jonas_blomster Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Jeg har et Chieftec miditower, som for tiden ser slik ut: kabinettet nå: Hardware hovedkort: K8N Neo4 Prosessor:AMD 3500+ skjermkort: XFX 7900 minne: 2 GB Twinmos harddisk(er): 2* seagate 250GB strømforsyning: Bzerk 500W Kjøling nå Radiator: Cooltec 2*120mm Pumpe: Swiftech MCP350 Tank: Swiftech vanntank CPU-blokk:Apogee GPU-blokk:Swiftech GPU-blokk Slanger: kuriyama 3/8" Annet: LCD skjerm (ikke montert ordentlig enda) zalman viftestyring Katodestyring diverse lys vifter (papst og silentX) Planen er å få kabinettet til å se sånn ut: Kabinettet i SketchUp Så til selve moddinga: - lakkere PCen svart, både utvendig og innvendig. - lage en rack der jeg får 4 eksterne 5 1/4 brønner og resten interne 5 1/4. Denne skal lages i sota plexi, og gå helt fra bunn til toppen. - montere LCD skjermen i front. - oppgradere/montere vannavkjøling. - kanskje stealthe cdromene. - skjære hull i hovedkortbrettet til å føre kabler gjennom. - montere noe mesh, ser kult ut og hjelper med å gjemme kablene. Bestilt nye deler til vannavkjølinga thermochill PA120 Chipsett-blokk HDD-blokk Ny topp til pumpa Deler som skal bestilles snart røde primoflex slanger nipler kjølepasta annet smått Da er det bare å sette igang. Siden planen er å ha maskinen i gang igjen til Skedsmolan 2-4mars Kommentarer her Endret 16. februar 2007 av jonas_blomster Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) Update Begynt først med å demontere vannavkjølinga. Hardwaren skrudd ut. Så skrudde/borret jeg ut "racken" PSU mod neste "mini" mod, var å fjerne grillene i strømforsyningen. Dette gjorde jeg for å forbedre airflowen gjennom den. PSU skruddopp Griller fjernet Har nå flyttet prosjektet over til en kompis, han driver også med en mod som heter Lian Li H20 Cube Skjærte ut gitteret til 120mm vifta, buler utover så går ikke ann å montere radiatoren om den er der, og at den stopper airflow Så skjærte jeg ut hull i fronten der jeg skal montere LCD skjermen. måler opp ferdig skjært, ble rimelig fornøyd Det var alt for idag, ny updaten kommer vel imorgen kommentarer Endret 18. februar 2007 av jonas_blomster Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Dagens plan - Skjære ferdig alle hull jeg skal ha. - Pusse til hulla. - få montert LCD skjermen ordentlig Update kommer ikveld Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) Update Har kuttet ferdig alle hull til kabel gjennomføring. 24pin kontakten USB, AUDIO og leds ++ Pusset av den gamle lakken på alle panelene Ellers har jeg strømpet ferdig resten av kablene. Pakka fra vcore er i Oslo nå, og håper at den kommer snart Kommentarer Rekker ikke å gjøre mer idag, siden jeg må på jobb, men imorgen skal jeg begynne å lakkere og lage "racken" Endret 22. februar 2007 av jonas_blomster Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Update Har fått montert LCD skjermen ordentlig idag. Måtte kappe litt i fronten, bak LCD skjermen, for at den skulle få plass. LCD skjerm forfra LCD skjerm bakfra Fikk også delene fra vcore idag Bilde av alt i pakka (rakk ikke ta noen bilder mens jeg monterte den nye toppen på pumpa) Men her er bilde av pumpa nå Pumpa ble en del bredere men den nye toppen ja Har også skjært ut hull til den nye vanntanken Bilde ca halvveis i kuttinga Ferdig med å kutte Tank med monteringsbrakett Skal begynne små smått å lakkere ikveld, bilder av det kommer imorgen Kommentarer Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Nå har det gått veldig lenge siden siste update, men nå kommer det ihvertfall en Har desverre ikke noen bilder av selveste lakkeringa, har det på digtalkamaraet, men har den ikke tilgjengelig nå. Derfor noen bilder tatt med mobil. Her er alle delene lakkert og kabinettet "poppet" sammen igjen Syntes lakken ble helt Ok, hva syntes dere? (vet at kvaliteten på bildene ikke er topp:P) Bilde av LCD skjermen montert Her ser du åssen jeg har ført parallellport kabelen til LCD skjermen. Har også lekt meg litt med meshen jeg kjøpte på biltema. Her deler jeg kabinettet i "2" med meshen, denne gjør det også noe lettere å skjule kabler Og her for skjule det lille som syntes av kablene nederst i kabinettet Og der de gamle Hdd kjøleviftene var Bak her vil pumpa monteres. (der 3.5" brønnene var) Har montert "karbon tape" på dvd brennerene. Men det limet bak på tapen var DÅRLIG! men resultatet ble godkjent Har også montert pumpa i en 5.25" til 3.5"adapter med vibrasjons isolerende fester. Og montert støydempingsmatter som jeg hadde igjen, i håp om å få fjernet noe støy Og til slutt et bilde av viftene jeg bruker på radiatorene, 3 silentX vifter Kommentarer Endret 12. mars 2007 av jonas_blomster Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Update Har endelig fått montert PA120.1 radiatoren min Har ikke fått gjort dette før nå siden jeg manglet noen skruer Men alt ordnet seg når vcore sendte dem så fort de kunne. Eneste jeg syntes var rart med denne radiatoren er at den ikke var gjenga der man skulle skru på viftene. Her måtte man bruke skruet som lignet på "vifteskruer", sånne som man bruker for å skru viftene til kabinettet :S Men uansett så funket det bra og nå er det på tide med noen bilder Her er radiatoren montert, mye tykkere enn cooltecen Her ser man begge radiatorene i PCen. Her ser man åssen niplene kommer inn gjennom kabinettveggen. Syntes selv ihvertfall at det ble ganske bra Og et nærbilde Nå mangler jeg egentlig "bare" å lage "racken" Men vil ta litt tid før jeg får gjort dette siden jeg har veldig mye jeg må gjøre i skole sammenheng :S Men testet også viftene mine, og merket at de lager en slags "tikke" lyd når de går på lavt turtall. Så at de solgte denne på Microplex, og lurer derfor på om når har noen erfaringer med den. Kommentarer her Endret 29. mars 2007 av jonas_blomster Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 "mini" update Tenkte jeg skulle vise dere hvordan det ser ut når kablene til hovedkortet kommer ut av de hullene jeg lagde tidligere i workloggen Her kan du se 24pins kontakten, 4 pins kontakten og 6 pins kontakten til skjermkortet Her ser du hvor audio, USB, power og slikt kommer ut. Her hvordan de blir ført til fronten, tror dette kommer til å bli rimelig ryddig hva syntes dere? Kommentarer fortsatt her Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 (endret) Update Har fått igang PCen nå men, glemte dessverre å ta mange bilder på slutten Men her kommer noen bilder av hvordan det ble Bilde av selve kabinettet Toppen Med døra tatt av Inne i PCen Ellers er det meste av ledninger gjemt bak hovedkortbrettet, så syntes det ble ganske ryddig Kommentarer Endret 17. mai 2007 av jonas_blomster Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 Hardware update PCen min ble ødelagt av lynet for litt siden, så må ha ny HW. Er ikke helt sikker på hva jeg burde kjøpe, så hadde fint om noen kunne kommet med noen forslag. Kommentarer og hardware forslag Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Update Endelig har jeg funnet ut av åssen HW jeg skal ha. Sånn ble det: Hovedkort: ASUS P5K Deluxe Prosessor: Intel Core 2 Duo E6750 Minne: OCZ DDR2 8500 Reaper Skjermkort: XFX 8800 GTS 640MB Strømforsyning: Corsair 620W Kommentarer som vanlig her Endret 22. august 2007 av jonas_blomster Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Hardware update Idag kom de første delene Eneste er at minnebrikkene ikke kom Så har sendt en mail til webshopen. Jaja, får kose meg med det jeg har til å begynne med da, her kommer ihvertfall noen bilder! Her kan du se PCen demontert. Her er alle delene som kom Hovedkortet Prosessor Og skjermkortet Nå venter jeg spent på resten av delene Kommentarer som vanlig her Endret 23. august 2007 av jonas_blomster Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Hardware update 2 Idag kom minnebrikkene 2 GB OCZ Reaper PC2 8500 Her er et bilde av de nydelige brikkene Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Update Hei, fikk montert blokka på skjermkortet idag, digger denne blokka Glemte desverre å ta bilder mens jeg jobba, igjen, men tror de fleste vet hvordan man går fram når man skal bytte kjøler på et skjermkort Uansett, her kommer noen bilder av hvordan det ble. Bilde av kortet ovenifra, noe jeg skulle ønske var undersiden av kortet Og kortets underside, noe som irriterer meg siden jeg vil se kjøleren ordentlig Har også prøvd en ny kjølepasta, Link til kjølepastaen Den var veldig annerledes enn articsilver, siden den var ren metall. Brukte dog kun denne på kjerna. Blir spennende å se resultatene Kommentarer som vanlig Her Ellers forventer jeg å få strømforsyninga mi om noen dager, etter mye problemer med posten Og da har jeg alle delene og kan fyre igang PCen Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Beklager at det ikke har blitt noen update på lenge! Grunnen til dette var at skjermkortet mitt var "doa" og måtte sendes tilbake, og et nytt sendes til meg, noe som tok veldig lang tid Men fikk mail fra amentio idag på at det nye var sendt, da kommer den i posten om ikke altfor lenge Da trenger jeg bare å montere kjøleren på det nye kortet, koble til slangene, fylle på vann og fyre igang Vurderer også å gå over til Vista, jobber på en elektro butikk så må ikke betale mer enn 800,- for home premium. Hva syntes folket, vista eller xp? mvh Jonas Blomster Endret 3. oktober 2007 av jonas_blomster Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Hei, det andre skjermkortet var like dødt som det første. Så fikk etter mye venting, pengene tilbake. Er ikke fornøyd med servicen jeg har fått fra amentio, selv om de ordnet opp tilslutt. Jaja, nå er ihvertfall mitt 3 skjermkort i hus, og håper at jeg får fyrt igang PC-en idag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå