Gå til innhold

Kjøpe Mac i USA - lønner det seg?

Megnus

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg vet ikke om dette er rette stedet å poste, men jeg prøver likevel.

Jeg skal etterhvert med OSX - Leopard kjøpe meg en mac. Jeg tipper dette enten blir en Mac pro. eller en iMac. I Norge er jo disse maskinene veldig dyre, og i usa er de vesentlig billigere.

Jeg regnet ut fra dollar til NOK fra en amerikansk side og fannt en meget grei pris. Så plusset jeg på norsk moms (som man må gjøre?) og fremdeles var det vesentlig mange tusen kroner under norsk pris.

Lønner det seg i det hele tatt å kjøpe fra USA? Kommer det andre utgifter jeg ikke vet om?

Strømforsyningen i USA bruker 110v etter hva jeg har forstått, men den kan man jo bytte ut?

Takker for ALLE svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er litt desperat etter å spare noen tusen da :p Og det er vel fortsatt garanti på maskinen da? Og tastaturet er vel det minste problemet da :p Men. Sånn allt i allt så lønner det seg ikke så mye da. Jeg skulle vært amerikansk.. Hadde hjulpet litt. Passer ikke i lille dyre norge jeg :/

Lenke til kommentar

Såfremst du betaler (ekstra) for appelcare garantien (som btw er svindyr) så går det greit. Ellers så har du IKKE garanti (ikke etter norsk standard ialleafall) Joda, det skal være mulig å spare penger på å bestille fra USA.

Og joda, hadde sikkert hjulpet om du hadde vært amerikansk, så hadde du hatt enda mindre penger... Det hadde nok hjulpet kraftig på... :tease:

Endret av lock-aze
Lenke til kommentar

Konklusjon er : Hvis det lønner seg å bestille MAC fra USA MED Applecare (garanti) så kan du bare bestille, hvis ikke. Så stiller du meget dårlig hvis noe skjer med den, da du ikke har garanti. (Nå er det ikke sikkert at applecare garantien i USA gjelder for norge engang) så du får vurdere selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...