Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lap toppen har tatt kvelden


Anbefalte innlegg

Jeg hadde med den bærbare PC'en på skolen i dag. Når jeg skulle hjem, la jeg den i dvale modus slik jeg alltid pleier å gjøre når jeg skal bruke den innen kort tid.

 

Jeg la den i PC-vesken og gikk hjem. Når jeg kom hjem prøvde jeg å skru den på, men da skjønte jeg at det var noe galt. Viftene begynte å svive i 2 sek, før den døde igjen. Noen ganger sviver viftene i 5-6 sek før den dør. Jeg greide faktisk å få den til å funke 2 ganger, men begge gangene døde den igjen etter 1 min.

 

Noen ganger kommer det bare en svak susing når jeg prøver å skru den på.

 

Når jeg la den i dvalemodus var det 70-80% igjen av bateriet og PC'en får strøm og allting, den har heller ikke fått noe slag.

 

PC'en er av merket Cybercom (Ja, de PC'ene som blir solgt på Prix, ikke spør meg hvorfor jeg kjøpte der).

 

Den er 2,5 år gammel, hvor lenge varer garantien?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig det du sier med transport og dvalemodus.

 

Men samtidig så er det jo ikke noe som står på da. Kun det som var på rammen blir skrevet til harddisk- og tilbake når du vekker den.

Så i teorien skal det ikke ha noe og si.

 

Ellers så kan jeg jo se på laptopen om du ikke får fikset det. PM isåfall.

Lenke til kommentar

Jeg har hørt det at man ikke skal frakte bærbare PC'er i dvalemodus, men jeg har gjordt det i 2,5 år nå uten noe problemer.

 

Men den har bestemt seg for å funke nå, så jeg får håpe den fortsetter slik.

 

Jeg lurer litt på dette: er den noen som vet hva man pleier å måtte betale for å sende den inn for å sjekke hvor mye det vil koste å reparere den?

Lenke til kommentar

ja, det er min oppfattning også....

 

Når PCen min står i dvale så kan den godt finne på og begynne å kjøre virus-scan eller andre "planlagte" oppgaver.

 

Her er definisjonen på dvale:

 

Sleep mode, stand by, and hibernation all refer to a low power mode for electronic devices such as computers. These modes save electrical consumption, when a device is idle. Waking up resumes normal operations.

 

Kilde

Endret av Aldhissla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...