Linuxguru Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Vil igjen nevne at premissene for min argumentasjon er at faktisk Splinter Cell blir lansert under det samme navnet for PC/Gamecube/PS2 med 5 ekstra brett, og derfor en annen storyline. Quote: Den 2002-12-09 14:46, skrev Jc-g:Og til deg Linuxguru:Synes du det er urettferdig at PC brukerene av Rallisport får med multiplayer over nettet, mens Xbox brukerne ikke fikk det? Du vet at det ikke er noe særlig mer enn 6 måneder siden det spillet kom på Xbox, og det hadde vel ikke vært umulig å legge inn dette på Xbox versjonen også. Synes ikke dette er en riktig sammenligning - det er tross alt ikke snakk om et annet spill, om du legger til multiplayerdel. Men hvis Splinter Cell for PC/Gamecube/PS2 kommer med 5 nye brett - og derfor også en utvidet handling - så er det snakk om et annet spill, ikke bare en ekstra feature. Dessuten tror jeg at RalliSport ble sluppet samtidig med xbox lanseringen, så det er lengre enn 6 måneder. Leste nettopp på Ubisoft sitt forum at PS2 versjonen er bekreftet 01.03.2002 forresten, så dette ser jo bra ut for PS2-eiere. Quote: Den 2002-12-09 14:46, skrev Jc-g:Hvis det skulle vise seg at Splinter Cell til PC har flere brett, så kan jeg fremdeles ikke skjønne hvorfor du har et problem med det. Som sagt 1000 ganger før; så lenge Splinter Cell er et komplett produkt, som det er i dag, så har vi ingen ting å klage over. Det er faktisk et av de viktigste argumentene i denne debatten her, og hvis du er så dum at du ignorerer det, så er det ikke mulig å diskutere fornuftig med deg. Hvorfor skal du sitte og avgjøre hva som er det viktigste argumentet i denne diskusjonen? Det får vel være opp til hver og en å bestemme hva de synes er viktige argumenter. Og å kalle folk dum bare fordi de ikke kjøper din argumentasjon, sier mer om deg enn meg. Gitt at Splinter Cell for PC/Gamecube/PS2 har 5 flere brett og derfor en annen story, så er xbox versjonen tydeligvis rushet til markedet. Da kan du ikke vente at alle synes det er greit å inngå dette kompromisset for å få spilt spillet 2 måneder tidligere. Jeg har ingen interesse av å være betatester for et selskap og samtidig betale fullpris for et produkt som de presenterer som ferdig. Quote: Den 2002-12-09 14:46, skrev Jc-g:Jeg har sagt det altfor mange ganger tidligere, og sier det for siste gang nå. En diskusjon som baseres på rykter eller påstander som ikke kan bekreftes er UINTERESSANT! Det blir først interessant å diskutere dette når alle de nevnte punktene blir bekreftet. Inntil så skjer, kommer ikke denne diskusjonen noen vei. Du er ikke den eneste som har sagt dette utallige ganger. Men kanskje flere av oss synes det er interessant å diskutere denne saken. Hvis du finner den uinteressant, så foreslår jeg at du ignorerer denne diskusjonen fra nå av. TST: Bra du tok deg tiden å kontakte UbiSoft om dette. Jeg mener dette bekrefter langt på vei at UbiSoft har hatt et tidspress på seg for å levere produktet for xbox, og at det har blitt rushet til markedet - og ettersom Microsoft har eksklusiv avtale på Splinter Cell frem til 2003, så ser du jo hvem som har stått bak og dyttet. Det hadde ikke vært noe i veien for å levere Splinter Cell til samtlige plattformer en gang i februar 2003. Men i denne saken får jo Microsoft både i pose og sekk. De får Splinter Cell ut på markedet i julerushet og de får promotert XBox Live! samtidig. Ganske enkelt kvalmende genialt... Og for å fyre enda mer opp under dette, så vet vi jo alle at Microsoft i det lengste forsøkte å holde skjult at Splinter Cell faktisk kom for andre plattformer også. Vi ble jo lenge ledet til å tro at Splinter Cell var XBox exclusive, eller hva? (Husk å lese det jeg skrev øverst i posten før dere svarer nå da :wink: ) Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Quote: Den 2002-12-09 20:53, skrev Linuxguru:Leste nettopp på Ubisoft sitt forum at PS2 versjonen er bekreftet 01.03.2002 forresten, så dette ser jo bra ut for PS2-eiere. Dette blir for dumt. For det første så vil jeg ha en link når du kommer med påstander som dette. Og for det andre så tror jeg Ubi heller ville ha gått ut med en pressemelding i stedet for et innlegg på sitt eget forum. Link! Quote: Hvorfor skal du sitte og avgjøre hva som er det viktigste argumentet i denne diskusjonen? Det får vel være opp til hver og en å bestemme hva de synes er viktige argumenter. Og å kalle folk dum bare fordi de ikke kjøper din argumentasjon, sier mer om deg enn meg. Herregud!!! For det første så sa jeg at det var ETT av de viktigste argumentene, og ikke det viktigste. For det andre så er det riktig at du er ignorant, når du ikke tar med det argumentet i vurderingen. Quote: Gitt at Splinter Cell for PC/Gamecube/PS2 har 5 flere brett og derfor en annen story, så er xbox versjonen tydeligvis rushet til markedet. Da kan du ikke vente at alle synes det er greit å inngå dette kompromisset for å få spilt spillet 2 måneder tidligere. Jeg har ingen interesse av å være betatester for et selskap og samtidig betale fullpris for et produkt som de presenterer som ferdig. Nok en gang. For det første så har du TOTALT misforstått her. Du kan umulig ha spillt Splinter Cell hvis du mener at det minner om betatesting. Jeg er i og for seg enig med deg i dette på generelt grunnlag, men jeg mener dette tilfellet ikke går i den kategorien. Det hadde vært noe annet hvis Splinter Cell hadde inneholdt 14 brett som var fullt av bugs. Da kunne jeg vært med å klaget. Men det er ikke tilfellet her. Quote: Du er ikke den eneste som har sagt dette utallige ganger. Men kanskje flere av oss synes det er interessant å diskutere denne saken. Hvis dufinner den uinteressant, så foreslår jeg at du ignorerer denne diskusjonen fra nå av. Kan du forklare meg hvorfor det er interessant å diskutere denne saken,når ingen av premissene kan dokumenteres? Det blir som å diskutere hvorfor Sony om 3 måneder planlegger å dobble prisen på spill.. Quote: TST: Bra du tok deg tiden å kontakte UbiSoft om dette. Jeg mener dette bekrefter langt på vei at UbiSoft har hatt et tidspress på seg for å levere produktet for xbox, og at det har blitt rushet til markedet Man trenger ikke å være Einstein for å forstå at Ubi har hatt tidspress på seg, men det har ikke blitt rushet. Det er en viss forskjell. Hvis et spill er rushet, så vil det inneholde så mange bugs at det knapt er spillbart. Det er ikke tilfellet her. Jeg vil si at betegnelsen rushet hadde passet bedre hvis spillet inneholdt 14 uferdige brett. Lenke til kommentar
Nexxi Skrevet 9. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2002 Hum jeg vil definere noe som ikke rakk og bli ferdig og måtte fjerne 5 missions, som rushet. At de måtte kutte ned i lengden osv, rettfør utgivelse fordi de ikke rakk og kvalitetssikre de andre 5 missiona. Det er og rushe. Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 For ikke å snakke om at Splinter Cell krasjer i tide og utide. Utilgivelig på en konsol, der hardware- og softwaremiljøet er uniformt fra xbox til xbox. Og jeg gidder faktisk ikke svare mer på det du sier JC-g, når du påstår at det er jeg som misforstår "TOTALT" - da må jeg bare le av deg. Kanskje en ide å begynne å lese tråden fra starten igjen, så du får ting i perspektiv. Foreslår at du endrer signatur jeg, hvis du noen gang har planer om å gå til anskaffelse av unger. Et lite tips derimot er å ikke rushe seg. Da unngår du bugs på ungene som f.eks. 7 fingre istedet for 10... Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Quote: Den 2002-12-09 22:56, skrev Linuxguru:Og jeg gidder faktisk ikke svare mer på det du sier JC-g, når du påstår at det er jeg som misforstår "TOTALT" - da må jeg bare le av deg. Kanskje en ide å begynne å lese tråden fra starten igjen, så du får ting i perspektiv. Foreslår at du endrer signatur jeg, hvis du noen gang har planer om å gå til anskaffelse av unger. Et lite tips derimot er å ikke rushe seg. Da unngår du bugs på ungene som f.eks. 7 fingre istedet for 10... Yes, og hvor ble det av DIN berømte saklighet :lol: Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Quote: Den 2002-12-09 22:32, skrev Quaker:Hum jeg vil definere noe som ikke rakk og bli ferdig og måtte fjerne 5 missions, som rushet. At de måtte kutte ned i lengden osv, rettfør utgivelse fordi de ikke rakk og kvalitetssikre de andre 5 missiona. Det er og rushe. Rushe er å gi ut 14 uferdige brett. Jeg vil ikke kalle det rushing når de bestemmer seg for et konkret antall brett, og kvalitetsikrer dem skikkelig. Men du skal få beholde din mening hvis du ønsker det. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Hvis det er slik at Splinter Cell vil ha 14 missions på PS2/GC/PC/whatever, og 9 på Xbox - vel.. ok - kanskje ikke rushet, bare en "lite-utgave" på Xbox da. Men, så var det dette med alle disse rapporterte bugs'ene med SC også.. kræsj, kræsj og kræsj, bugs, osv.. tja.. 5 missions mindre enn det i utgangspunktet skulle ha.. spillet har endel bugs.. Ganske enkelt og tenke seg til hva som har skjedd da er det ikke? jo. Rushet. Synes egentlig situasjonen er ganske kul jeg. For før SC ble sluppet, så rakka og hakka Xbox-fanboys'ene ned på PS2 eiere pga. at GTA:VC hadde blitt rusha, var full av bugs og yadda-yadda-yadda.. "alt for og rekke julesalget".. "sånt skjer ikke på Xbox!! Microsoft har MYE strengere kvalitetssikring enn Sony har!!! (du vet hvem du er)" osv. Så skjer det - årets spill på Xbox blir sluppet, og joda - hva har skjedd? rushet. bugs. mangler missions.. altså totalt mye værre enn situasjonen med GTA:VC. Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Lol bidz, har du noen dokumentasjon på det der? Selv har ikke jeg og mine venner merket noenting til de, jeg har ikke opplevd en eneste bugg i SC, og jeg har kommet til 5.brett. Lenke til kommentar
Nexxi Skrevet 10. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2002 Det kommer kanskje at du ikke vet hva betydning bugz er... Men det er et faktum at det er mange bugs i Splinter Cell, hvis du leser litt opp, eller en annen tråd som heter "Fortjener splinter Cell disse gode kritikkene" der står det en del bugs.. Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Linuxguru skrev: "For ikke å snakke om at Splinter Cell krasjer i tide og utide. Utilgivelig på en konsol, der hardware- og softwaremiljøet er uniformt fra xbox til xbox." Jeg har spelt SC i 1 uke nå, og det hakke kræsja EN gang! Skjønner ikke hva du våser om... Men dog, man må behandle boxen som det er en pc - etter 3 timer med spelling kan man ta en pause på 15 minutter... hakke no imot det. Lenke til kommentar
mep2k Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Diablo 2 gjorde akkurat det noen her sier. De fjerna siste akt, og hvis du skulle spille spillet ferdig måtte du kjøpe den delen også. Jeg er så absolutt ikke enig at det er tilfellet på splinter cell. Det er et vanvittig bra spill som absolutt er et ferdig produkt. At de tok ut 5 brett er selvfølgelig en kjedelig ting, men ingenting å bitche over. Det er en grunn til at de gjorde det, kanskje de mente spillet var bedre uten. Og uannsett vil vi kunne få dem senere til en mye mindre pris enn en expansion pakke ville kostet. Så slutt å syt... Gled deg over et vanvittig bra spill istedet. Lenke til kommentar
Nexxi Skrevet 10. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2002 Om det har kræsjet en gang for deg, så opplever mange at det kræsjer, ustabil coding, det er utilgjiveldig på konsoll som linux sier.. På training mission så crashet det 5 ganger.. På samme sted.. Etter det har det bare skjedd et par ganger da, men uansett. Lenke til kommentar
TST Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Jeg har nå fått litt mer svar på mine spørsmål etter en ny samtale med Ubi Soft i dag. Allikevel er det ikke svar nok, men de kommer tilbake til meg når de vet mer. Q: Var brettene som kommer via Xbox Live ferdige da spillet ble sluppet til butikkene? A: Nei, det var de ikke. Q: Kommer Ubi Soft til å kreve penger for at man skal kunne laste ned brettene? A: Det vet de ikke. De vet ikke engang om de skal være tilgjengelig for nedlasting. Ingen offisielle beskjeder er gitt om hva som kommer til å være tilgjengelig via Xbox Live. Q: Hører de eksta brettene med til spillhandlingen? Kan man unnvære dem og allikevel få en full forståelse av handlingen i spillet? A: Man klarer seg fint uten banene, og Ubi Soft sin PR-representant jeg snakket med visste ikke hvordan de var ment å passe inn i historien. Q: Når vil man kunne laste dette ned? Og hva gjør de som ikke har Xbox Live. A: Som sagt, de aner ikke hva som vil finnes via Xbox Live-tjeneste. Ingenting har blitt sagt. Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Bra oppfølging dette, TST. En kan jo bare tenkte seg til de furorer som vil oppstå hvis Splinter Cell kommer med 5 ekstra brett, og derav utvidet handling, for andre plattformer. Tror UbiSoft skyter seg selv i foten hvis det skjer, eller hva? Men det er svært lite innen denne industrien som sjokkerer meg lengre, så vi får bare smøre oss med tålmodighet og vente til utpå nyåret. Har forresten sjekka opp det der med at dattera di blir kidnappa osv som jeg nevnte over. Når du legger tjukken inn i lastebilen på slutten av CIA brettet, så sier han medhjelpergjøken din at dattera di var ok likevel så du kan slappe av. Det kommer helt ut av det blå forresten, og skjønner ikke hvorfor dette med dattera di har fått plass i historien i det hele tatt. Akkurat her er historien syltynn - men merk: det trenger heller ikke å ha noe med de 5 spøkelsesbrettene å gjøre. Det virker bare så jævli feilplassert og unødvendig. Skjønner liksom ikke poenget... Flere som finner akkurat dette høyst merkelig? Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Quote: Den 2002-12-10 13:56, skrev Linuxguru:Bra oppfølging dette, TST. En kan jo bare tenkte seg til de furorer som vil oppstå hvis Splinter Cell kommer med 5 ekstra brett, og derav utvidet handling, for andre plattformer. Tror UbiSoft skyter seg selv i foten hvis det skjer, eller hva? Men det er svært lite innen denne industrien som sjokkerer meg lengre, så vi får bare smøre oss med tålmodighet og vente til utpå nyåret. Har forresten sjekka opp det der med at dattera di blir kidnappa osv som jeg nevnte over. Når du legger tjukken inn i lastebilen på slutten av CIA brettet, så sier han medhjelpergjøken din at dattera di var ok likevel så du kan slappe av. Det kommer helt ut av det blå forresten, og skjønner ikke hvorfor dette med dattera di har fått plass i historien i det hele tatt. Akkurat her er historien syltynn - men merk: det trenger heller ikke å ha noe med de 5 spøkelsesbrettene å gjøre. Det virker bare så jævli feilplassert og unødvendig. Skjønner liksom ikke poenget... Flere som finner akkurat dette høyst merkelig? Ser du at du, Quaker, Qrt og Bidz har tatt feil nå? 1. Brettene var ikke ferdige da spillet ble sluppet til butikkene. 2. Det er ikke bestemt om det i det hele tatt skal koste penger å laste dem ned, hvis de blir tilgjengelig via Xbox Live. 3. Det er heller ikke avklart hvilke brett som evt. skal bli tilgjengelige. 4. De vet ikke en gang hvordan de skal passe inn i historien. Jeg tror hele deres STORE kosnpirasjons teori har gått i oppløsning rett foran øynene deres. Dere har hele tiden påstått at 5 brett ble fjernet for at de senere skal promotere Xbox Live. Quote: Den 2002-12-05 22:19, skrev Linuxguru:Hadde jeg vært like beregnende og kynisk som Microsoft, og interessert meg kun for å tjene mest mulig penger og kapre mest muig kunder til nye tjenester uten å å ta hensyn, så ville jeg selvfølgelig tvunget UbiSoft til å fjerne 5 brett som kunne lastes ned fra min nye og supre tjeneste! Quote: Den 2002-12-04 23:11, skrev Quaker:Syntes du ikke det er teit at når de prata om de 14 missiona sine i intervjuene og de kutter ut 5 for og senere gjøre det mulig og laste de ned på Xbox live, og du må betale for 4 av de og 1 får du gratis? Dette er jo på trynet, og du må jo skjønne hvorfor jeg reagerer på det. Dere har påstått at Microsoft og Ubi kun har gjort dette for å tjene mer penger. Quote: Den 2002-12-05 21:30, skrev Quaker:En ting er at de tok bort 5 missions, greit, men at du igjen kan laste ned de samme 5 missiona på Live etterpå, mot PENGER er det som er irriterende. Quote: Den 2002-12-05 01:21, skrev Qrt_:MS gjør jo ikke dette for å forbedre spillet på noen måte, men for å tyne mest mulig penger ut av forbrukerne. Sleipe markedsføringstriks rett og slett. Håper dere nå for en gang skyld ser at dere baserer dette på mildt sagt vaklende informasjon. Jeg har sagt det utallige ganger før, og sier det for aller siste gang nå: Du skal aldri basere argumentene eller premissene for en diskusjon på løse rykter! Da får du et resultat som dette her. Sett i lys av de svarene som kom fra Ubi, så har hele denne diskusjonen vært meningsløs, i og med at ingen ting har vært basert på fakta. Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Hadde bestemt meg for å ignorere deg videre jeg Jc-g, men du presterer gang på gang å hoste opp usakeligheter og tar ting ut av perspektiv og setter det sammen som det selv passer deg. Quote: Den 2002-12-10 14:54, skrev Jc-g:Ser du at du, Quaker, Qrt og Bidz har tatt feil nå? 1. Brettene var ikke ferdige da spillet ble sluppet til butikkene.2. Det er ikke bestemt om det i det hele tatt skal koste penger å laste dem ned, hvis de blir tilgjengelig via Xbox Live.3. Det er heller ikke avklart hvilke brett som evt. skal bli tilgjengelige.4. De vet ikke en gang hvordan de skal passe inn i historien.Jeg tror hele deres STORE kosnpirasjons teori har gått i oppløsning rett foran øynene deres. Dere har hele tiden påstått at 5 brett ble fjernet for at de senere skal promotere Xbox Live. Hvor har vi tatt feil om jeg tørr spørre? Har vi liksom fått bevis nå da, for at det ikke er som vi sier? T.o.m. TST sier jo at UbiSoft på langt nær har sagt nok for verken å avkrefte eller bekrefte det vi diskuterer. Jeg står fortsatt 100% for alt jeg har sagt i denne tråden, og ingenting av det er fortsatt motbevist. Til og med du skjønner at UbiSoft ikke kan gå ut offentlig å si at de kuttet 5 brett pga press fra Microsoft. Det ville i så fall vært å invitere til ørtæv-fæst. Og det var som basis i dette at jeg sa at UbiSoft ville være direkte dumme hvis de lanserte Splinter Cell med en annen storyline på andre plattformer. Er det så vanskelig for deg å skjønne dette? Når det gjelder punkt 1 over, så slipper man ikke et spill som er 2/3 ferdig. Hvis 5 brett enda gjenstod å teste/lage/whatever, så utsetter man spillet til man er ferdig. Hvis man ikke da har forpliktet seg til å levere spillet for Microsoft til julerushet <- OG DETTE ER HELE POENGET MITT OGSÅ! Da er spillet etter min mening rushet til markedet. Når det gjelder punkt 2-3 over, så er ingen av oss uenige i det. Tror ikke noen av oss har diskutert det engang - prøv å hold deg til saken. Og det er ikke noe rart at UbiSoft ikke vet svaret på punkt 4. Det blir jo litt vanskelig å integrere 5 nye brett i en historie de alt har fortalt, eller hva? Quote: Den 2002-12-10 14:54, skrev Jc-g:Dere har påstått at Microsoft og Ubi kun har gjort dette for å tjene mer penger. Selvfølgelig! Tror du virkelig dette dreier seg om noe annet enn penger og markedsandel? Da har du virkelig mye å lære om kapitalismens utbredelse i vesten. Quote: Den 2002-12-10 14:54, skrev Jc-g:Håper dere nå for en gang skyld ser at dere baserer dette på mildt sagt vaklende informasjon. Jeg har sagt det utallige ganger før, og sier det for aller siste gang nå: Du skal aldri basere argumentene eller premissene for en diskusjon på løse rykter! Da får du et resultat som dette her. Sett i lys av de svarene som kom fra Ubi, så har hele denne diskusjonen vært meningsløs, i og med at ingen ting har vært basert på fakta. Ingen av oss baserer oss på fakta, ikke en gang du. Men selvfølgelig kan du basere premissene for en diskusjon på rykter. Skjønner ikke hvor du har det fra. Hvorfor tror du Se&Hør selger så mange blader? Fordi de har slike dyktige journalister og glimrende artikler? Faktisk er jo hele denne diskusjonen basert på rykter i utgangspunktet, og hvis du ikke liker det så la være å svare - det er faktisk så enkelt. Om du mener det er idiotisk å diskutere rykter, eller spekulere om hvorfor ting er som de er, så la være å delta. Enkelt! Jeg har oppfordret deg en gang tidligere å ignorere denne tråden videre hvis du ikke har interesse av å diskutere dette, men det ser ikke ut som du tar hintet. Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Quote: Har forresten sjekka opp det der med at dattera di blir kidnappa osv som jeg nevnte over. Når du legger tjukken inn i lastebilen på slutten av CIA brettet, så sier han medhjelpergjøken din at dattera di var ok likevel så du kan slappe av. Det kommer helt ut av det blå forresten, og skjønner ikke hvorfor dette med dattera di har fått plass i historien i det hele tatt. Akkurat her er historien syltynn - men merk: det trenger heller ikke å ha noe med de 5 spøkelsesbrettene å gjøre. Det virker bare så jævli feilplassert og unødvendig. Skjønner liksom ikke poenget... Flere som finner akkurat dette høyst merkelig? Din satan, vennligst ikke skriv spoilere. Jeg må enda vente til julaften med å spille det varmere strøk down unders spillet. :sad: (Lol, tøff sensur) [ Denne Melding var redigert av: XDamage på 2002-12-10 17:52 ] Lenke til kommentar
bidz Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Quote: Den 2002-12-10 07:14, skrev b-duvaland:Lol bidz, har du noen dokumentasjon på det der? Selv har ikke jeg og mine venner merket noenting til de, jeg har ikke opplevd en eneste bugg i SC, og jeg har kommet til 5.brett. Nå har jeg selv spillt SC frem til brett 3 (oljeplattformen), og ikke opplevd noen spesielle bugs (forutom at jeg synes fienden kan komme litt vel nærme deg uten at de ser deg, men dette trenger jo ikke og være en bug). Kilden jeg baserer meg på er de tusenvis av postene på div. forum verden over hvor kunder som har kjøpt SC klager over at spillet fryser nå og da, osv, osv. det har selv blitt postet på dette forumet endel merkelige løsninger på og få SC til og oppføre seg normalt (bytte håndkontroll port når det henger, osv, osv.. du finner nok tråden om du søker). Poenget mitt dog, er at hvis SC kommer med en litt annen storyline + 5 brett ekstra på PC/PS2/GC/whatever, så synes jeg UbiSoft og Microsoft har driti seg noe så inni [sensur] mye. Så det håper jeg virkelig de ikke gjør, for sin egen del. Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Quote: Den 2002-12-10 16:47, skrev Linuxguru:Hadde bestemt meg for å ignorere deg videre jeg Jc-g, men du presterer gang på gang å hoste opp usakeligheter og tar ting ut av perspektiv og setter det sammen som det selv passer deg. Det jeg hostet opp var sitater fra dere. Om du kaller det usakeligheter, så får det stå på din regning. Jeg vil evt. gjerne ha konkrete eksempler på hva jeg skrev i min forrige post som var usakelig. Du sier det gang på gang, uten å komme med konkrete eksempler. Tåpelig! Quote: Hvor har vi tatt feil om jeg tørr spørre? Klarer du fremdeles ikke å se det? Jeg kom med flere sitater her hvor dere tar det som fakta at MS og Ubi fjernet brettene for å promotere Xbox Live, og for å tjene penger på salg av brettene. Det er dette som er feil. Det har jo ikke blitt bekreftet noen kilder, og det blir derfor feil å påstå at det er dette som er bakgrunnen for at det angivelig er "fjernet" 5 brett! Quote: Har vi liksom fått bevis nå da, for at det ikke er som vi sier? Vi har faktisk fått bekreftet at brettene ikke var ferdig da spillet skulle lanseres. Bakgrunnen var ikke press fra MS om at de ekstra brettene skulle promotere Xbox Live. De vet ikke en gang klart hvorvidt brettene skal bli tilgjengelig via Xbox Live. Quote: Jeg står fortsatt 100% for alt jeg har sagt i denne tråden, og ingenting av det er fortsatt motbevist. Til og med du skjønner at UbiSoft ikke kan gå ut offentlig å si at de kuttet 5 brett pga press fra Microsoft. Det ville i så fall vært å invitere til ørtæv-fæst. Og det var som basis i dette at jeg sa at UbiSoft ville være direkte dumme hvis de lanserte Splinter Cell med en annen storyline på andre plattformer. Er det så vanskelig for deg å skjønne dette? Vil du si at Namco er dumme når de gir ut Dead to Rights i ny utgave på PS2 og Pal utgaven av Xbox? Vil du si at Konami er dumme hvis de gir ut en spesial versjon av MGS:S på PS2? Dette skjer hele tiden min kjære venn. Om det skjer med Splinter Cell også, så er vel ikke det en enorm nyhet? Quote: Når det gjelder punkt 1 over, så slipper man ikke et spill som er 2/3 ferdig. Hvis 5 brett enda gjenstod å teste/lage/whatever, så utsetter man spillet til man er ferdig. For endte gang: Vi vet ikke hva som var årsaken til at de fem brettene ikke ble med i sluttproduktet, annet enn at de faktisk ikke var ferdige. Hva om spillets historie ble bedre uten de 5 brettene? Kanskje produksjonen av dem ble nedprioritert fordi de ikke tilførete historien noe nytt. Det er utallige muligheter, og alt blir bare spekulasjon. Spekulasjon er egentlig helt uinteressant i en debatt, fordi mine påstander er like riktige eller like på jordet som dine. (Se lenger ned i innlegget, for å få et mer utfyllende svar på hvorfor man ikke kan basere en diskusjon på rykter) Quote: Hvis man ikke da har forpliktet seg til å levere spillet for Microsoft til julerushet <- OG DETTE ER HELE POENGET MITT OGSÅ! Da er spillet etter min mening rushet til markedet. Som jeg sa over, så vet vi ingenting om hvorfor brettene er utelatt. Inntil vi får fakta om dette, så blir alt du og alle andre her kommer med rene spekulasjoner. Quote: Når det gjelder punkt 2-3 over, så er ingen av oss uenige i det. Tror ikke noen av oss har diskutert det engang - prøv å hold deg til saken. Påstår du at jeg ikke holder meg til saken når jeg nevner de to punktene? Kan du da forklare meg hvorfor du har kommet følgende utsagn: Quote: Den 2002-12-05 22:19, skrev Linuxguru:Hadde jeg vært like beregnende og kynisk som Microsoft, og interessert meg kun for å tjene mest mulig penger og kapre mest muig kunder til nye tjenester uten å å ta hensyn, så ville jeg selvfølgelig tvunget UbiSoft til å fjerne 5 brett som kunne lastes ned fra min nye og supre tjeneste! Quote: Den 2002-12-05 22:19, skrev Linuxguru:Men merkelig nok dukker det opp 5 "nye" brett på XBox Live! Man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne tegninga. Disse sitatene berører nøyaktig de punktene jeg satt opp. I første sitat så påstår du indirekte at den eneste grunnen til at 5 brett ble fjernet, er at MS ønsker å tjene penger på salg av dem senere. I andre sitat så kommer du med en påstand, som går på punkt 3. For det første så er det ingen av oss som vet om det er 5 brett som blir tilgjengelig via Xbox Live. For det andre så er det heller ingen som vet om det evt. skal lages helt nye brett, eller om de skal benytte brettene som ikke ble ferdig i tide. Når du påstår at de to punktene ikke har blitt diskutert, så bør du tenke deg om en gang til. Du har selv berørt dem i et innlegg. Quote: Og det er ikke noe rart at UbiSoft ikke vet svaret på punkt 4. Det blir jo litt vanskelig å integrere 5 nye brett i en historie de alt har fortalt, eller hva? Nettopp! Det er derfor jeg sier at evt. ekstra brett sannsynligvis kommer til å bli solobrett, som ikke har noe å gjøre med historien i spillet. Dette vet jeg selvsagt ikke sikkert, så det kan hende at dette ikke er riktig. Quote: Selvfølgelig! Tror du virkelig dette dreier seg om noe annet enn penger og markedsandel? Da har du virkelig mye å lære om kapitalismens utbredelse i vesten. Hvordan kan du være så skråsikker på nettopp dette? Har du aldri hørt om at uforutsette ting kan skje under en prduksjonsprosess? Jeg mener at ingen her bør være så fordømt skråsikre på årsaken til dette. Jeg vet ikke, og det gjør ingen andre her heller. Quote: Ingen av oss baserer oss på fakta, ikke en gang du. Jeg baserer meg på det faktum at ingen vet med sikkerhet hva som er årsaken. Hvis du ikke har fått med deg det, så følger du rimelig dårlig med. Quote: Men selvfølgelig kan du basere premissene for en diskusjon på rykter. Skjønner ikke hvor du har det fra. Har du noen gang lært om hvordan en debatt føres? For det første så må du ha en konkret sak. Saken baseres på konkrete hendelser og fakta. Ut i fra det tar man stilling til hva som er riktig og galt. I denne diskusjonen så har følgende skjedd. Vi har en sak, som kun er basert på tankerekker til en mann fra et annet forum. Vi har ingen offisielle uttalelser om hva som egentlig har skjedd. Ut i fra det, så er det da noen som trekker konklusjonen ut i fra hva de TROR har skjedd, men ikke nødvendigvis hva som FAKTISK har skjedd. Dermed får man påstand mot påstand, og diskusjonen kommer ingen vei. Ser du problemet nå? Quote: Hvorfor tror du Se&Hør selger så mange blader? Fordi de har slike dyktige journalister og glimrende artikler? Se&Hør sleger mange blader pga. folks umettelige nyskjerrighet. I Se&Hør fremstilles rykter som fakta, på samme måte som i denne diskusjonen. Jeg antar at du ikke ser på Se&Hør som anerkjent blad. Hva er grunnen til det? Nettopp det jeg har sagt hele tiden: Det er galt å presentere rykter som fakta. Quote: Faktisk er jo hele denne diskusjonen basert på rykter i utgangspunktet, og hvis du ikke liker det så la være å svare - det er faktisk så enkelt. Om du mener det er idiotisk å diskutere rykter, eller spekulere om hvorfor ting er som de er, så la være å delta. Enkelt! Jeg har oppfordret deg en gang tidligere å ignorere denne tråden videre hvis du ikke har interesse av å diskutere dette, men det ser ikke ut som du tar hintet. Du skal være klar over det, at jeg har flere ganger vurdert å trekke meg ut av dette rotet. Men flere ganger har jeg blitt så provosert over hva dere påstår, at jeg har valgt å svare for meg. _________________ Stupid people should not reproduce. [ Denne Melding var redigert av: Jc-g på 2002-12-10 19:31 ] Lenke til kommentar
Qrt_ Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Jc-g: Du tilpasser argumentasjonen din ganske kraftig gjennom debatten. Du har for eksempel spilt en god del på at det aldri ble reklamert med 14 brett. Når dette blir kraftig motbevist blir det merkelig tyst rundt den saken fra din side. At du ikke synes ryktene er noe å diskutere vil ikke si at andre ikke synes det. Hvis du deltar så til de grader i en diskusjon som du synes er helt på jordet så sier jo det en god del.. En annen ting er jo at du baserer dine argumenter like mye på spekulasjoner som andre i denne tråden. Angående ditt punkt 1 ("Brettene var ikke ferdige da spillet ble sluppet til butikkene."): Nei, da burde kanskje ikke spillet vært sluppet før brettene var ferdige heller. Spillet er ferdig som i "et bra spill", javel, men muligens ikke så godt som det kunne vært. Dette er ganske vesentlig, for som kunder vil vi (de fleste av oss i alle fall) ha så gode produkter som mulig, og fra kunders synspunkt er det da selvfølgelig ikke det viktigste om spillet rekker julesalget eller ikke. Og i allefall ikke om det kommer ut mens MS enda har enerett på dette eller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå