Gå til innhold

Splinter Cell: 5 oppdrag kun for Xbox Live-brukere

Nexxi

Anbefalte innlegg

Quote:

Den 2002-12-05 15:55, skrev Ratatosk:

Hvis SC er et fullverdig spill i seg selv, så gjør det vel ikke så mye om man kan laste ned bonus brett via Live?

Det er sant, men så spørs det jo litt hva begrunnelsen for dette er. Hvis spillet originalt inneholdt alle brettene og er kuttet ned kun for å promotere et annet produkt så er jo ikke det noe forbrukere er tjent med. Skal bli _svært_ interessant å se hvordan det løses med tanke på PC utgaven!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

se på ekstrabrettene som en "gave" fra MS. haken er at du må ha live, som tilsvarer en saks når du skal åpne pakken... eyhh... (akurat som om du har en mobil, og vil ha et nytt deksel...) !!! no problem...

however, 25 timer er GJENNOMSNITTET snowman! d finnes kjappe folk som runner det på 14 timer(!?), og dermed drar ned dette gjennomsnittet, og treiginger som deg med en spilletid på et år (unnskyld) som igjen drar det opp....

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-05 15:55, skrev Ratatosk:

Hvis SC er et fullverdig spill i seg selv, så gjør det vel ikke så mye om man kan laste ned bonus brett via Live?

Håper bare ikke at Live blir en unnskyldning for utviklere som gir ut spill for tidlig, for seinere å legge ut patchen for nedlastning via Live.

My point exactly.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-05 16:12, skrev Qrt_:

Det er sant, men så spørs det jo litt hva begrunnelsen for dette er. Hvis spillet originalt inneholdt alle brettene og er kuttet ned kun for å promotere et annet produkt så er jo ikke det noe forbrukere er tjent med. Skal bli _svært_ interessant å se hvordan det løses med tanke på PC utgaven!

Promotere et annet produkt, ja vel, men jeg synes det er ekstremt rart hvis du kun skaffer deg Live fordi du vil laste ned ekstra brett til Splinter Cell. Jeg har sagt det før og sier det igjen. SPLINTER CELL STÅR FULLT OG HELT PÅ EGNE BEN I DEN VERSJONEN MAN FÅR I DAG!

Hva er vitsen med å hyle over de 100 timene med råfilm som ikke kom med i Ringenes Herre, når sluttproduktet likevel er eksepsjonelt?

Live tjenesten er allerede en tjeneste som tilbyr mye for pengene, og dette er vel egentlig bare en bonus i så måte. Det samme gjelder de ekstra brettene som kommer til MechAssault i januar. Jeg klarer faktisk ikke å se problemet her.

Og en annen ting til deg Quaker: Jeg synes det er ekstremt merkelig at det er du som skriker høyest over "mangelen" av 5 brett, når du et par dager tidligere skriver et helt innlegg om alt du synes er dårlig i Splinter Cell. Det er så lett å gjennomskue deg, at det nesten blir for dumt. Sorry!

God bedring.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-05 16:48, skrev Jc-g:

Promotere et annet produkt, ja vel, men jeg synes det er ekstremt rart hvis du kun skaffer deg Live fordi du vil laste ned ekstra brett til Splinter Cell. Jeg har sagt det før og sier det igjen. SPLINTER CELL STÅR FULLT OG HELT PÅ EGNE BEN I DEN VERSJONEN MAN FÅR I DAG!

Ett spørsmål til deg: Hvorfor tror du de 5 brettene ble fjernet?

Det kostet sikkert en del ekstra penger å fjerne dem til og med. Er faktisk en viss forskjell på å fjerne brett og på å komme med nye utvidelser av spill. Hvis det ikke er for å promotere Live så kan de jo like gjerne utgi dem som en expansion på CD/DVD da, eller hva? Jeg tror du skjønner hvorfor det er løst på denne måten, for å utnytte en etterlengtet tittel maksimalt. Å ikke se dette er etter min mening ganske naivt.

Lenke til kommentar

På gamesmix.com sine sider står det svart på hvitt at det er 14 missions i spillet, jeg bestillte herifra. Det er til og med ett par bilder bakpå spill coveret som kommer fra oppdragene som ble tatt ut.

Se her

Det har også blitt sagt i mange intervjuer at det skulle være 14 missions i full versjon.

Altså har det blitt reklamert for lenge.

Det hadde holdt med å ta ut ett par, ikke fem!

[ Denne Melding var redigert av: XDamage på 2002-12-05 17:13 ]

Lenke til kommentar

Alltid råttent å ikke holde noe man lover. Da er det jo liksom ikke "bonus" brett akkurat. Mer "gisselbrett" spør du meg.

Hadde de ekstra brettene vært laget på bestilling fra MS i ettertid, så hadde det jo vært annerledes. Men når det viser seg at MS har "overtalt" Ubi Soft til å holde tilbake brettene i siste lita så må jeg si at situasjonen snur seg fra hyggelig overraskelse til den vanlige MS arrogansen.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-05 17:19, skrev Ratatosk:

Alltid råttent å ikke holde noe man lover. Da er det jo liksom ikke "bonus" brett akkurat. Mer "gisselbrett" spør du meg.

Hadde de ekstra brettene vært laget på bestilling fra MS i ettertid, så hadde det jo vært annerledes. Men når det viser seg at MS har "overtalt" Ubi Soft til å holde tilbake brettene i siste lita så må jeg si at situasjonen snur seg fra hyggelig overraskelse til den vanlige MS arrogansen.

Kunne ikke vært mer enig, typisk Microsoft.

Hvis kjøperne lar slikt gå uten å gjøre noe med det vil det bare bli verre med tid. Noen burde lage en underskrift kampanje eller noe.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-05 17:19, skrev Ratatosk:

Husk at du baserer dette på det en annen preson kommer med fra et forum. Påliteligheten hans kan i alle fall ikke jeg garantere for.

Når det gjelder det faktum at gamersmix annonserer med 14 missions, så får det gå på deres kappe. Bak på boksen står det helt klart at det er 9 brett. Hvert av dem tar litt over 3 timer å bli ferdig med. Synes du det er for lite, så er det bare å drite i å kjøpe spillet.

Hele denne diskusjone blir bare dum. Den baseres på en annen persons løse tanker. Ikke ett ord har blitt sagt offentlig om hvor mange brett som skal gjøres tilgjengelig for nedlasting. Det har heller ikke blitt sagt at dette skal koste penger. Dette er som en snøball som begynner å rulle.. Her begynner man å syte over ting som ikke har blitt bekreftet fra noe hold, og så blåses det til slutt opp i en diskusjon om hvor sleipe MS og Ubi er.

Bøy dere heller i støvet for at noen gidder å lage kvalitetsspill til dere.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-05 17:37, skrev Qrt_:

Strengt tatt ikke så mye å bøye seg i støvet for at noen gjør det de kan for å tjene mest mulig penger.

Så da kan du jo like godt drite i å kjøpe spill i det hele tatt. Eller like godt trekke inn årene for godt. Sov godt!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-05 17:45, skrev Jc-g:

Så da kan du jo like godt drite i å kjøpe spill i det hele tatt. Eller like godt trekke inn årene for godt. Sov godt!

Du kunne i det minste forholde deg saklig. Det har ingenting med om jeg vil kjøpe spill eller ikke å gjøre. Jeg kjøper spill og synes mange er gode uten at jeg opphøyer de som lagde dem og forguder plattformen av den grunn. Det er en ting å beundre hvor godt et spill er laget, en annen ting å bli overasket over at folk gidder å lage gode spill. Selvfølgelig gjør de det! Det er det de lever av! Bøyer du deg i støvet over at restauranter gidder å lage god mat også?? Det er ikke veldedighet det er snakk om, men profitt! Men for all del, du kan få lov til å tro at onkel Bill selger Xbox billig for å være snill! Utrolig blåøyd!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-05 17:35, skrev Jc-g:

Husk at du baserer dette på det en annen preson kommer med fra et forum. Påliteligheten hans kan i alle fall ikke jeg garantere for.

Når det gjelder det faktum at gamersmix annonserer med 14 missions, så får det gå på deres kappe. Bak på boksen står det helt klart at det er 9 brett. Hvert av dem tar litt over 3 timer å bli ferdig med. Synes du det er for lite, så er det bare å drite i å kjøpe spillet.

Hele denne diskusjone blir bare dum. Den baseres på en annen persons løse tanker. Ikke ett ord har blitt sagt offentlig om hvor mange brett som skal gjøres tilgjengelig for nedlasting. Det har heller ikke blitt sagt at dette skal koste penger. Dette er som en snøball som begynner å rulle.. Her begynner man å syte over ting som ikke har blitt bekreftet fra noe hold, og så blåses det til slutt opp i en diskusjon om hvor sleipe MS og Ubi er.

Bøy dere heller i støvet for at noen gidder å lage kvalitetsspill til dere.

Gamesmix annonserer med 14 missions fordi de helt sikkert ble fortalt det da de la inn en ordre fra importøren at det var så mange missions, og de igjen har blitt fortalt det fra selve Ubi Soft.

De kunne i alle fall ha tatt seg bry å fjernet bildet bakpå boksen som ikke representerer det faktiske innholdet i spillet.

Det koster forresten 49.99$ dollar for XBOX Live Starter Kit i USA, ett abbonement på tolv måneder. Altså koster det ganske mye å laste ned ekstra spill innhold.

Jc-g, håper ikke du har barn, ellers motsier du jo din egen signatur.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-05 17:55, skrev Qrt_:

Du kunne i det minste forholde deg saklig. Det har ingenting med om jeg vil kjøpe spill eller ikke å gjøre. Jeg kjøper spill og synes mange er gode uten at jeg opphøyer de som lagde dem og forguder plattformen av den grunn. Det er en ting å beundre hvor godt et spill er laget, en annen ting å bli overasket over at folk gidder å lage gode spill. Selvfølgelig gjør de det! Det er det de lever av! Bøyer du deg i støvet over at restauranter gidder å lage god mat også?? Det er ikke veldedighet det er snakk om, men profitt! Men for all del, du kan få lov til å tro at onkel Bill selger Xbox billig for å være snill! Utrolig blåøyd!

Og du er vel kanskje Mr. Paranoia selv. Selvfølgelig er jeg takknemlig hvis en restaurant lager god mat. Det skulle bare mangle. Hadde det bare vært snakk om profitt, så hadde de ikke tenkt på kvalitet (Mc Donalds anyone?) Det samme gjelder spill. Når en spillprodusent lager et spill som Splinter Cell, så synes jeg de fortjener den rosen de kan få. De fortjener også mine 450,- for det spillet. I denne industrien så er det enormt mange som lager halvferdige, og ubruklige spill. Da blir man positivt overrasket over de gode tittlene. Derfor synes jeg det er direkte smålig av enkelte her å hyle over at angivelig 5 brett er tatt bort. Det vitner vel egentlig bare om bortsjemte drittunger, eller misunnlige GC og PS2 eiere, som ikke kan la være å lage litt oppstyr. Det blir bare så enormt barnslig når man ser det utenifra.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-05 18:02, skrev XDamage:

Det koster forresten 49.99$ dollar for XBOX Live Starter Kit i USA, ett abbonement på tolv måneder. Altså koster det ganske mye å laste ned ekstra spill innhold.

Jc-g, håper ikke du har barn, ellers motsier du jo din egen signatur.

Hvis du tror nedlastbare brett til Splinter Cell er det eneste du får gjennom Xbox Live, så er det vel med respekt å melde du som er dum.

Lenke til kommentar

Quote:

Derfor synes jeg det er direkte smålig av enkelte her å hyle over at angivelig 5 brett er tatt bort. Det vitner vel egentlig bare om bortsjemte drittunger, eller misunnlige GC og PS2 eiere, som ikke kan la være å lage litt oppstyr. Det blir bare så enormt barnslig når man ser det utenifra.

Vær så snill å ikke dra inn på den argumentasjonsveien, dette er et gamer-forum, splinter cell er et høyprofilert spill. Selv om det i den store sammenhengen ikke betyr en dritt så er det latterlig å si at folk er bortskjemte drittunger bare fordi de irriterer seg litt over en ting i et spill.

AtW

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-05 18:10, skrev Jc-g:

Selvfølgelig er jeg takknemlig hvis en restaurant lager god mat. Det skulle bare mangle. Hadde det bare vært snakk om profitt, så hadde de ikke tenkt på kvalitet (Mc Donalds anyone?)

Hvor får du alt fra? Tror du ikke finere kvalitetsrestauranter har fet profitt? Dette blir for dumt. Det er bare to forskjellige måter å oppnå det samme på. Noen selger mye billig, andre selger mindre og dyrt. Logsik. Selvfølgelig må gode spill lages for å sikre en god inntekt. Du tjener deg ikke rik på elendige spill (stort sett). Selvfølgelig blir jeg fornøyd med en restaurant med god mat/service, men det er et stykke til å bøye seg i støvet, som du da tydelig gjør (sitat: "Bøy dere heller i støvet for at noen gidder å lage kvalitetsspill til dere.").

Quote:

Det samme gjelder spill. Når en spillprodusent lager et spill som Splinter Cell, så synes jeg de fortjener den rosen de kan få. De fortjener også mine 450,- for det spillet. I denne industrien så er det enormt mange som lager halvferdige, og ubruklige spill. Da blir man positivt overrasket over de gode tittlene.

Aldri vært uenig i dette!

Quote:

Derfor synes jeg det er direkte smålig av enkelte her å hyle over at angivelig 5 brett er tatt bort. Det

Jeg trodde ikke du var så naiv at du ikke skjønte at dette ikke dreier seg om hvorvidt 9 brett er godt nok. Det dreier seg om prinsipper. Det dreier seg om at firmaer utnytter sin posisjon og forventningene til ett produkt for å selge helt andre varer! (se mitt eksempel angående kjøp av bil tidligere i denne tråden, absolutt sammenlignbart!)

Quote:

vitner vel egentlig bare om bortsjemte drittunger, eller misunnlige GC og PS2 eiere, som ikke kan la være å lage litt oppstyr. Det blir bare så enormt barnslig når man ser det utenifra.

Hvis man vil se det hele utenfra så er nok ikke du den rette å spørre heller, du har vist deg rimelig subjektiv. Gjennomført kommer du med usakelige kommentarer om folk som poster også. Kalle folk drittunger? Skal som kjent ikke kaste stein i glasshus.

Selv om man får mer gjennom Live enn de resterende brettene til SC så vil likevel slike tiltak fra Microsoft være med på å øke interessen for/trekke flere til å kjøpe Live på et tvilsomt grunnlag.

Nei, jeg er ikke paranoid, men jeg ser ikke noen grunn til å opphøye Xbox og Microsoft til de grader som du gjennomført gjør heller.

BTW: Du har fortsatt ikke svart på hvorfor du tror 5 brett ble fjernet.

Æres den som æres bør!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-05 18:17, skrev Jc-g:

Hvis du tror nedlastbare brett til Splinter Cell er det eneste du får gjennom Xbox Live, så er det vel med respekt å melde du som er dum.

Det har jo ikke noe å si for oss for ****, vi får ikke XBOX Live i Norge før til sommeren uannsett.

Problemet er jo at spillet ville kostet den samme

prisen om oppdragene ble inkludert eller ikke.

Og til Qrt, gode poeng =)

[ Denne Melding var redigert av: XDamage på 2002-12-05 18:48 ]

Lenke til kommentar

Hallo...for en diskusjon.

Har det ikke falt inn for noen at Splinter Cell ikke ble ferdig før jul med alle brettene? De kunne sikkert lagt de inn, men da hadde de ikke rukket julesalget, og det må også jeg si er et veldig godt punkt, da det er mye penger å tjene på den tiden.

Jeg går ut ifra at visse personer her tydeligvis hadde ville hatt et uferdig spill som f.eks GTA VC m.f. hvor spillerne blir sittende igjen med svarteper. Hadde det ikke f.eks vært bedre å tatt bort litt fra akkurat det spillet, og fått det ferdig istedetfor å gi ut et spill som bugger ?

Men det kan jo hende jeg tar feil også, at MS tok ut brettene med vilje for å få fler over på Live. I USA gjør det jo ingenting, men kjipt for oss over dammen som ikke har Live ennå. Jeg kan uansett ikke tenke meg annet enn at det var de dårligste brettene som ble ofret...

Men som sagt, jeg er helt sikker på at alle brettene ikke ble helt ferdig/eller ikke passet inn i spillet.

Kan uansett ikke få presisert nok at Splinter Cell er et komplett spill, fra en gamers synspunkt mangler det ingenting.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-05 18:36, skrev Qrt_:

Hvor får du alt fra? Tror du ikke finere kvalitetsrestauranter har fet profitt? Dette blir for dumt. Det er bare to forskjellige måter å oppnå det samme på. Noen selger mye billig, andre selger mindre og dyrt. Logsik. Selvfølgelig må gode spill lages for å sikre en god inntekt. Du tjener deg ikke rik på elendige spill (stort sett). Selvfølgelig blir jeg fornøyd med en restaurant med god mat/service, men det er et stykke til å bøye seg i støvet, som du da tydelig gjør (sitat: "Bøy dere heller i støvet for at noen gidder å lage kvalitetsspill til dere.").

For det første så bør vel du lære deg å ikke ta alt bokstavelig.

For det andre så er det nesten flaut hvor uvitende du faktisk er. Det hadde vært fint hvis verden var så enkel som den du beskriver her. La meg ta f.eks. EA som er verdens største utgiver av spill. De selger flere spill enn noen annen utgiver. Er det pga. kvaliteten? NEI! De sitter på lisenser som selger. Kvaliteten er generelt dårligere enn kokurrentenes produkter, som f.eks. Sega. Når da et produkt er bra, så fortjener produsenten all den skryt de kan få. Hva som er baktanken med produktet er faktisk helt irrelevant. Er produktet bra, så er det nettopp det, og da fortjener de mine penger.

Quote:

Jeg trodde ikke du var så naiv at du ikke skjønte at dette ikke dreier seg om hvorvidt 9 brett er godt nok. Det dreier seg om prinsipper. Det dreier seg om at firmaer utnytter sin posisjon og forventningene til ett produkt for å selge helt andre varer! (se mitt eksempel angående kjøp av bil tidligere i denne tråden, absolutt sammenlignbart!)

Hvis dette handler om prinsipper, så synes jeg det er særdeles merkelig at du ikke har stått på barikadene tidligere mot andre firmaer.

Og kan du egentlig forklare meg hva som er galt med å tilby bonusprodukter til gode kunder? Er ikke det helt naturlig å gjøre? Og hva vet du egentlig om bakgrunnen for at disse 5 brettene angivelig er fjernet? Det er faktisk mulig at det ikke ligger noen konspirasjon bak dette. Har du tenkt over det før? Kanskje spillets historie ikke ville fungere bra nok med 14 brett. Kanskje brettenes konstruksjon ikke var bra nok, så de ville vente med å slippe dem. Hvis du og andre blåser dere opp pga. endringer under en produskjonsprosess, ja da må dere være svært deprimert om dagen.

Quote:

Hvis man vil se det hele utenfra så er nok ikke du den rette å spørre heller, du har vist deg rimelig subjektiv. Gjennomført kommer du med usakelige kommentarer om folk som poster også. Kalle folk drittunger? Skal som kjent ikke kaste stein i glasshus.

Tror du virkelig det er en motsetning mellom det å se ting uten i fra, og det å være subjektiv? Ofte så er det jo når man ser ting fra utsiden at det er enklest å gjøre seg opp en personlig mening.

Quote:

Selv om man får mer gjennom Live enn de resterende brettene til SC så vil likevel slike tiltak fra Microsoft være med på å øke interessen for/trekke flere til å kjøpe Live på et tvilsomt grunnlag.

Hvorfor er dette på tvilsomt grunnlag? For ente gang: SPLINTER CELL ER KOMPLETT SOM DET ER I DAG!!!!!!! DET ER IKKE SOM OM FØRSTE EPISODE LIGGER PÅ DISKEN, MENS ANDRE EPISODE MÅ LASTES NED FRA NETTET. FÅ DET INN I SKALLEN!

Quote:

BTW: Du har fortsatt ikke svart på hvorfor du tror 5 brett ble fjernet.

Poenget her er at det er det ingen som vet!!!!! Det er bare spekulasjoner. Hvorfor fjerner en ressigør 4 scener fra en film? Er det for at de skal tjene mer penger når de gir ut spesialutgaven, eller er det fordi de ikke er gode nok? Har du et stort problem med det også?

Quote:

Æres den som æres bør!

Etter alt dette, så er jeg faktisk litt interssert i å få vite hvilke selskaper du mener fortjener ære.

Stupid people should not reproduce.

[ Denne Melding var redigert av: Jc-g på 2002-12-05 19:49 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...