Gå til innhold

Når kommer PS3 til å gå ned i pris?

Pastilleske

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil tro det kommer til å dukke opp tilbud til julehandelen eller ihvertfall over jul. Konkurransen mellom de store kjedene kommer til å gjøre seg merkbar, så vi vil nok se et prisfall på ps3 etterhvert. De må ned i pris for å nå massene. En pris på 6000 flis er det kun de spesielt interesserte som er villige til å betale. Dette vet Sony.

Lenke til kommentar

Vel.. Det tar sin tid, med andre ord.. :/

Men jeg skjønner bare ikke hvorfor Sony kan ha en såpass høy pris, når det da kun blir de absolutt mest interesserte som de satser på. Hvorfor ikke selge mer ved å ha en litt lavere pris? Det er jo det som hadde vært det lureste av dem, siden på den måten så hadde de fått solgt flere konsoller, og på den måten hadde de også tjent mer penger..

Eller det kommer jo helt ann på alle som vil ha en PS3 for 6000-7000 kr, men spør du meg så låter det helt sinnsykt.. O__o

Lenke til kommentar
Vel.. Det tar sin tid, med andre ord.. :/

Men jeg skjønner bare ikke hvorfor Sony kan ha en såpass høy pris, når det da kun blir de absolutt mest interesserte som de satser på. Hvorfor ikke selge mer ved å ha en litt lavere pris? Det er jo det som hadde vært det lureste av dem, siden på den måten så hadde de fått solgt flere konsoller, og på den måten hadde de også tjent mer penger..

Eller det kommer jo helt ann på alle som vil ha en PS3 for 6000-7000 kr, men spør du meg så låter det helt sinnsykt.. O__o

7954617[/snapback]

Fordi de har valgt å inkludere Blu-Ray som er veldig dyrt å produsere foreløpig. De kan ikke gå lenger ned i pris, da de må ha en viss inntjening for å kunne overleve.

Lenke til kommentar

Det er blitt uttalt fra Sonys side at det ikke blir snakk om noen europeisk prisforandring på 2-3 år. Jeg er tilbøyelig til å skrive det på kontoen for PR-triks (de vil jo selvsagt at så mange som mulig skal kjøpe den til dagens pris), siden kassa allerede har gått ned i pris i Japan og går ut til under 3 laken.

Lenke til kommentar

Ettersom folk i følge play, amazon og flere andre har most på med forhåndsbestilllinger tross prisen, så kan det vel hende det blir en stund til ja. Men at den koster 6000 her virker mer som butikkene sin avgjørelse for å få fortjeneste enn sony sin.

Mange butikker som har solgt ipod med null profitt bare fordi det er trendy.. hadde de gjort det samme med ps3 ville nok ikke prisen vært 6000 kr her.

Den selges jo for 425£ i england.. som tilsvarer ca. 5250,-

Lenke til kommentar

Bare så det er sagt: Det er heller regelen enn unntaket at slike ting selges med tap, eller i hvert fall uten profitt, også på forhandlernivå. Greia med den siste prisøkningen var jo at Sony satte opp sin utpris til forhandlerne uten å gjøre noe med veiledende. Jeg mistenker kostprisen for å ligge veldig tett opp mot 6000.

Lenke til kommentar

Mener på at sony sa at prisfallet her vil ikke være å sammenlikne med ps2.

Men jeg har fått det for meg av det var vanlig å selge konsollene med tap, og tjene inn på spilla. Det var jo så mye snakk om hvor mye ms tapte på xbox 1 før. Var det ikke rundt 1000kr?

Lenke til kommentar

Er vel mer 5000-6000 ;)

7954982[/snapback]

Vel, den koster jo 6000 her hjemme nå, og så følger det ikke med den berømte HDMI kabelen. Så prisen kryper fort oppover ...

Selvsagt så må du ikke ha hdmi-kabel, men hdmi er jo et av salgsargumentene til sony så ...

Lenke til kommentar

Her snakker folk som om de kunne tatt over jobben til markedsanalyse folka til Sony, men prisen de fastsetter er nok gjort med grundig research.

Microsoft har vært smart ved å lansere 360 et år før de andre. De rakk julehandelen og til tross for barnesykdommer og leveringsproblemer så har de gjort det bra på markedet og ikke trengt å sette ned prisen noe særlig. En av grunnene er nok fordi de har en Core versjon som er såpass billig.

Jeg tipper prisen fra Sony ikke vil bli satt ned noe merkelig fram til julesalget i desember. Og selv da vil det ikke være store priskutt.

Lenke til kommentar
Typa til morra mi snakka med kontaktene sine på expert.. og de sa den ville gå drastisk ned i pris etter et par måneder. Så krysser fingrene mine for det=)

7964375[/snapback]

Jeg har nå mine tvil om at disse vet noe særlig om Sony's planer for å si det sånn.

Butikkjedene her i Norge vil nok komme med diverse tilbud her og der, akkurat som vi ser med 360 hele tiden, men noen offisielle prisreduskjoner vil vi ikke se så tidlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...