microsoft å promotere tjenesten på, men råttent overfor forbrukeren etter min mening. Microsoft overrasker meg ikke lengre, men UbiSoft taper ansikt i denne saken. Og enda verre blir det hvis spillet kommer med 14 brett på GC/PS2/PC. Skal bli utrolig interessant å se hvordan UbiSoft skal ro dette iland :-?

Jeg mener fortsatt Splinter Cell for XBox er et knakende godt spill, men hadde jeg vist det jeg vet idag, ville jeg aldri kjøpt Splinter Cell for XBox. Litt prinsippfast må man være, og å bevist boikotte et produkt er kanskje den beste måten en forbruker kan gi uttrykk for sin misnøye på. Bare så synd at "bevisene" i denne posten ikke kom ut før nå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...