Lars! Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Er det <form action="filnavn.php" method="get"> eg skal bruke? Og kva rettigheter skal filnavn.php ha? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 du bør bruke <form action="skrivtilfil.php" method="post"> og skrivtilfil.php er det som skriver til filen ved hjelp av fopen(), fwrite() og fclose() Lenke til kommentar
Lars! Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Eg skjøner ikkje heilt. skrivtilfil.php er vel den filen som mottar informasjonen, og den skal være tom i starten? Og kva for rettigheter skal eg gi skrivtilfil.php? Lenke til kommentar
attach Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Nei, skrivtilfil utfører selve skrivinga, og den må inneholde kode som håndterer det. Endret 15. februar 2007 av attach Lenke til kommentar
Lars! Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Ok! Kva for kode skal det være? Går det ann å sende det til ein mail-adresse? Lenke til kommentar
attach Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Dette er ikke akkurat mitt fagområde, men det er ikke noe problem å gjøre det, nei. Det er bare å google etter form mail script, php form mail osv. Et eksempel her: [WRITE YOUR HTML HEADER HERE] <?php if ($_POST[t] == 'process'){ mail('[email protected]','Your Site Contact Form Submission',stripslashes($_POST[message]),'FROM:'.$_POST[email]); echo'<p>Thank you, your message was sent to the webmaster.</p>'."\n"; } else { echo'<form action="'.$_SERVER[PHP_SELF].'" method="post">'."\n"; echo'<input type="hidden" name="t" value="process"></input>'."\n"; echo'Your E-Mail Address:<br /><input type="text" name="email" size="30" value=""></input><br /><br />'."\n"; echo'Your Message:<br /><textarea name="message" cols="30" rows="8"></textarea><br /><br />'."\n"; echo'<input type="submit" value="Send E-Mail"></input>'."\n"; echo'</form>'; } ?> [WRITE YOUR HTML FOOTER HERE] Endret 15. februar 2007 av attach Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå