ThorU Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Jeg hadde med den bærbare PC'en på skolen i dag. Når jeg skulle hjem, la jeg den i dvale modus slik jeg alltid pleier å gjøre når jeg skal bruke den innen kort tid. Jeg la den i PC-vesken og gikk hjem. Når jeg kom hjem prøvde jeg å skru den på, men da skjønte jeg at det var noe galt. Viftene begynte å svive i 2 sek, før den døde igjen. Noen ganger sviver viftene i 5-6 sek før den dør. Jeg greide faktisk å få den til å funke 2 ganger, men begge gangene døde den igjen etter 1 min. Noen ganger kommer det bare en svak susing når jeg prøver å skru den på. Når jeg la den i dvalemodus var det 70-80% igjen av bateriet og PC'en får strøm og allting, den har heller ikke fått noe slag. PC'en er av merket Cybercom (Ja, de PC'ene som blir solgt på Prix, ikke spør meg hvorfor jeg kjøpte der). Den er 2,5 år gammel, hvor lenge varer garantien? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 kanskje harddisken tok kvelden. Lenke til kommentar
xoop Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Bestefaren min har akkurat samme PC, og hadde forrige uke samme problem. Jeg tok ut batteriet, og maskinen startet og fungerte helt fint uten batteri. Slo så av maskinen satte inn batteriet igjen, og maskinen fungerer fremdeles. Lenke til kommentar
ThorU Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Jeg prøvde å ta ut batteriet osv. men men fikk den ikke til å virke, men tror dere ikke at den forbanna PC'en funka i går kveld på 1. forsøk! Hva synes dere jeg skal gjøre? Er det harddisken eller...? Lenke til kommentar
Aldhissla Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Korriger meg hvis jeg tar feil, men jeg trodde det var slik at man ikke burde transportere bærbare når de er på eller i dvalemodus..... Det kommer vel helt ann hva slags hdd som sitter i, men sjangsen for at den tar kvelden er vel tilstede? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Det er mulig det du sier med transport og dvalemodus. Men samtidig så er det jo ikke noe som står på da. Kun det som var på rammen blir skrevet til harddisk- og tilbake når du vekker den. Så i teorien skal det ikke ha noe og si. Ellers så kan jeg jo se på laptopen om du ikke får fikset det. PM isåfall. Lenke til kommentar
ThorU Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Jeg har hørt det at man ikke skal frakte bærbare PC'er i dvalemodus, men jeg har gjordt det i 2,5 år nå uten noe problemer. Men den har bestemt seg for å funke nå, så jeg får håpe den fortsetter slik. Jeg lurer litt på dette: er den noen som vet hva man pleier å måtte betale for å sende den inn for å sjekke hvor mye det vil koste å reparere den? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Det lønner seg omtrent aldri og sende noe inn, såsant det ikke er verdier over 15 000 ville jeg sagt. Reprasjon + deler = en god og feit regning. Bedre og kjøpe en flunkende ny. eller få noen datakyndige kompiser til å se på. Lenke til kommentar
Nesjabu Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 HD`en spinner rundt me en fart på 5400 RPM som standard på bærbare pc`er. Trur ikke det er så lurt å bevege så altfor mye på den når den spinner me den hastigheten. Vet ikke om HD`en spinner når den er i dvalemodus? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Maskinen skrur seg helt av i dvalemodus. Pcen kan fint transporteres da. Også stasjonære pcer kan fraktes i dvalemodus. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Maskinen skrur seg helt av i dvalemodus. Pcen kan fint transporteres da. Også stasjonære pcer kan fraktes i dvalemodus. 7970946[/snapback] litt vanskelig og frakte stasjonære da, da må du jo ha et agregat til strømmen. correct med if iam wrong. Men tror den krever strøm i dvale. Lenke til kommentar
Aldhissla Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) ja, det er min oppfattning også.... Når PCen min står i dvale så kan den godt finne på og begynne å kjøre virus-scan eller andre "planlagte" oppgaver. Her er definisjonen på dvale: Sleep mode, stand by, and hibernation all refer to a low power mode for electronic devices such as computers. These modes save electrical consumption, when a device is idle. Waking up resumes normal operations. Kilde Endret 18. februar 2007 av Aldhissla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå