Gå til innhold

Kjøp av billig utenlansk maskin,noe jeg har glemt?

Anbefalte innlegg

Jeg har allerde en bærbar som fungerer fint, men fordi jeg er mye ute så vil jeg ha en lett eller mindre dyr som jeg kan ha med.

På ebay er det mange fine, og jeg vet om fallgropene med norsk tastatur og strømkabel, men er det noe annet jeg har glemt?

Maskinen skal settes på firma og utsettes for varierende behandling, så rettigheter er et fett i dette tilfellet.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har allerde en bærbar som fungerer fint, men fordi jeg er mye ute så vil jeg ha en lett eller mindre dyr som jeg kan ha med.

På ebay er det mange fine, og jeg vet om fallgropene med norsk tastatur og strømkabel, men er det noe annet jeg har glemt?

7951596[/snapback]

Dyr frakt til Norge, potensiell mulighet for å bli svindlet eller at maskinen ikke er som i annonsen? Ellers er det vel bare tut og kjøp. :p

Edit: Ja også norsk mva da.

Endret av klilleng
Lenke til kommentar

7951596[/snapback]

Dyr frakt til Norge, potensiell mulighet for å bli svindlet eller at maskinen ikke er som i annonsen? Ellers er det vel bare tut og kjøp. :p

Edit: Ja også norsk mva da.

7952093[/snapback]

vel;

velger bare de som dekkes av ebay garantier

frakten påløper firma det og

Skal prøve meg på noen nå :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Maskinen skal settes på firma og utsettes for varierende behandling, så rettigheter er et fett i dette tilfellet.

7951596[/snapback]

kjøpte en bærbar fra usa på ebay. Det fungerer bra. strømforsyningen var heldigvis fra 110volt til 240volt, samt det var standardledning som bare var å bytte ut. det finnes adaptere som man kan bytte ut med den gamle. Når det gjelder tastatur så går det an å kjøpe tastatur klistremerker for å få æøå :)

en ting er at det er lett å la seg friste av prisene som står på utenlandske auksjoner, men faktum er at etter moms/toll, avgift for at posten skal åpne pakken(180kr), tastaturklistremerket og ny strømadapter, så er total prisen ganske høy.... for å ikke snakke om at frakta på bærbare pcer blir ganske høy når man skal ha disse sendt fra utlandet.

Lenke til kommentar
Jeg hadde bekymret meg mest for selve frakten. Masse skubbing/dunking og omlastninger.

Evt. garanti, reklamasjoner, retur, blir vel også mer tungvint i forhold til å kjøpe i Norge kanskje?  ;)

8025485[/snapback]

ja tenk på den stakkars harddisken :)

I mitt tilfelle gikk det rimelig bra. var noen få bad sectors på hd'ene men disse ble fikset bort.

Lenke til kommentar
Jeg hadde bekymret meg mest for selve frakten. Masse skubbing/dunking og omlastninger.

Evt. garanti, reklamasjoner, retur, blir vel også mer tungvint i forhold til å kjøpe i Norge kanskje?  ;)

8025485[/snapback]

er snakk om maskiner som i beste fall kan fås som brukt i Norge da :p

8025524[/snapback]

hvis du handler hos en seriøs forhandler i utlandet så kan det gå bra.

i mitt tilfelle så var det to bærbare pcer som ble sendt pakket sammen.

Dette gikk kjempe fint fordi alt var pakket veldig bra.

Endret av thor918
Lenke til kommentar
må du ikke betale tollen og da??  :ermm:

8025885[/snapback]

selvsagt.

trur ikke det er noen tollgebyrer på bærbare pcer,

men moms må betales og tollbehandlingsgebyret(posten tar 180kr).

Regner med at trådstarter har tatt en beregning på alt dette, og har funnet ut at det alikevel etter alle kostnadene, er billigere å kjøpe pcen fra utlandet.

(ut i fra postens tollbehandling på mine bærbare så var det ingen avgifter utenom behandlingsgebyret og moms)

en ting som er litt kjedelig med tollbehandlingen er at momsen beregnes ut i fra varens totale verdi, altså frakta + varen. å betale moms på store fraktkostnader er litt kjedelig.

Endret av thor918
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...