Gå til innhold

Remote Desktop, FjernHjelp

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vil gjerne kunne fjernstyre pcn min, har prøvd vanlig RDP, men det negative er at den da logger seg ut på den lokale maskinen.. altså går ut til innloggings skjermen. Er det mulig og deakivere dette? Hvis gi meg gjerne en henvisnng på hvordan.

Men så har jeg kommet på at fjernhjelp er jo egentlig akkurat det samme, bortsett fra at da holder den lokale maskinen seg innlogget slik at den som sitter forran kan se hva man gjør. Noe som er genialt for min del. Men det er ingen som sitter forran denne pc og kan godta den forespørselen som kommer. Er det mulig og gjøre så man kan logge akkurat som vanlig RDP?

grunnen til at jeg vil at det ikke skal logge seg ut og slik er fordi den manskinen jeg skal bruke dette på er en stuepc, så det er ikke noe særlig at den går i utlogging, og jeg vil ikke ha flere brukere på denne. da den også er en slags server.

Håper noen kan hjelpe meg. Har mest lyst til og bruke det som ligger i windows, fordi jeg kjører vista, så det er ikke alt som fungerer som det skal da ikke alle prog som finnes for slik er kompatibels skikkelig enda...

og at det som er fint med det som er innebygd i win er at man kan overføre filer mellom skrivebordene...

Mvh

Petter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruke eit program som heiter "Logmein" e ganske bra program til fjernstyring av pc over internett funker veldig bra lokalt og men må ha internett tilgang (då får du tilgang til pcen din over alt i verden). Men viss du skal ha berre lokalt i nette so kan "Radmin" være bra der.

Endret av Neddo
Lenke til kommentar

det er snakk om over alt ikke bare lokalt. bruker logmein nå, men ikke helt fornøyd med det, da det feiler en del og man ikke kan overføre filer i gratis utgaven.. noe jeg er ganske avhengig av.

skal også legges til at jeg kjører vista

er det mulig og deaktiver at den som skal fjernhjelpes må godkjenne dette. Eller rett og slett gjøre så fjernhjelpen på en måte fungerer som RDP, at man logger inn og har de samme kkontroll mulighetene som man har under fjernhjelp. slik at manskinen ikke logger ut. altså den man tar kontroll over?

Endret av pettergulbrandsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...