ocvmelbye Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Hei. vurderer å begynne på kreatin. Hvilke typer er bra og ikke bra? Er det noen grunn til at jeg ikke skal begynne? Hva med noen av disse her som jeg fannt billig på Ebay Endret 17. februar 2007 av ocvmelbye Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Hei. vurderer å begynne på kreatin. Hvilke typer er bra og ikke bra? Er det noen grunn til at jeg ikke skal begynne? Hva med noen av disse her som jeg fannt billig på Ebay 7951695[/snapback] Ikke kjøp dette på Ebay!! Les sticky'ene her på forumet så finner du mye info rundt dette. Lykke til Lenke til kommentar
karakas Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Er veldig fornøyd med NorCEE fra Norkost. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Er veldig fornøyd med NorCEE fra Norkost. 7953467[/snapback] Dette hadde ikke jeg kjøpt pga Kreatinin Lenke til kommentar
ocvmelbye Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Hva med Creatine Ethyl ester fra power nutrion.. er denne bra eller? noen som har prøvd? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Hva med Creatine Ethyl ester fra power nutrion.. er denne bra eller? noen som har prøvd? 7962862[/snapback] Se på posten rett over din egen, med det i bakhodet at "CEE" er en forkortelse for "Creatine Ethyl Ester". Så googler du Creatinine for å forstå hva det er for noe, og hvorfor du ikke vil ha det i deg. Jeg har ikke hørt hverken positive eller negative erfaringer enda, men på papiret ser Kre-alkalyn ganske bra ut. Lenke til kommentar
per_andre Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Det er creatin i det, creatin gjør det sterker men har sine "bivirkninger" ! Begynn heller på vanlig proteinpulver =) Spør på ditt treningsstudio Mvh: Per Andre Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Det er creatin i det, creatin gjør det sterker men har sine "bivirkninger" ! Begynn heller på vanlig proteinpulver =) Spør på ditt treningsstudio Mvh: Per Andre 7979030[/snapback] Hæ ? #Kreatinin er det som har bivirkningene som blir knyttet opp mot kreatin. #"Vanlig" proteinpulver (vanlig i forhold til hva? "kreatin-proteinpulver" ?) har en helt annen tiltenkt effekt enn kreatin. #Spør på ditt treningsstudio, der er jeg enig. Spør helst noen utdannet innen ernæring og/eller andre deler av fitnessverden. Lenke til kommentar
Gaby Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Er ikke kreatin for å bytte ut fettet i kroppen med vann, slik at musklene ser større ut? Man vanner ut fettet, og det er derfor man pisser noe villt når man bruker det. Er ikke helt sikker her da. Men det å bruke proteinpulver er en del oppskrytt (bruker det ikke selv) Man burde ikke bruke proteinpulver hvis man ikke trener nesten hver dag og satser virkelig på å bli stoooor Man legger bare på seg uten helt korrekt trening i forhold til inntak. Bra kosthold er 70 ganger bedre. Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Det er ikke noe enten eller, proteinpulver kan godt inngå i dette "gode kostholdet" du snakker om. Lenke til kommentar
Gaby Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Det jeg mener er at man skal trene en del for at proteinpulver skal ha positiv og ikke negativ virkning. Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Negativ virkning? bortsett fra en svada-artikkel i VG om at for mye protein kan føre til kreft har jeg ikke hørt en eneste dokumentert negativ virkning av proteinpulver? Lenke til kommentar
Gaby Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Ved å spise proteiner uten tilstrekkelig trening legger man på seg. Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Ved å SPISE uten tilstrekkelig trening legger mann på seg, dette har da ikkenoe med proteinpulveret å gjøre, snarere kalorioverskuddet. Desuten har vel de fleste som går på proteinpulver her det å legge på seg som MÅL. Så det kan vel knapt kallest en negativ-virkning? Lenke til kommentar
Gaby Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Det står faktisk spise PROTEINER da(hvilket mener i denne sammenheng; proteinpulver) Og ja, de som har peiling på hva de driver med spiser proteiner for å legge på seg da det er lettere å bygge og byggingen skjer fortere med ekstra proteiner. Proteiner er jo byggestenene til musklene. Men det jeg mener er at mange som har litt ekstra foran på magen tror de kan ete proteiner, og da bli store ved bare to styrketreninger i uka. Ved så lite trening har proteiner ingen virkning om man spiser de etter trening. Men jeg vet om flere som spiser proteiner daglig og trener to ganger i uka. Da legger man bare på seg. Det er du vel enig i? Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 joda, proteinpulver representerer som alt annet kalorier, og dersom man ikke er interessert i å gå opp i vekt bør mann være påpasselig med å ikke bøtte nedpå dette, som annen mat. Unntaket er dog etter trening, da du vil ha god effekt av ett høyt proteininntak, med små sjangser for at det blir lagret som fett, enten du trener ofte eller sjeldent. Lenke til kommentar
Gaby Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Jepp. Det var det jeg mente hele tiden. Kanskje jeg er litt ræv i å forklare meg da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå