Gjest Slettet-120696 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Hei, er det noen her som vet om det finnes noen programmer for casio 9850GC plus, som kan tegne det ubestemte integralet(utenkonstantleddet), ved at vi tilfører funksjonen? Ville bli utrolig takknemmelig for hjelp her! Lenke til kommentar
EDB Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Kan man ikke det på Graph da? Tegn grafen, så velge noe intergral-sak. Så merker den av hva den integrerer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Kan man ikke det på Graph da? Tegn grafen, så velge noe intergral-sak. Så merker den av hva den integrerer. 7952241[/snapback] Ikke som jeg vet om, man kan tegne den deriverte, men aner ikke hvordan man kan tegne den integrerte, læreren visste heller ikke, kan du forklare hvordan hvis du vet? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Kalkulatoren kan finne det bestemte integralet, ved å gå ein eller annan stad i G-SOLV om eg hugser rett. Du teikner grafen, går på G-SOLV og finn integreringsfunksjonen, flytter markøren til nedre grense og trykker enter, og so til øvre grense og trykke enter. Kalkulatoren vil då rekne ut det bestemte integralet i området du bestemte. Det ubestemte integralet må reknast ut «for hand». Lenke til kommentar
gjermshus Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Alle grafiske kalkulatorer (som jeg vet om) kan regne ut det bestemte integralet, eller areal under grafen som det også kalles. Du må nok kjøpe deg en symbolsk kalkulatorer, dvs. en som kan regne med symboler, for å kunne skrive inn x^2 og få ut 1/3x^3+C. Men symbolske kalkulatorer er ikke tillat på eksamen ved vgs. ikke vet jeg hvilke fag på universitet- og høyskolenivå som tilater det heller. Så det beste tipset er å lære seg å regne ut integralet for hånd Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696 Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Jo, er jo helt enig, man bør jo kunne regne ut det ubestemte integralet selv, for det må man vise på prøvene. Kalkulatoren kan heller ikke regne ut den deriverte med symboler, men tegne den deriverte, kanskje grunnen til at den ikke kan tegne den integrerte er at C kan variere mye. Men det hadde vært interessant om man kunne tegne den, for da kunne man kontrollsjekke at man hadde regnet den bedre. Læreren min sa at hvs jeg fant et slikt program så kunne jeg helt fint få bruke det. Endret 16. februar 2007 av Slettet-120696 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå