Gå til innhold

Splinter Cell: 5 oppdrag kun for Xbox Live-brukere


Nexxi

Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-12-07 00:40, skrev Quaker:

Dette var det første du skrev på innlegget, hvor jeg kun skrev:


Sjekk detta da, det hadde jeg seriøst ikke tenkt over.. Jeg har ikke kommet så langt da så jeg vet ikke hvor mange missions det var, men jeg trudde det var 14.


 

Som sagt, hvis du faktisk har spillboksen foran deg, så snur du den rundt og ser at det står 9 missions. Ikke noe hokuspokus.

 

Quote:


Men uansett, det jeg menter er at de 14 missione vi alle hørte om fra begynnelsen skulle komme. I et intervju med gamespot rett før spill ble gitt ut, sa de også 14 mission. Når vi da får 9, så vet vi at 5 er ute latt... Uansett om du ikke har noe bevis på bordet går det ann og legge 2 og 2 sammen. Det er jo typisk spesielt MS og drive denne type virksomhet uansett, og andre store selskaper, men MS er spesielle.


 

Det er nettopp dette som blir for dumt. Du og Qrt tar det som forgitt at de eneste årsakene til at brettene ble fjernet, er at

 

1. De skal legges ut via Xbox Live.

 

2. Ubi og MS skal tjene ekstra penger på salg av brettene.

 

Som sagt 1000 ganger før her. Det er uinteressant å diskutere påstander som baseres på rykter eller løse tanker.

 

Quote:


Jeg har ikke nevt at spillet ikke er full ført, bortsett fra endel ting som jeg skrev i en annen post, som jeg mente de kunne fikset på.


Du kaller det detaljer, jeg mener det er detaljene som skiller Gull og Sølv.


Men tilbake til bretta, er du ikke enig, uansett blir dette bare ord mot ord fordi du er uenig at om dette er fakta, som det tyder på at det er, så er det jo sabla teit, hva skal de gjøre med PC,PS2 og GC versionen da som ikke har den internett tilgangen da. Skal de liksom få alle 14 bretta da? Og de som har Xbox kjøpe live for å laste de ned, håper du ser problemet her. Og uansett, det med at du må betale penger for og laste ned hvert enkelt brett, om du ikke må det, så er det jo egentlig nesten like teit fordet, MÅ du betale en liten sum fordet er det bare enda teitere.


 

Dette ble så rotete at jeg kanpt skjønner hva du skal frem til, men jeg skal forsøke å svare deg. Som sagt tidligere her, så er det helt vanlig at man gir ut forskjellige versjoner av et spill til de ulike plattformene. Jeg synes faktisk det er rart at du tar opp dette. Skal jeg begynne å grine, fordi PC utgaven av Halo har multiplayer på internett? Det er så ufattelig mange eksempler på at spill blir forandret når de går over til en annen plattform. Jeg reagerer faktisk ikke over det lenger. Og hva er egentlig problemet når brettene blir tilgjengelig gratis via Xbox Live og OXM? Det er sånn denne industrien fungerer. På meg så virker det som du Qrt, og svært mange andre her blendes av deres hat mot MS. Men hvis dere åpner øynene litt, og ser dere rundt, så ser dere at de fleste andre selskaper oppfører seg på nøyaktig samme måte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan kun svare for meg selv, men poengene mine har ingenting med MS hets å gjøre - heller ikke det at jeg har valgt nick'et Linuxguru, som gjør at en av dere tydeligvis tror at jeg er av den fjortistypen som tror det er kult å hate Bill Gates og har pingvin pute- og dynetrekk osv.

 

Så vidt jeg vet, så står UbiSoft fritt for å frigi Splinter Cell for alle andre plattformer i år 2003. Vi vet alle at PC versjonen kommer i januar, men hvor har dere lest at Splinter Cell for PS2 og Gamecube skal komme om over 1 år? Mulig det stemmer, men jeg var av den oppfatning at UbiSoft fritt kunne velge når de gav ut dette i 2003.

 

Selvfølgelig bør man forvente at et spill utvikler seg på 1 år, slik som Mr.Snuffle sier, men tar man en spillmotor og fjerner alle brettene og legger til nye - så selger man ikke spillet under den samme tittelen som tidligere. Da kaller man det Splinter Cell-et-eller-annet. Velger man det samme navnet som tidligere, på tross av at spillet faktisk er "nytt" eller inneholder mange nye elementer, så går man jo glipp av alle de potensielle kundene som kjøpte det gamle spillet. Det burde jo du vite, Mr.Snuffle, som er "utvikler"...

 

Samtidig synes jeg det er rart at dere fra et forbrukersynspunkt synes det er greit at et spill blir rushet til markedet, for å rekke julehandelen - på bekostning av flere urettede bugs, krasj og (kanskje?) 5 manglende brett. Ta f.eks. portingen av NFS:HP til de ulike plattformene. PS2 versjonen blir nesten omtalt som et "annet" spill, fordi det er så mye bedre enn på de andre plattformene. Greit nok det, det er EA sitt valg om hvem som får porte titlene deres. Men akkurat i dette tilfellet går de iallefall glipp av 600kr fra meg, for jeg hadde kjøpt denne tittelen for xbox hvis den hadde vært like god som på PS2. Du bør nesten forvente at om du kjøper spill A for plattform X, så bør handling og innhold være likt som Spill A for plattform Y - gitt de hardwarebegrensninger som ligger i de ulike konsolene.

 

Flere av dere sier jo at dere skjønner godt hvorfor UbiSoft/Microsoft gjør som de gjør, bl.a. for å tjene penger. Flere av dere sier også at det er pengene som rår i bransjen, og at alle andre gjør slike ting også. Ja, det stemmer det. Det er helt riktig! Men hvis dere leste postene mine *litt* mer nøye også da, så var det akkurat dette jeg kritiserte for. I dette tilfellet er jeg er overbevist om at de valgene ble bevist gjort for å promotere XBox Live!. MEN: like lite som jeg kan bevise at dette stemmer, så kan ikke dere bevise at UbiSoft aldri rakk å gjøre ferdig brettene heller. Det blir en smule komisk når dere sitter og anklager andre for å spekulere, når dere selv sitter og gjør akkurat det samme.

Lenke til kommentar

Jeg skal moderere meg litt denne gang fordi jeg faktisk i bunn og grunn er enig i poengene dine. Det *er* uholdbart å rushe spill på markedet med drøssevis av bugs, krasj og manglende matriell. Det *er* tragisk at enkelte utgivere lanserer to utgaver av samme spill som spiller bedre på en teknisk svakere plattform, bare fordi de har tettere forbindelser med enkelte produsenter. Der vi er uenige derimot, er hvorvidt det er det som har skjedd i *dette tilfellet*. Jeg satt og spilte Splinter Cell 4 timer i strekk i går og kan ikke si jeg følte det var noe som manglet. Brettene er kjempestore og jeg er ikke halvveis engang. De 9 brettene vi har, holder i massevis så lenge hele historien rundes av på en fornuftig og logisk måte.

 

Vil de nye ekstrabrettene brukes til å promotere Live? Naturligvis! Live! er noe helt nytt i konsoll-verdenen og MS trenger den drahjelpen den kan få for å skape oppmerksomhet rundt dette. Om denne strategien ble avgjort allerede før spillet ble ferdig spiller ingen rolle så lenge produktet fungerer bra som det er. Uansett er det teit å utpeke Live! som den store stygge ulven, når de samme brettene vil følge med på en dvd-plate til Official Xbox Magazine (så og si gratis m.a.o.). Xbox har funnet en annen måte å distribuere tilleggsmateriale på enn hva man er vant med (dvs. via harddisken), og det er det jeg tror skremmer enkelte.

 

Angående PS2/GC utgivelsen av Splinter Cell: Til dags dato er kun Xbox og PC-utgivelsene annonsert, så lanseringstidspunkt for andre versjoner vil være spekulasjoner. Hvis man ser teknisk på det, vil en gamecube utgave kunne komme ganske raskt etter PC utgivelsen, ettersom denne har mange av de samme hardware egenskapene. PS2 utgaven derimot, må skrives om fra bunnen ettersom den mangler støtte for transform & lighting, pixel og vertex shadere osv. Husk at i nyere konsoller er dette støttet i hardware, mens på PS2 må dette skrives i "software", dvs alle beregninger/kalkulasjoner må gjøres av CPUen. PS2 har også lite VRAM i forhold til konkurrentene, noe som betyr at nesten alle teksturer må gjøres om. Dette er bare noen av de tekniske begrensningene utviklerne må overkomme. Med mindre PS2 utgaven har vært lenge i utvikling allerede, vil det antageligvis drøye lang tid før vi ser den utgaven på markedet. Det er derfor jeg estimerer at det kan ta opptil et år.

 

Om man tar man en spillmotor og fjerner alle brettene og legger til nye - så selger man ikke spillet under den samme navnet. Det er helt riktig. Man legger gjerne til en ekstratittel, f.eks. Tom Clancy's Splinter Cell - Platinum. PS2/GC utgavene er ikke engang annonsert, men hvis det nå viser seg at de har 5 eller flere ekstra brett + annet tilleggsmateriell vil nok også disse få en ny tittel. Jeg vil presisere at når jeg nevnte at expansion packs finnes til PS2 og GC, så mente jeg selvsagt ikke i ordets rette forstand. Tekniske begrensninger (dvs manglende harddisk) gjør at man ikke kan ekspandere eksisterende utgaver av spill på disse maskinene, og det er derfor de må pakke det meste av kjernen i det gamle spillet samt legge til materiell på en DVD, og lansere det hele som et nytt produkt. I praksis blir dette det samme. Hadde de kunnet ekspandere som på PC og Xbox hadde de garantert heller valgt denne løsningen.

 

[ Denne Melding var redigert av: Mr_Snuffles på 2002-12-07 19:00 ]

Lenke til kommentar

Det at Microsoft betaler penger til utviklere for å få beholde titler som eksklusive til Xbox ser jeg som langt alvorligerer enn at de andre problemstillingene som er diskutert i denne tråden. Noen vil sikkert anklage meg for å være en sytete PC fantast, men jeg mener dette er noe mer. Slik jeg ser det er slik virksomhet skadelig for alle forbrukerne, også Xbox eierne. At brukere av andre platformer ikke får spilt spillene, eller må vente på å få spille dem, er sørgelig for dem (oss), men like ille er det vel at Xbox eierne indirekte må betale for dette gjennom høyere spillpriser på mindre profilerte titler? Og alt dette bare fordi Xbox ønsker større markedsandeler?

 

Jeg skulle ønske Microsoft hadde prøvd å vinne konsollracet ved å være best, billigst, eller begge deler, ikke å ha bredest skuldre og mest penger. Om de virkelig hadde hatt en så overlegen konsoll som mange påstår hadde de vel ikke hatt behov for å kjøpe seg eksklusive titler?

 

Bare noen rotete tanker, kanskje også et forsøk på å lede debatten vekk fra drittslenging.

Lenke til kommentar

Mr.Snuffles: Tror ikke vi er uenige i det hele tatt jeg. Har nemlig aldri sagt at jeg synes Splinter Cell er halvferdig el. Synes historien er god, og brettene bra laget, spesielt progresjonen i vanskelighetsgrad er god. Hvis ikke UbiSoft hadde annonsert med 14 brett, ville absolutt ingen reagert - for produktet er mer enn kapabel til å fremstå som komplett og fullverdig.

 

Jeg bare stiller endel spørsmålstegn ved at spillet faktisk ble markedsført med 14 brett - ikke bare fra UbiSoft sin side, men faktisk på http://www.xbox.com også. (Tror faktisk det fortsatt står 14 brett på http://www.xbox.com) Det har blitt presisert gang på gang at spillet skulle komme med 14 brett. Mulig at MS presset på for å få SC ut på markedet, siden deres eksklusiv avtale går ut ved nyttår - og at de derfor ble tvunget til å kutte ut brett pga tidspress. (Hvis dette stemmer, så kan du jo fortsatt stille spørsmålstegn med denne praksisen..)

 

Hvis du ser på intervjuene i spillet, så snakker de om og viser frem enkelte brett som ikke engang eksisterer i spillet. De skryter av hvor fornøyde de er av enkelte features osv på disse brettene. *Litt* merkelig at de ikke skulle være ferdige enda da, eller hva? Hvis det nå stemmer at MS fikk fjernet 5 brett for å markedsføre MS Live!, så har jeg ingen problemer med å forstå hvorfor det ble gjort. Men jeg kan ikke si at jeg synes det er en fin "finte" av MS, sett fra en forbrukers side.

 

Siden de 5 ekstra brettene kommer i mars, tror jeg det vil være et ganske sikkert stalltips at vi da også får se Gamecube og PS2 versjoner lansert rundt dette tidspunktet. Og jeg blir ikke overrasket om PS2 og Gamecube kommer med 14 brett. Hver og en får gjøre seg opp en mening om dette når spillet blir lansert for andre plattformer. Nå skal iallefall jeg slutte å spekulere videre, og gå og spille litt Splinter Cell :smile:

Lenke til kommentar

Orker ikke flere sidelange innlegg, kunne holdt på i en evighet, føler at Jc-g og jeg har gjentatt oss selv til det kjedsommelige. Har et par fakta i alle fall:

 

Stemmer det Lunuxguru antyder, på Xbox.com står følgende (sitat) på Siden til SC (http://www.xbox.com/tomclancysplintercell/):

 

"Undertake 14 missions through 4 countries, with over 100 different characters"

 

Ikke til å misforstå det der.

 

Må forresten bare kommentere at Xbox.com ikke fungerer med Opera. Men når jeg satte opera til å identifisere seg som MSIE5.0 fungerte plutselig siden 100%. Merkelig det der, ettersom Opera takler koden akkurat på samme måte uansett.. Er dette OK markedsføringsstrategi også?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-07 19:39, skrev Jellyfisk:

Det at Microsoft betaler penger til utviklere for å få beholde titler som eksklusive til Xbox ser jeg som langt alvorligerer enn at de andre problemstillingene som er diskutert i denne tråden. Noen vil sikkert anklage meg for å være en sytete PC fantast, men jeg mener dette er noe mer. Slik jeg ser det er slik virksomhet skadelig for alle forbrukerne, også Xbox eierne. At brukere av andre platformer ikke får spilt spillene, eller må vente på å få spille dem, er sørgelig for dem (oss), men like ille er det vel at Xbox eierne indirekte må betale for dette gjennom høyere spillpriser på mindre profilerte titler? Og alt dette bare fordi Xbox ønsker større markedsandeler?


Jeg skulle ønske Microsoft hadde prøvd å vinne konsollracet ved å være best, billigst, eller begge deler, ikke å ha bredest skuldre og mest penger. Om de virkelig hadde hatt en så overlegen konsoll som mange påstår hadde de vel ikke hatt behov for å kjøpe seg eksklusive titler?


Bare noen rotete tanker, kanskje også et forsøk på å lede debatten vekk fra drittslenging.



 

La oss ta det første først. Det at konsollutviklerne kjøper eksklusive rettigheter til spillene er ikke noe nytt i denne bransjen. Det burde du vite fra før av. Sony har gjort nøyaktig det samme med GTA serien. Derfor blir det feil å rette alt ditt negative skyts mot MS. Jeg er generelt enig i det du sier, om at det ikke er bra med eksklusive avtaler som varer i evigheter, men det er faktisk slik denne industrien er. Og jeg kan også skjønne det fra konsollprodusentenes ståsted. De finansierer konsollene, og ønsker selvfølgelig at kundene kjøper deres konsoll fordi de da vil få økt fortjeneste ved salg av spill. Så dette blir på en måte et nødvendig onde. Hvis vi ikke hadde hatt eksklusive killerapps til hver konsoll, så ville vi sannsynligvis ikke hatt et konsollmarked i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Hakke orka å lese en brøkdel av tråden, men konstaterer følgende.. Kopierer inn fra en nettbutikk, beskrivelsen av Splinter Cell, pc-versjonen:

 

"14 missions through 4 countries"

 

Huuuummmm... Hvorfor i h******* får pc-brukerne 14 brett mens vi bare får 9? Grrr. Skuffende. :sad:

 

Hvis det er sant, da..

 

 

edit: skriveleif

 

_________________

Jørgen aka |djorgen| @ Undernet

[email protected]

 

[ Denne Melding var redigert av: djorgen på 2002-12-09 01:31 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-09 01:30, skrev djorgen:

Hakke orka å lese en brøkdel av tråden, men konstaterer følgende.. Kopierer inn fra en nettbutikk, beskrivelsen av Splinter Cell, pc-versjonen:


"14 missions through 4 countries"


Huuuummmm... Hvorfor i h******* får pc-brukerne 14 brett mens vi bare får 9? Grrr. Skuffende. :sad:


Hvis det er sant, da..



edit: skriveleif


_________________

Jørgen aka |djorgen| @ Undernet




 

En nettbutikk er aldri stedet du finner pålitelig informasjon. Om PC-versjonen får 5 ekstra brett som Xbox brukerene ikke får se snurten av, så se på det som en liten belønning for at de må vente 2 måneder ekstra. Det er også mulig at Xbox brukerne får brett via Xbox Live, som PC brukerne aldri får se noe til. Sånn er det bare, og sånn har det alltid vært. Ikke noe stort å hisse seg opp over.

 

Det finnes andre ting i verden, som er mer urettferdig!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-09 03:06, skrev Jc-g:

Om PC-versjonen får 5 ekstra brett som Xbox brukerene ikke får se snurten av, så se på det som en liten belønning for at de må vente 2 måneder ekstra.


 

Dette argumentet har jeg ventet på :smile: Hvis dette viser seg å stemme, så er det utrolig at du støtter opp under å måtte betale fullpris for et "uferdig" produkt, bare for å få spille det 2 måneder tidligere enn på andre plattformer. Og ikke begynn å gnål igjen om at Splinter Cell er komplett/ferdig/whatever. Da skal du lese denne posten om og om igjen helt til du skjønner tegninga.

 

 

Quote:


Den 2002-12-09 03:06, skrev Jc-g:

Det finnes andre ting i verden, som er mer urettferdig!


 

Helt klart :smile:

Lenke til kommentar

Kom bare på en liten ting, men er ikke helt sikker på om jeg har oppfattet dette riktig. Jeg har nå rundet Splinter Cell, og en eller annen plass i midten av spillet snakker du med datteren din i telefonen når du satt i flyet. Samtalen blir derimot avbrutt eller noe. Det blir antydet at hun kanskje hadde fått besøk av terrorister, og blir kidnappa eller lignende. Tror han stemmen i øret sier at du bare skal slappe av, for de skal sende en mann dit. Så hører du ikke noe mer om den saken, før helt mot slutten. Da sitter du automagisk sammen med datteren din og ser TV som om ingenting har hendt.

 

Er det bare jeg som drømmer nå, eller er det faktisk slik? Hvis det er slik, så finner jeg historien syltynn på akkurat dette punktet - og i tillegg ytterligere grobunn for at noe mangler. Feel free to dask meg hvis jeg drømmer :razz:

Lenke til kommentar

Jc-g skrev:

 

"En nettbutikk er aldri stedet du finner pålitelig informasjon. Om PC-versjonen får 5 ekstra brett som Xbox brukerene ikke får se snurten av, så se på det som en liten belønning for at de må vente 2 måneder ekstra."

 

Tull og tøys! Hvis de faktisk gir ut spellet 2 mnd etter med 5 brett ekstra, så sier det jo seg sjøl at de har laga disse bretta lenge før xbox-releas'en.. (de greier ikke å lage 5 brett på 2 mnd), så det betyr at XBox-eierne blir snytt...

 

Enig med han karen som akkurat skrev, hvis man aldri går for å hente dattera - at hu plutselig er hos deg i slutten av spillet, så er det noe merkelig .. for hu ble jo muligens tatt av terrorister den ene gangen etter Oilrig-brettet.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-09 13:09, skrev djorgen:

Jc-g skrev:


"En nettbutikk er aldri stedet du finner pålitelig informasjon. Om PC-versjonen får 5 ekstra brett som Xbox brukerene ikke får se snurten av, så se på det som en liten belønning for at de må vente 2 måneder ekstra."


Tull og tøys! Hvis de faktisk gir ut spellet 2 mnd etter med 5 brett ekstra, så sier det jo seg sjøl at de har laga disse bretta lenge før xbox-releas'en.. (de greier ikke å lage 5 brett på 2 mnd), så det betyr at XBox-eierne blir snytt...


Enig med han karen som akkurat skrev, hvis man aldri går for å hente dattera - at hu plutselig er hos deg i slutten av spillet, så er det noe merkelig .. for hu ble jo muligens tatt av terrorister den ene gangen etter Oilrig-brettet.



 

kan det være de holdt på til og lage brettene og at de har begynt på de siste 5 som mangler, men at de ikke rakk å gjøre ferdig alle til julesalget? kan være de var nesten ferdige allerede når xbox versjonen kom ut.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-09 13:09, skrev djorgen:

Jc-g skrev:


"En nettbutikk er aldri stedet du finner pålitelig informasjon. Om PC-versjonen får 5 ekstra brett som Xbox brukerene ikke får se snurten av, så se på det som en liten belønning for at de må vente 2 måneder ekstra."


Tull og tøys! Hvis de faktisk gir ut spellet 2 mnd etter med 5 brett ekstra, så sier det jo seg sjøl at de har laga disse bretta lenge før xbox-releas'en.. (de greier ikke å lage 5 brett på 2 mnd), så det betyr at XBox-eierne blir snytt...


Enig med han karen som akkurat skrev, hvis man aldri går for å hente dattera - at hu plutselig er hos deg i slutten av spillet, så er det noe merkelig .. for hu ble jo muligens tatt av terrorister den ene gangen etter Oilrig-brettet.



 

Det er mulig brettene er laget fra før, men ikke godt nok optimalisert. Det kan godt ta 2 måneder å gjøre denne jobben. Hva vet vi? Faktisk ikke en god damn dritt. Jeg begynner å bli av å drive med denne formen for spekulasjon. Vi kommer ingen vei uansett.

 

Og til deg Linuxguru:

Synes du det er urettferdig at PC brukerene av Rallisport får med multiplayer over nettet, mens Xbox brukerne ikke fikk det? Du vet at det ikke er noe særlig mer enn 6 måneder siden det spillet kom på Xbox, og det hadde vel ikke vært umulig å legge inn dette på Xbox versjonen også.

 

Hvis det skulle vise seg at Splinter Cell til PC har flere brett, så kan jeg fremdeles ikke skjønne hvorfor du har et problem med det. Som sagt 1000 ganger før; så lenge Splinter Cell er et komplett produkt, som det er i dag, så har vi ingen ting å klage over. Det er faktisk et av de viktigste argumentene i denne debatten her, og hvis du er så dum at du ignorerer det, så er det ikke mulig å diskutere fornuftig med deg. Vi vet ingen ting om hvordan de ekstra brettene skal implementeres. Vi vet ikke hva de handler om, og for alt vi vet, så kan de ha gjort selve spillhistorien dårligere. Det er mulig (og kanskje mest sannsynlig) at de bonus brettene som kommer over Xbox Live kun er enkelt stående oppdrag som ikke har noe med selve spillhistorien å gjøre. Inntil videre så har jeg noen tips til dere som er mest aktive i denne diskusjonen. Det er ingen vits i å kritsere Ubi før følgende blir bekreftet:

 

1. Brettene som kommer via Xbox Live var ferdige da spillet ble sluppet til butikkene.

 

2. Ubi kommer til å kreve penger for at man skal kunne laste ned brettene.

 

3. De ekstra brettene hører med til spillhandlingen, og man kan ikke unnvære dem for å få en full forståelse av handlingen i spillet.

 

Dette er tre premisser som er lagt til grunn for denne diskusjonen, og som faktisk ingen vet om stemmer! Jeg har sagt det altfor mange ganger tidligere, og sier det for siste gang nå. En diskusjon som baseres på rykter eller påstander som ikke kan bekreftes er UINTERESSANT! Det blir først interessant å diskutere dette når alle de nevnte punktene blir bekreftet. Inntil så skjer, kommer ikke denne diskusjonen noen vei.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-09 14:46, skrev Jc-g:


Det er ingen vits i å kritsere Ubi før følgende blir bekreftet:


1. Brettene som kommer via Xbox Live var ferdige da spillet ble sluppet til butikkene.


2. Ubi kommer til å kreve penger for at man skal kunne laste ned brettene.


3. De ekstra brettene hører med til spillhandlingen, og man kan ikke unnvære dem for å få en full forståelse av handlingen i spillet.


Jeg ringte Ubi Soft i sted og snakket med dem om en del av de grunnleggende tingene denne diskusjonen baserer seg på. De kunne ikke svare på alt der og da, men kommer tilbake til meg når de får sjekket det opp. Det eneste de kunne svare på var at de hadde to valg like før spillet gikkk i trykken: Enten kunne de levere spillet med mange brett, eller korte ned antall brett og heller satse på kvalitet. Det ble som kjent med det siste valget. Kommer tilbake til dere når jeg vet mer om dette.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-09 16:36, skrev TST:

Det eneste de kunne svare på var at de hadde to valg like før spillet gikkk i trykken: Enten kunne de levere spillet med mange brett, eller korte ned antall brett og heller satse på kvalitet. Det ble som kjent med det siste valget.


 

Dette underbygger vel det jeg har trodd hele tiden. De ekstra brettene var ikke ferdig testet, og kunne derfor ikke leve opp til de kvalitetskrav som er satt for Splinter Cell. Når de da kan legge dem ut til nedlasting et par måneder senere, så synes jeg det virker som et greit kompromiss.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare utsette det da? Vi har erfaring med spill som stadig blir utsatt blir som regel MYE bedre.

 

Og om de hadde brukt 1 månde for og samkjøre de hele siste 5 missiona så ville det verdt og vente på.. Syntes nå jeg da.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-09 20:02, skrev TST:

Quote:


Den 2002-12-09 19:44, skrev Quaker:

Hvorfor ikke bare utsette det da?


Julesalget. Penger. Trenger ikke spekulere så mye der.

 

 

Yes, juletiden er kanskje den viktigste tiden for hele spillindustrien. Det er klart at de vil slippe ut spillet da. Quaker: det samme kunne man sagt om GTA VC. Spillet fungerer sånn som det er i dag, men i motsetning til flere missions, så kunne de spandert et par ekstra timer på bugtesting. Men jeg tror de fleste er fornøyd med at spillet ble sluppet før jul. Spesielt Sony og Rockstar.

 

Når Ubi først skulle rekke julesalget, så synes jeg helt klart dette er den beste løsningen. I stedet for et spill som virker halvferdig med mange brett, så har vi fått et spill med litt færre brett, men som rommer kvalitet. Når det er sagt så synes jeg spillet er langt nok som det er. Kvantum er ikke alltid synonymt med kvalitet..

Lenke til kommentar

Ja jeg er enig i det. Men for meg som forburker, uansett årstid, ville iallefall jeg satt pris på om de hadde hatt spill som VC og Splinter Cell i litt lengre utvikling, for det kan fiske de små detaljene som gjør spillet Genialt iforhold til drit bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...