NajuZ Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Bygget en pc for noen dager siden - en pakkeløsning fra komplett. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=321530 Problemet med boot'en, er at den ikke booter CD. I BIOS registreres både harddisk og cd, så er helt merkelig. Feilmeldingen som kommer lyder som; "floppy disk failure" elns. Er litt usikker på eksakt hva den er, men det er noe lignende. - Ja, jeg har satt opp cd som første bootenhet, så hdd. På forhånd takk fra en svett pc-bygger. Lenke til kommentar
STREN Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 hei jeg ville prøvd å koble fra diskettstajonen så prøve å boote fra CD. Lenke til kommentar
Asstroll Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Du må fysisk velge CD-rom i BIOS, det må jeg på pcn min Lenke til kommentar
NajuZ Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Fysisk velge CD-Rom? ka mene du? Har prøvd å koble fra diskettstasjonen, hjelper ikke. Lenke til kommentar
mesha Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 har du lagret hva som skal boote? eller trykke du på hurtigmeny og velger hva som skal boote? hvis du har prøvd begge delene så kan det kanskje være cd rommen....sjekk kabler..sjekka master/slave=? lykke til såfal Lenke til kommentar
Asstroll Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Du putter inn CD'n, rebooter og går inn i BIOS, der får du valget mellom (HD,CD eller disketstasjon....Kan variere). Da må du fysisk trykke på CD rommen(i BIOS) for at du skal boote fra CD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå